Bliži nam se novi Opel Insignia
Opel Insignia s Grand Sport dodatkom nazivu će doživjeti premijeru u Ženevi ovog ožujka. Sumirajmo sve što je dosad iscurilo od podataka od kraja prošle godine do sada.
Opel (ili General Motors, bolje rečeno) je već krajem prošle godine pokazao prve fotografije potpuno razotkrivene najnovije generacije svog limuzinskog modela s vrha ponude. Punim nazivom, Insignia Grand Sport, temelji se na novoj modularnoj platformi koja je, kako kažu, omogućila bolje vozne sposobnosti, vidljive atletske proporcije, zatim veći prostor unutar putničke kabine te isto tako vodeći rezultat klase kada se govori o aerodinamičnosti s koeficijentom otpora zraka od 0.26 Cd. Kao što vidimo, puni su hvale u opisima automobila.
Dodatak samom nazivu (Grand Sport) tu je u službi značaja limuzinske izvedbe (karavanska im nosi ime Sport Tourer) čiji atletski izgled krase raskošne proporcije. Nije uopće čudno da je puno detalja preuzeto s koncepta Monza koja inače nudi iznimnu prostranost kabine. Naime, studija Monza Concept je zadivila mnoge pa je i poslužila kao inspiracija za dizajn. Kako interijera tako i eksterijera. Monza model im je stajao u dizajnerskom studiju za vrijeme dok su dizajneri radili na novom adutu Opel imena. Cijela je ideja bila napraviti novi Insignia model da izgleda jednako elegantno i sportski poput konceptnog automobila.
Kao prvo, međuosovinski razmak je novina. Produljen je za 9,2 cm, a prednji i stražnji prevjes su znatno smanjeni. Trag kotača je proširen. To i prostrana unutrašnjost su predstavljali nove mogućnosti dizajnerima da si daju malo oduška. Insignia Grand Sport je sportskih proporcija, izgleda puno duže, a i niže te ima nekakvu eleganciju siluete poput kakvog kupea. I ne zaboravimo na onu hvaljenu aerodinamičnost.
Nova Insignia je sad malo više „šlank“. Malo puno. Nekih 175 kg je u pitanju. I to zahvaljujući optimalnim dimenzijama i laganim materijalima. Kažu da je rezultat svega toga bolja vožnja i učinkovitost. Performanse i potrošnja. A i mora biti s tolikim tretmanom mršavljenja. Također, novi model sa sobom donosi profinjeni pogon na sva 4 kotača. To je napredni sustav s vektorskom raspodjelom okretnog momenta među pojedinim kotačima.
Dodatna unaprijeđenost je što ima FlexRide s tri načina rada, zatim sustav automatskog kočenja u nuždi i još pokoji sustav kontrole koječega. U ponudi imaju i novi osmostupanjski automatski mjenjač, a jedna od nabrajanih vrhunskih tehnologija koja je našla dom u Insigniji je nova generacija LED svjetala IntelliLux LED. Navodno su još brža, snažnija i preciznija, a duga svjetla im pucaju i 400 metara daleko.
Postoji tu i pomoć pri držanju cestovne trake s automatskom korekcijom upravljanja i novi prednji zaslon te kamera sa svojih 360°. Naravno, neće izostati ni grijanje svih sjedala i vjetrobranskog stakla. Vjerojatno smo zaboravili spomenuti kakvu još superstvar unutra, ali shvaćate bit. Ima svega. Kad smo kod toga čega ima unutra mora se reći da sad postoji tri cm niži položaj sjedenja. Valjda je sad onda sportskije. Zapremnina prtljažnika je od 490 do 1450 litara.
Zaboravili smo opisati motorsku situaciju. Nije službeno, ali navodno će se ugrađivati turbo benzinci i dizelaši. 1,5-litreni benzinac od 165 konja te 250 Nm, a i 1.6 i 2.0 dizelaši od 110 KS i više. Osim ovoga, postoji izdanje Vauxhall za Veliku Britaniju, Buick Regal za SAD i Kinu te Holden Commodore za Australiju i Novi Zeland.
Premijerno će Insignia Grand Sport, kako smo rekli, biti izložena u mjesecu ožujku na ženevskom auto sajmu, a na našem tlu se može očekivati sredinom godine. Ako imate koju minutu vremena pogledajte ovo zanesenjačko opisivanje dizajna niže u videu: