Najčitaniji auto portal u hrvatskoj - 300.000 čitatelja mjesečno

POWERED BY 1KLIK.HR

BMW i Mercedes prestaju proizvoditi neke modele

Inače rivali, BMW i Mercedes, ipak su u isto vrijeme složni u nečemu – u shvaćanju da imaju previše modela u ponudi. Trebalo im je dugo da do toga dođu.

coupe/cabrio znaj, svemu je kraj.

Dva njemačka Premium proizvođača, BMW i Mercedes, proteklih godina su se ponašala kao da se sumanuto utrkuju tko će primamljivije ponuditi kupcima što više novih modela. Prošla su nekadašnja jednostavnija vremena kad je Mercedes imao toliko i toliko klasa, a BMW toliko i toliko serija. Sreću (profit) su vidjeli u lansiranju novih stvari. Jedan izda određeni model kojim širi ponudu, drugi u tome vidi bačenu rukavicu i borbu za kupca pa mu brže bolje odgovori nekim svojim novim modelom. Neće on zaostajati za trendovima i konkurencijom. I tako dalje i tako bliže. Bilo po višim ili nižim razredima. U cijeloj ekspanziji i velikom broju karoserijskih oblika te raznih oznaka koje modeli nose postalo se već teže snalaziti. Čini se kako tome, barem u jednom dijelu, polako dolazi kraj.

vjetar u kosi i tako to

Postaje li gomilanje svega i svačega kontraproduktivno u uvijek aktivnoj utrci za profitom? Izgleda da je tako. Najnovije vijest su upravo na tom tragu i pokazuju kako BMW i Mercedes sada ipak malo razmatraju gašenje pojedinih auta iz proizvodnog programa. Menu će biti nešto skromniji. Za coupe i kabriolet oblike. I BMW i Mercedes kažu kako imaju još nekolicinu praznina u svojim ponudama, koje će i planirati popuniti odgovarajućim modelima, ali su za Car&Driver istovremeno priznali da možda ipak imaju i previše modela te razmatraju gašenje pojedinih suvišnih vozila.

Šef marketinga i prodaje BMW-a, Ian Robertson, poručio je kako očekuju još nekoliko novih automobila (npr. X2 i X7), ali da istovremeno smatraju da će doći i do ukidanja pojedinih modela u bliskoj budućnosti. On potvrđuje kako su najugroženija tu klasična coupe vozila s dvoja vrata, s obzirom na to da hrli rastuća popularnost coupe limuzina s 4 vrata. Sve to zbog kombinacije sportskog sjedenja, ali i voznih osobina te također veće praktičnosti s dodatnim vratima.”Naši Gran Coupe modeli su se pokazali jako uspješnima. Kupci uvijek vole nizak položaj sjedenja te sportski osjećaj vožnje, ali mnogi također žele imati više mjesta za putnike straga te zadnja vrata, a sve to im upravo omogućuju Gran Coupe automobili”, zaključio je Robertson.

U bavarskom gigantu imaju i mišljenje da se tržište sportskih kabrioleta nije do kraja oporavilo poslije krize koja je počela 2008. godine, kao i to da takvi automobili nisu nikad bili strahovito popularni na azijskom kontinentu. A Azija je, prije svega zahvaljujući Kini, ipak jedno od važnijih svjetskih tržišta za svijet automobila. Zato ne misle previše više ulagati u te modele (Robertsonove riječi). I zbog svega toga nisu željeli ni previše novca ulagati u razvoj nasljednika Z4 BMW-a, nego su odlučili napraviti ga u ugodnom društvu s Toyotom.

Ako je već rečeno da su kompanije složne, onda je prirodno za zaključiti da je sličnog mišljenja i prvi čovjek Mercedesa, Dieter Zetsche. On je čak na ovogodišnjem sajmu auta u Ženevi također iznio svoje istovjetno zapažanje kako su coupe i kabriolet oni modeli koji su tržišno najranjiviji. Eto, još jedna potvrda da ih polagano gazi vrijeme (tržište). Kao i još jedan sličan zaključak koji odaje kako azijsko tržište ima najveći utjecaj na kroj i izgled trendova u ovoj industriji. Zetsche je to potvrdio sljedećim: “Ekspanzija modela u Kini te drugim rastućim svjetskim ekonomijama je pokazala kako su limuzine veoma tražene, no ipak to nije slučaj s ovim konkretnim modelima, što i pogoršava njihovu egzistenciju.”

odjahati u suton, nema druge