Aston Martin priprema pet slavljeničkih automobila
Hm…možda bi preciznije bilo reći kako Aston Martin priprema pet posebnih slavljeničkih primjeraka jednog modela.
Da…to bi bilo preciznije sročiti tako, no neka naslov ostane ovakav kakav jest. Ionako odlazimo u detalje…
Znate li što u svijetu sportskih automobila s potpisom Aston Martina znači Aston Martin Cambridge?
Ne znate? Eto onda i odgovora: Aston Martin Cambridge predstavlja jedan od najposebnijih salona unutar kojih se modeli ovog slavnog proizvođača prodaju.
Sama tvrtka često naglašava uspjehe i ideologiju koja stoji iza ovog zastupstva, pa je za pretpostaviti kako se doista radi o jednom posebnom mjestu za sve auto-entuzijaste koji izuzev dubokih džepova raspolažu i sa znanjem.
Uostalom, kupiti Aston Martin baš bilo gdje? Pfff.
Dakle Aston Martin Cambridge je prije nekoliko mjeseci došao na ideju odavanja počasti jednom od najposebnijih aerobatskih udruženja na svijetu.
Dotični se nalaze u Velikoj Britaniji i skupno se nazivaju „The Blades“ , te pod tim nazivom već godinama predstavljaju ekipu koja izuzev ludih vratolomija u zraku taj svijet maničnog natjeravanja ovećih količina adrenalina nudi i „običnim“ ljudima.
Naime, svatko je u bilo koje doba dana i noći pozvan da se registrira na njihove službene stranice i za sebe rezervira let života koji ne podrazumijeva samo lude akrobacije, već i letenje u formacijama koje se penju i poniru uzduž i poprijeko nebesa u potrazi za adrenalinskim šokovima i guštom koji iz njih proizlazi.
Dakle „The Blades“ definitivno nisu tek neka ekipa aero-entuzijasta, već u tim sferama slove kao jedni od najposebnijih letača na svijetu.
Kako bi na dostojan način prezentirali ove nebeske luđake s tradicijom, ekipa iz Aston Martina Cambridge došla je na ideju vezanu uz proizvodnju ukupno pet primjeraka posebne edicije modela V8 Vantage S.
Dotičnih pet primjeraka nazvano je „Blades Edition“ i dotični svojim postojanjem predstavljaju ultra-limitiranu seriju ovog modela, što će između ostalog zasigurno privući pozornost barem dvostruko većeg broja kolekcionara.
Super, zar ne?!
Kao pomalo razočaravajuću stranu cijele te priče mislim da vrijedi spomenuti kako u smislu performansi Aston Martin V8 Vantage S „Blades Edition“ ostaje identičan onome koji se proizvodi u kudikamo većem broju primjeraka.
To u prijevodu znači da je 4,7-litarski V8-motor ostao netaknut, te da i dalje razvija nekih 430 konja i oko 500 Nm maksimalnog okretnog momenta.
Samim time ne vidim pretjeranog smisla u nabrajanju brojki koje označavaju performanse, jer se ni po tom pitanju ama baš ništa nije promijenilo.
S druge strane ipak postoji nekolicina pozitivnih strana ovom pokretnom svjedočanstvu oko postojanja spaljene ekipe nebeskih jahača, o čemu pak svjedoči tona dijelova i detalja koje donose interijer i eksterijer ovih automobila.
No krenimo redom…
Što se eksterijera tiče, prva vidljiva stvar svodi se na posebnu srebrnu boju karoserije i nekolicinu kontrastnih dijelova polakiranih u isto tako posebnu crnu boju.
Naravno da pod „posebnim“ podrazumijevam boje koje se uz Aston Martin V8 Vantage S još nisu vezale, no i to je za neke sasvim dovoljno da bi na sam pogled usmjeren prema bilo kojem Astonu doživljavali višestruke orgazme.
Za nas ostale su sve te posebnosti svedene na novu nijansu srebrne (u koju je polakirana karoserija) i crne, u koju je polakiran krov, dio bočnih retrovizora, prednja maska i stražnji difuzor, te kotači.
E sad…kako „posebnosti“ ne bi stale samo na toj nekolicini već otprije poznatih dijelova karoserije, korištena je i narančasta boja.
Koliko je ta boja „posebna“ ili ne, iskreno nemam pojma, no ono što znam jest to da se dotična narančasta boja koristila kao svojevrstan vizualni predložak koji je aktualan na avionima s kojima „The Blades“ zajednički razaraju nebo.
Samim time narančastih detalja nimalo ne nedostaje, te se u sklopu eksterijera nalaze na retrovizorima (gdje odjeljuju crnu i srebrnu boju), te u sklopu prednje maske, gdje ukrašavaju njen unutarnji dio.
Ista se priča nastavlja i u sklopu interijera, gdje se narančastim šavovima na sjedalima, armaturi i na volanu dodatno ističe o kakvoj se ediciji V8 Vantagea S zapravo radi.
Cijeli je interijer u pravilu pomalo jednoličan, te uzduž i poprijeko istog prevladava crna boja s tek pokojim detaljem izrađenim od karbona i aluminija. Samim time ovi narančasti dijelovi zapravo „razbijaju“ interijer na najbolji mogući način i u estetskom smislu sam interijer podižu na novu razinu sportske elegancije.
To naravno ne znači da se radi o nečem apsolutno posebnom, jer ako ćemo realno, cijela se priča svodi na nekoliko stotina šavova izvedenih u narančastoj boji. No istina je i da uz posebnosti zbog tek nekolicine primjeraka planiranih za proizvodnju unutar ove ultra-limitirane serije modela time interijer doista dobiva jednu sasvim novu dimenziju.
Uglavnom, „The Blades“ su dobili jednu itekako veliku potvrdu vlastitoj izvrsnosti u domeni onoga što rade, tj. čime se bave.
Cijelu će priču oko ovih pet primjeraka „The Blades“ edicije Astona (naravno) potpisati Astonova tzv. Q-divizija koja je svoje sposobnosti dokazala već nebrojeno puta, dok će primjerci ove edicije modela V8 Vantage S na cestu izlaziti isključivo iz zastupstva Aston Martin Cambridge.
To mnogima neće zvučati kao nešto posebno, jer se u krajnjoj liniji radi o relativno nepotrebnom podsjetniku na postojanje društva aerobatski-nastrojenih pilota.
No s druge je strane ipak lijepo vidjeti da se pojedini proizvođači automobila odlučuju na ovakve izvedenice svojih modela.
U krajnjoj liniji je lijepo baciti oko na pokoju fotografiju, jer u toj domeni Aston Martin oduvijek ima štošta lijepo za pokazati, pa je tako i u ovom slučaju.