Alfa Romeo Giulia QV i aktualna problematika
Ako ćemo iskreno, nije li se već unaprijed moglo pretpostaviti da će Alfa Romeo s Giuliom imati težak porod?
Prije svega kako ne bi došlo do zabune, te kako me pojedini pripadnici cijenjenog čitateljstva našeg malenog kutka na Internetu posvećenog svijetu automobila ne bi razapeli na križ, jednostavno moram reći da Alfa Romeo za mene ima posebno mjesto među proizvođačima fascinacije na četiri kotača.
Razloga tome ima izuzetno puno, a sežu još od onih mitskih vremena, kada su slavni playboy-vozači za volanom pojedinih bolida s potpisom ove marke osvajali prva mjesta u utrkama i sezonama pojedinih trkaćih serija. Isto tako vrijedi otići tek u nedavnu povijest, u sklopu koje je Alfa Romeo kao marka bila prisutna u manje-više svim domenama „turističke klase“, odnosno od DTM-a, preko WTCC-a, pa nadalje.
Stoga u onom „Cuore Sportivo“ definitivno ima nešto i Alfu jednostavno ne možemo ignorirati, ma koliko im cestovni modeli bili loši kvalitetom ili u smislu dugotrajnosti.
Za vlasnike Alfinih modela u pravilu nakon kupnje slijede određeni problemi, te nakon toga ne gine članstvo na forumima i u klubovima koji okupljaju vlasnike ove slavne marke.
Neki od vlasnika tako završavaju u dubokim prijateljskim vezama s drugim vlasnicima koje su sreli na forumu ili upoznali na „meetu“, a neki međusobno postaju i kumovi na vjenčanjima, krstitkama i ostalim događanjima iz svačije svakodnevice.
Samim time vrijedi zaključiti kako Alfa Romeo kroz kvarove i čudnovata tehnička rješenja zapravo zbližava ljude.
Hmmm…“društvena mreža proizvođača automobila“. Toga se sigurno nitko nije sjetio.
Alfa Romeo već godinama stoji na samom početku abecede svijeta automobila, te malo pomalo s nekad zelenih pašnjaka (i djetelina s četiri lista) prelazi u sivilo vlastitog postojanja.
Razloga tome ima mnogo, no onaj najočitiji svodi se na činjenicu da postoje proizvođači super-sportskih automobila koji u ponudi imaju više modela od jedne „mainstream“ Alfe.
Samim time MiTo (tj. Grande Punto, ako ćemo iskreno) i Giulietta iz dana u dan postaju sve manje interesantni unutar klasa u kojima se kao modeli nalaze i time priča o Alfi ne izgleda ni najmanje dobro.
No prije nekoliko mjeseci su Internet praktički preko noći preplavile najave oko Alfinog „ubojice svega s četverim vratima“, tj. antikrista u crvenoj odori koji je odlučio zavladati nad svetim trojstvom koje sa svojim brzim limuzinama čine Audi, BMW i Mercedes-Benz.
Time je Alfa Romeo Giulia QV istog momenta iz domene tržišne borbe prebačena u domenu dobra i zla, te religijskim fanaticima vezanim uz ovu tvrtku iz Milana dala novu nadu u prevlast.
Uglavnom, moglo bi se bez problema reći da je Giulia pokrenula sveti rat biblijskih razmjera i time najavila skoro uništenje dominacije svetog trojstva koje se ionako bogatilo na griješnicima koji brzinu stavljaju iznad sveg ostalog na svijetu.
Da podsjetim: Alfa Romeo Giulia QV je limuzina s četverim vratima. No ne baš bilo kakva limuzina, jer izuzev četiri sjedala, volana, i (stražnjih) pogonskih kotača Giulia ima i motor – i to ne bilo kakav, već onaj doniran od strane Ferrarija.
U sklopu tog ručno sklapanog motora vrijedi istaknuti 3-litarski Twin-Turbo motor s nekih 530 konja, što je pak sasvim dovoljno da se i najluđoj ekipi sklonoj natjeravanju zavrti u glavi.
Doduše, sveto trojstvo na raspolaganju ima nekolicinu konjskih snaga viška u odnosu na Alfu, no koliko smo imali prilike vidjeti, Giulia QV je usprkos tom manjku snage svima uzela mjeru prešavši „Zeleni pakao“ u vremenu od 7 minuta i 39 sekundi.
Pametnom dosta, zar ne?!
E sad…kako cijela priča baš i ne bi bila pretjerano idilična, te s obzirom na to da su u igri ipak Talijani, naravno da postoji jedan problem – i to veliki.
Prema navodima bliskih izvoru, Alfa Romeo Giulia na crash-testu nije baš briljirala. Dapače, prema rezultatima testiranja je Giulia jako loše prošla testiranja bočnih udara, te onih s prednje i stražnje strane.
To u prijevodu znači da je automobil poprilično opasan za život u slučaju bilo kakvih dodira u prometu, a to pak automatski znači jedan veliki pad i vraćanje u povoje, te redizajniranje sigurnosnih sustava i komponenata.
Samim time je planirani datum predstavljanja Giulije na tržište s 31. ožujka pomaknut za čak šest mjeseci, te bi tijekom tog vremena najpametnije glavice unutar zidova tog proizvođača automobila trebale iznaći rješenje problema.
Iz Alfa Romea (naravno) stižu opovrgavanja tih vijesti, te glasnogovornik tvrtke u službenom dopisu brani boje riječima „Navedeni rezultati testiranja nisu ni približno točni, te kao takvi nisu ni podložni komentarima“.
Mislim, izjava je kratka, jasna i sažeta, no s obzirom na to da je datum početka prodaje za Giuliju ipak pomaknut za šest mjeseci, nekako mi ovaj odgovor zvuči kao da ga je pisao Zdravko Mamić, a ne glasnogovornik tvrtke Alfa Romeo.
Bilo kako bilo, Ženeva uskoro otvara svoja vrata, pa ćemo vidjeti što će oci tvrtke izjaviti tamo, tj. hoće li se posipati pepelom i buniti se poput Grka u apsu ili će pak priznati pogrešku i nastaviti kao da ništa nije bilo.
Iskreno bih radije da se pogreška prizna, te da se konkretno objasni zašto se planirani početak proizvodnje odgađa za punih pola godine, no s obzirom na iskrenost koju proizvođači automobila danas prakticiraju, nekako mislim da od toga neće biti ništa.
Samim time mi je žao da je Alfa Romeo zastranio i to pokušava sakriti, ali mi je istovremeno drago da će ovaj predivan automobil kad-tad zasjati na tržištu i barem dijelom Alfi vratiti status koji zaslužuje – status koji podrazumijeva čudne i često kvarljive automobile koje usprkos zdravoj logici vrijedi obožavati.


















