Automobili.hr
Automobili.hr
1klik logo
  • Home
  • Vijesti
  • Tuning
  • Retro
  • Najčitanije
  • Oglasnik
Piše Ivan IGloo Gluhak 20.04.2018

Stvaranje (nove) legende – BMW M2 Competition

Ne…najozbiljnije… Ovaj bi BMW mogao zasjesti na tron s danas već legendarnim CSL-om, M3 „kockicom“ i još ponekim ultimativnim proizvodima ovog slavnog bavarskog proizvođača automobila.

BMW M2 Competition - DNA "kockice" M3 je tu.
BMW M2 Competition – DNA “kockice” M3 je tu.
foto: BMW

Iako je BMW serije 2 zapravo samo igrarija s nomenklaturom, te poput serije 4 i 6 predstavlja puko popunjavanje rupa između brojeva, oko M-verzije „dvojke“ su se u BMW-u opako potrudili. Jer dok su M3 i M4 iz domene realne upotrebljivosti prešli u onu koja podrazumijeva dvije krajnosti, odnosno vožnju „na rubu“ ili pak apsolutnu statiku za vrijeme poziranja ispred restorana i klubova, M2 je zapravo novi M3.

Tako se barem čini.

S boka M2 izgleda kompaktno, no u stvarnosti je nekoliko centimetara duži od serije 3 E46.
S boka M2 izgleda kompaktno, no u stvarnosti je nekoliko centimetara duži od serije 3 E46.
foto: BMW

Dimenzijama je „dvojka“ ionako tek nekoliko centimetara duža od prema mnogima ponajbolje generacije BMW-ove serije 3, odnosno E46-ice. Stoga već samim time serija 2 ispada taman velika u svim dimenzijama. I to je zapravo veliki plus, jer npr. M4 iz vozačke perspektive djeluje poput automobila s kojim je jako teško živjeti na dnevnoj bazi – posebno ako vlasnik nema svoju garažu i dvorište.

Umjesto sumraka, ovo je nova zora za BMW.
Umjesto sumraka, ovo je nova zora za BMW.
foto: BMW

Druga velika prednost modela M2 je u tome što snage nema previše, već i opet taman onoliko koliko je potrebno da pravom vozaču treba kirurškim putem skidati osmijeh s lica, dok je s pozerima slično, ali od straha. Samo usporedbe radi, M4 kao automobil ima realno neiskoristivu snagu na raspolaganju i čovjek za volanom treba biti stvarno opako koncentriran da bi iz tog automobila izvukao tri četvrtine njegovih mogućnosti. Uostalom, kako drugačije opisati automobil koji je u stanju gubiti trakciju čak u četvrtoj brzini? Reklo bi se nikako. No M2 nema tih problema, tj. barem ne u tom opsegu. I zato za mnoge predstavlja bolji odabir od svog starijeg i većeg brata s parnim brojem.

Dakle, kada bi se danas morali odlučiti za realno iskoristiv sportski automobil iz Bavarske, stvarno vjerujem da bi se mnogi odlučili upravo na M2. …a to je tek početak…

Dio brošure...
Dio brošure…
foto: BMW

Naime, prije nekoliko dana je BMW (konačno) u javnost izbacio neke od detalja vezanih uz M2 Competition. Riječ je o pooštrenoj, sportskijoj, brutalnijoj i luđoj verziji već ionako poremećenog „običnog“ M2. Brojke na papiru donose teoretske vrijednosti od 405 konja, 550 Nm maksimalnog okretnog momenta (buraz), te one malo opipljivijeg tipa koje se svode na 4 sekunde od nule do stotinu kilometara na sat, te maksimalnu brzinu od skoro 290 km/h (s uključenom M-Driver Package opcijom). Dakle, već na papiru M2 Competition djeluje uvjerljivo i pomalo homicidalno nastrojeno. Ali to je samo jedan mali dio onoga što vezano uz ovaj automobil fascinira – ili bi barem trebalo.

Drugi dio brošure...
Drugi dio brošure…
foto: BMW

Iako je većina modela iz BMW-ove današnje ponude izgubila „ono nešto“, te se većinom priča svodi na prikaz kupovne moći vlasnika pojedinih modela i verzija istih, M2 nekako prkosi svemu tome. Doduše, sufiks „Competition“ uvelike podsjeća na hrpetinu tvorničkih dodataka s kakvima BMW-ovi M-modeli već neko vrijeme dolaze na tržište, ali M2 je i opet iznad svega toga. I zato je u moru današnjih pomalo bezličnih sportskih automobila ovaj najmanji BMW-ov sportaš jednostavno poseban – baš kao što je bio i njegov prethodnik, odnosno 1M.

Eto...ovo se nalazi pod haubom.
Eto…ovo se nalazi pod haubom.
foto: BMW

Naravno da se jednim velikim dijelom i ovaj BMW s tehnologijom i opremom ponaša poput Pokémona i njeguje onu „moraš skupit´sve“ ideologiju unutar kakve je ukalupljen i ostatak BMW-ove današnje ponude, ali za razliku od M-SUV-ova i njima sličnih izmišljotina, M2 nema opremu i brojke kao okosnicu vlastitog postojanja. Dapače, poanta ovog automobila nije u brojkama, tehnologiji i opremi, već u svemu onome što taj zbir stavki, teorija i floskula daje u vožnji. Bavarci kažu da im je ideja od samog početka bila stvoriti još jedan „ultimativni vozački stroj“, a ovaj puta im je takvog što konačno i pošlo za rukom, jer M2 općenito među auto-entuzijastima iz dana u dan prima pohvale, pa je za vjerovati da će ova Competition-verzija oko sebe skupiti još veći krug obožavatelja.

E to su sportska sjedala...
E to su sportska sjedala…
foto: BMW

Možda ste primijetili da izuzev par brojki nisam ulazio u dubioze oko nekih novih boja, materijala i tehnoloških postignuća „fensi-šmensi“ naziva. Nisam se čak niti s podsmjehom osvrnuo prema bilo kojem dijelu ovog automobila, što inače praktički ispada pravilom. Nije bilo spomena mikropenije, sponzoruša, marketinških trikova i inih drugih detalja koji se uz današnji svijet automobila itekako često vežu. No za sve te izostavljene detalje postoji jedan itekako dobar razlog: ovaj automobil cijenim.

S boka M2C djeluje relativno "obično".
S boka M2C djeluje relativno “obično”.
foto: BMW

Realno gledano, BMW danas proizvodi automobile koje kupci vide kao statusne simbole, a ne kao vozačku mašineriju i proizvođače trnaca. Prosječan BMW s M-oznakom ispada ultra-mega-pretjerano skupim automobilom koji si mogu priuštiti tek rijetki, a to je pak istovremeno plus i minus. I siguran sam da cijena za M2 Competition neće biti mala, već da će poput mnogih drugih modela iz BMW-ove ponude i ovaj koštati nogu, ruku i bubreg. Ali činjenica je da su Bavarci s ovim automobilom čak i bez Competition-sufiksa stvorili ne samo polje fascinacije, već i svojevrstan vremeplov koji vozača može prenijeti u neko drugo vrijeme. Vrijeme kada su automobili predstavljali polje gušta ili pak puka prijevozna sredstva, a ne pokretne psihologe i psihijatre, te marketinške kampanje u svrhu samopromocije. BMW M2 od početka svemu tome s jedne strane podilazi, ali s druge pak takve trendove i uvelike gazi, dajući pri tome odgovor na pitanje „kako se vozi pravi sportski automobil“. I zato cijenim ovaj automobil, a i BMW koji se odvažio proizvesti ga.

A vi?

Hvala BMW. Hvala puno.
Hvala BMW. Hvala puno.
foto: BMW

Podijeli s frendovima!

Ivan IGloo Gluhak
Dizajner, fotograf, tekstopisac i ovisnik o svijetu automobila od svoje treće godine života. Ponekad ljut, ponekad tvrdoglav, ali uvijek bez dlake na jeziku.
Pročitaj moje druge članke

*Svi tekstovi odražavaju osobne stavove autora i ne odražavaju nužno stav redakcije portala.

<

Najčitanije

ADRIATIC Osiguranje

Najnovije vijesti

Piše: Niko Poznat

Yugo se vraća: Retro hit iz 80-ih ponovno na cestama

Piše: Niko Poznat

Oakland True Blue Six slavi svoj 100. rođendan u Otočcu

Piše: Niko Poznat

VIDEO: Porsche 911 GT3 s ručnim mjenjačem ovladao Nürburgringom: 6:56.294 minute!

Piše: Niko Poznat

Hrvatski kupci trebali bi biti oprezniji s rabljenim automobilima uvezenim iz Slovenije, Poljske i Italije

Piše: Niko Poznat

Prelazak na ljetne gume: kada i zašto staviti ljetne gume

Piše: Niko Poznat

Što boja automobila govori o karakteru njegovog vlasnika?


  • Oglašavanje
  • Uvjeti korištenja
  • Kontakt
  • Cookie policy
Automobili.hr © 2025. 4KA Media Group d.o.o. Sva prava pridržana