Najčitaniji auto portal u hrvatskoj - 300.000 čitatelja mjesečno

POWERED BY 1KLIK.HR

Autonomni automobili dolaze na ceste EU

Htjeli mi to ili ne, autonomni automobili na veliko kucaju na vrata. Iako svakom pravom auto entuzijastu i dalje nije jasno zašto uopće posjedovati auto ako on vozi sam, postoji grupa ljudi kojima se ideja o autonomnim automobilima sviđa.

Jeli ovo zaista budućnost?

Kako bi povećala sigurnost na cestama, a kako navodi Carbuzz, Europska unija u jednom od svojih dokumenata predlaže čak 19 različitih autonomnih sustava, uvođenjem kojih bi se povećala sigurnost. Zanimljivo je to kako se svi ti silni sustavi odnose na tehnologiju i raznorazne sustave koji više manje pokušavaju biti poput čovjeka, a zanemaruje se nešto osnovno, čovjek tj. vozač i njegovo obrazovanje, odnosno osvještavanje o sigurnoj vožnji. Osim toga, postavlja se i pitanje zašto nema direktive o npr. uređenju cesta i minimalnim sigurnosnim zahtjevima koje iste trebaju ispunjavati? Interesi?

Jedan od najpoznatijih autonomnih automobila – Tesla

Od tih silnih sustava koji se predlažu, uvođenje nekih zbilja treba pozdraviti jer postoje valjani razlozi za to.  Tako se na primjer predlaže uvođenje sustava koji će spriječiti vozača da premaši zakonom propisanu brzinu kretanja. Od ostalih „pametnih“ sustava ističe se autonomni sustav kočenja, autonomni sustav koji će vam pomoći da “držite” vozilo između linija na cesti, sustav za upozorenje o alkoholiziranosti, vezanju pojasa itd. Ono što valja pozdraviti je razvoj i uvođenje autonomnog sustava kočenja koji se nedavno (slučaj Tesle u kojem je sustav predvidio nesreću i započeo s kočenjem) pokazao kao pun pogodak. Donosimo video!

Osim toga, naglašava se i problem trenda povećanja broja SUV vozila, odnosno terenaca koji imaju sve veću masu i sve su više robusniji što u krajnjoj liniji može dovesti do fatalnih posljedica ako dođe do nesreće. Pošto je period u kojem se proizvođači automobila moraju prilagoditi zahtjevima Europske Unije relativno velik, jedan od glavnih i odgovornih u cijeloj priči Antonio Avenoso, tvrdi kako cijeli proces treba ubrzati kako bi se broj žrtava što više smanjio. Inače, u zemljama članicama Unije broj poginulih svake godine se sve više pada. Tako je brojka od  76.550 poginulih tijekom 1990. godine smanjena na 26.120 (podatak za 2015. godinu)

Jesu li autonomni sustavi uistinu toliko sigurni koliko se naglašava da jesu?

Cijela priča oko uvođenja autonomnih sustava zasigurno ide u prilog Fordu koji je za 2017. godinu najavio brojna testiranja svojih autonomnih sustava. Tako će se na primjer na ulicama diljem Velike Britanije voziti nova Fiesta koja će u sebi imati ugrađene različite autonomne sustave, a koji bi trebali ući u serijsku proizvodnju 2021. godine. Iz Forda ističu kako je cijeli projekt pokrenut kako bi se sustavi što bolje prilagodili prometnicama u Europi.

Bilo kako bilo, čeka nas “autonomna” budućnost