Audi predstavlja još jedan ekran
Ovog puta je dotični smješten ravno ispred vozača i služi nekolicini funkcija o kakvima smo svi zajedno prije samo desetak godina mogli samo sanjati – kad bi nam kojim slučajem takvi blesavi snovi padali napamet.
Prošlo je tek kratko vrijeme otkad je Audi svijetu predstavio najnoviju generaciju (B9) modela A4. Dotični već na prvi pogled nikoga nije ostavio bez daha, jer se dizajnom zapravo našao u procijepu između aktualnog modela A8 i generacije A4 koju je zamijenio, pa stoga vrijedi zaključak da je u Ingolstadtu aktualan manjak dizajnera, ili su pak svi dobili otkaz, te su ih oci tvrtke zamijenili s fotokopirnim uređajima.
No bilo kako bilo, novi je A4 usprkos bljedunjavom dizajnu zakoračio u pravi smjer, te je uz sebe vezao neke itekako interesantne tehnološke novotarije.
Naravno, kako ne volim citirati službene navode, tako ću i ovaj puta izbjeći takve jadne pokušaje popunjavanja redaka u tekstu i one koje takve stvari interesiraju uputiti prema službenim stranicama proizvođača. No s druge strane ipak vrijedi spomenuti jednu od „revolucija“ s kojima Audi A4 u sklopu svoje najnovije inkarnacije dolazi na tržište.
Naime, kako sve veći broj proizvođača automobila analognu eru smatra završenom, te pribjegava korištenju digitalnih komponenata kontrolne ploče, tako se i Audi odlučio na takav korak.
To zapravo nije ništa čudno za neke luksuzne ili sportske automobile, no ako se u obzir uzme činjenica da je A4 jedan od modela koji svoje kupce traži u domeni srednje klase automobila, ova ploča s instrumentima ispada svojevrsnim presedanom u klasi.
Samim time stoji pretpostavka da će kupcima ove generacije modela A4 ovaj komad tehnologije imponirati, te da će ga bez problema stavljati na popis (dodatne) opreme i platiti ga (dodatno), kako bi se mogli hvaliti pred prijateljima na kavi.
Usprkos reklami (koju imate prilike vidjeti u privitku teksta) sama ploča s instrumentima izuzev činjenice da je digitalna i da se nalazi u sklopu automobila srednje klase zapravo i ne donosi neku revoluciju. Dapače, priča je samo reciklirana i dizajnom prilagođena za Audi, dok sve emocije, revolucije i ostale superiorne izraze jednostavno možete zaboraviti.
Radi se o ploči s instrumentima visoke razlučivosti na koju je izuzev osnovnih podataka vezanih uz brzinu, okretaje motora, temperaturu i (trenutnu) potrošnju goriva moguće pritiskom tipke pretvoriti u navigacijski ili pak infotainment sustav koji se u stvarnom vremenu prikazuje ispred vozača.
Dakle ne radi se o ničem pretjerano posebnom, te još manje o nečem revolucionarnom i neviđenom.
Vozaču dakle stoji na diskreciji što će, kako i kada gledati ispred sebe na (dodatno) plaćenom ekranu, dok ostatku eventualne populacije u automobilu na raspolaganju stoji ekran smješten na centralnom dijelu armature, ili pak neki od ekrana iz domene dodatne opreme, koje je moguće montirati na stražnju stranu uzglavlja sjedala.
Sve to ovaj „vozački“ ekran čini neovisnim o svim ostalim vizualnim funkcijama u automobilu, što je pak apsolutan plus kako god okrenuli priču.
No ako bih cjepidlačio i poslužio se svojim ciničnim pristupom stvarima, te se prisjetio nedavnih „situacija“ s hackerima i ovakvim sustavima u automobilima, živo me zanima kave bi se sve opcije otvorile nepozvanim „gostima“ u slučaju da se odluče poigrati s vozačem u automobilu.
Zamislite recimo da se vozite s boljom polovicom prema moru i umjesto navigacijskog sučelja na ploči s instrumentima odjednom krene neka teška pornografija. Biste li se osjećali glupo?
Isto tako zamislite da se umjesto podataka o (trenutnoj) potrošnji odjednom pojavi informacija o skidanju nekog filma na centralnu jedinicu vašeg automobila. Koliko blesavo bi to bilo?
Mislim, jasno mi je da će me nekolicina čitatelja u ovom momentu proglasiti glupanom koji priča (tj. piše) besmislice, no s obzirom na to koliko su automobili danas digitalni i samim time ranjivi, dok s druge strane hackerima ni približno ne nedostaje maštovitosti u „poslu“, doista me ne bi čudilo da ovakvi scenariji iz teorije prijeđu u praksu.
Uglavnom, kada sve zbrojim i oduzmem, moram reći da mi se digitalno doba u nekim segmentima dopada, no ako bih morao birati, radije bih da me netko vrati u povijest i na korištenje mi ostavi svu silu pokretnih elemenata iz tog analognog doba, jer umjesto razvikanih pojmova poput emocija, revolucije i tehnološkog savršenstva nekako preferiram one poput sigurnosti, vlasništva i sličnih koji ne dozvoljavaju drugima da na bilo koji način preuzimaju kontrolu nad automobilom koji sam platio i u kojem pokušavam živ stići od točke A do točke B.
…no to sam samo ja…