Automobili.hr
Automobili.hr
1klik logo
  • Home
  • Vijesti
  • Tuning
  • Retro
  • Najčitanije
  • Oglasnik
Piše Ivan IGloo Gluhak 08.10.2015

Aston Martin i jedno veliko „NE“ za SUV-modele

Izgleda da prva osoba Aston Martina ne gaji baš pretjerano puno afiniteta prema SUV-automobilima, a i ideja autonomnih modela mu ne sjeda ni pod razno. Uglavnom, Aston Martin do daljnjega (da ne kažem nikad) ne planira ući u domenu ta dva svijeta, već planiraju nastaviti fascinirati modelima kakvima je sklon James Bond.

Dr. Andy Palmer glavna je i odgovorna osoba tvrtke Aston Martin.
Dr. Andy Palmer glavna je i odgovorna osoba tvrtke Aston Martin.
foto: AM-Online

Prije nekoliko dana je g. Andy Palmer kao glavna i odgovorna osoba na čelu tvrtke Aston Martin sjeo za stol s nekolicinom novinara iz redakcije medija „The Drive“ i odradio jedan poprilično otvoren intervju. U sklopu tog se intervjua pričalo o svemu i svačemu – od poveznica današnje ideologije tvrtke s nekim davnim vremenima, preko razvoja aktualnih modela, pa sve do planova za bližu i dalju budućnost. Gospodin Palmer je sve to lijepo objasnio i najavio oveću količinu fascinacije na četiri kotača koja bi u kombinaciji s vrhunskom tehnologijom i apsolutnom elegancijom i ubuduće trebala stizati s adrese u Gaydonu.

Aston Martin DBX Concept
Aston Martin DBX Concept
foto: Classicdriver

Na upit novinara oko daljnjeg razvoja koncepta DBX (koji je u svojoj bazu zapravo SUV iako u Aston Martinu inzistiraju na CrossOveru), g. Palmer je prokomentirao kako DBX nikada nije bio zamišljen kao SUV-automobil, te nikada nije bilo u planu nuditi takav automobil kupcima klasičnih SUV-a.
„Naš nam DNA jednostavno ne dozvoljava da odemo u tu sferu svijeta automobila, jer unutar tog svijeta jednostavno nema ljepote. Lijepi SUV-automobili ne postoje, ma koliko se proizvođači trudili pokazati ih upravo u tom svjetlu. Učiniti jedan SUV-automobil lijepim jednostavno nije moguće.
Razloga ima mnogo, no ako se usredotočimo na svrhu SUV-automobila, vrlo brzo postaje jasno kako je svrha postojanja takvih automobila u ,maksimalnoj prilagodljivosti vlasniku, te prema apsolutnoj prostornosti, što u prijevodu znači da svaki proizvođač automobila umjesto automobila zapravo stvara kutiju. A kutije nisu lijepe“ rekao je u nastavku intervjua g. Palmer.

Trenutni vladari tržišta na području luksuznih SUV-ova.
Trenutni vladari tržišta na području luksuznih SUV-modela.
foto: Car Advice

E sad…svi oni vjerni čitatelji našeg malog internetskog kutka posvećenog automobilima jako dobro znaju da pojam SUV-automobila jednostavno „ne prolazi“ što se mene tiče. Mislim, sve je to divno i krasno. Lijepo je imati velik, brz i siguran automobil u kojem se čovjek osjeća nekako posebno. No upravo iz tog razloga SUV-modele i ne mogu provariti, jer izuzev veličine i brzine prosječan SUV nema razloga za kupnju. Sigurnost u toj klasi automobila nerijetko je upitna, dok je upotrebljivost zbog dimenzija i povišene karoserije svedena na minimum.
Prosječni SUV ne drži cestu i ne koči ni približno uvjerljivo kao što je to u mogućnosti neki karavan (što npr. Audi RS4 Avant jako dobro pokazuje). Povišena karoserija zapravo većinom nije potrebna ni takvom automobilu ni njegovom vlasniku, s obzirom na to da ćete prije vidjeti kompletno blatnu Subaru Imprezu WRX STi, nego neki SUV u takvom stanju. Zašto? Jednostavno zato što usprkos „terenskim sposobnostima“ prosječan SUV izvan asfaltiranih podloga nema što tražiti, jer otići s takvim automobilom na koji su montirani kotači od 20 i više inča u kombinaciji s ultra-niskim profilom gume jednostavno ispada nemogućom misijom.
Uglavnom, da se u ovom momentu ne raspišem oko još sto i jednog razloga protiv SUV-automobila, u ovom momentu se jednostavno vraćam na temu i potpisujem izjave g. Palmera.

Aston Martin DBX zapravo i ne izgleda kao SUV.
Aston Martin DBX zapravo i ne izgleda kao SUV.
foto: Classicdriver

Sam koncept pod nazivom DBX g. Palmer naziva CrossOverom, te objašnjava kako „Takav automobil mora imati dozu upotrebljivosti izvan onih konvencionalnih okvira. No toj ideji pristupamo krajnje oprezno i izvan standarda kakve industrija propisuje za SUV-modele. Samim time nemamo namjeru proizvesti automobil u koji je moguće utrpati tri psa i prtljagu za tri tjedna, te se za volanom penjati na Matterhorn“.
Tome u prilog je g. Palmer ponudio neke osnovne razlike između koncepta nalik SUV-u i tradicionalnog pristupa unutar te klase automobila na tržištu, te dodao „Vlasnicima Aston Martina jednostavno ne treba SUV koji bi mi proizveli, jer većina ionako u garažama ima Range Rover“.

Aston Martin V8 Vantage S
Aston Martin V8 Vantage S
foto: Aston Martin Press release

Uglavnom, što reći za kraj, nego da je g. Andy Palmer čovjek na mjestu i direktor koji jasno vidi i prati viziju koja je postavljena još davne 1913. godine.
U toj maniri proizvodnje pravih vozačkih automobila g. Palmer ne vidi ni opciju proizvodnje autonomnih automobila, jer dotični jednostavno nemaju nikakvog smisla ako se radi o pravom vozačkom automobilu.
Naravno da se i s time itekako slažem.
Šteta je samo u tome što više ljudi iz svijeta automobila ne razmišlja tako.

"Power, Beauty, Soul" - tri riječi koje savršeno opisuju Aston Martin.
“Power, Beauty, Soul” – tri riječi koje savršeno opisuju Aston Martin.
foto: Aston Martin Press release

Podijeli s frendovima!

Ivan IGloo Gluhak
Dizajner, fotograf, tekstopisac i ovisnik o svijetu automobila od svoje treće godine života. Ponekad ljut, ponekad tvrdoglav, ali uvijek bez dlake na jeziku.
Pročitaj moje druge članke

*Svi tekstovi odražavaju osobne stavove autora i ne odražavaju nužno stav redakcije portala.

<

Najčitanije

ADRIATIC Osiguranje

Najnovije vijesti

Piše: Niko Poznat

Nakon pola stoljeća pod zemljom: Chevy Vega i Kawasaki ponovno na svjetlu dana

Piše: Niko Poznat

EUROPSKO RALLY PRVENSTVO STIŽE U HRVATSKU POČETKOM LISTOPADA – automobilistički spektakl u Zagrebu uvod u povratak WRC-a 2026.

Piše: Niko Poznat

Fiat predstavio prvi automobil s dijelovima od reciklirane ambalaže za piće

Piše: Niko Poznat

Više prometnih nesreća s toplijim vremenom: Stručnjaci otkrivaju najrizičnije mjesece na hrvatskim cestama

Piše: Niko Poznat

Savjeti za putovanja u ljetnim mjesecima

Piše: Niko Poznat

Projekt Goldfish – Jedini BMW Serije 7 s V16 motorom!


  • Oglašavanje
  • Uvjeti korištenja
  • Kontakt
  • Cookie policy
Automobili.hr © 2025. 4KA Media Group d.o.o. Sva prava pridržana