A što nam to radi Lexus?
Ako sam dobro shvatio iz materijala za medije, reklo bi se da Lexus i opet pokušava ravnopravno parirati BMW-u M340i ili pak Mercedesovom modelu C43 AMG.
I to je sasvim u redu.
U početku bijaše ideja s kojom je Toyota pretilim Amerikancima pokušala u praksi objasniti da i Japanci mogu izmisliti tehnološki napredan i luksuzan automobil za to svime i svačime nakrcano tržište. I tako je stvoren Lexus. Toyotin „premium“ brend koji kao zadatak od samog početka ima spajati u pravilu nespojivo. Odnosno, luksuz, tehnologiju, performanse i nepogrešiv imidž u kojem bi se dupe prosječnog Amera moglo prevesti od točke A do točke B i pri tome od okupanata unutar automobila činiti pripadnike Yuppie-klase.
I tako je to trajalo godinama. Odnosno dok Toyota nije odlučila naglo proširiti priču, te Lexus gurnuti u neke druge vode. Ili konkretnije rečeno, na neka druga tržišta.
Lexus se na području Europe jako dugo tražio. A kada se konačno pronašao, mnogi su se samo smijali. Jer u domeni „običnih“ limuzina i SUV-ova uvijek im nelojalne konkurencije iz BMW-a, Mercedesa i Audija, dok u sklopu sportski-nastrojenih modela Lexus godinama nije imao ispravnu recepturu s kojom bi od „svetog trojstva“ pokupio barem dio publike.
Lexus IS-F bio je model koji je otpočeo tu karizmatičnu borbu e umišljenim i pomalo bezličnim Europljanima. No koliko god taj automobil bio dobar i brz, i dalje je bio kopija nečega. I to poprilično loša, ako ćemo iskreno.
Jer „fejk“ nastavci ispušnog sustava i sva sila dijelova od „fejk“ karbona jednostavno nisu ono što prosječni kupci performansi i luksuza u Europi traže.
Stoga se trebalo izmisliti nešto bolje.
Kada je japanski Profesor Baltazar-san smislio recepturu, dotična se opet pokazala krivom. Jer Lexus u potrazi za prepoznatljivošću pribjegava nekim čudnovatim filmskim likovima poput „Predatora“. I prednjim dijelom jako asocira na to filmsko svemirsko čudovište s mini-nuklearkom na zapešću.
Stoga nikoga ne trebaju čuditi izuzetno polarizirane reakcije prema Lexusovom dizajnerskom izričaju.
Danas Lexusovi modeli nerijetko izgledaju dobro. A što se performansi i mogućnosti tiče, Lexusova je pretjerano skupa i dvaput izrađivana legenda u obliku modela LF-A ionako sve potvrdila prije nekoliko godina. Stoga u sportsku orijentaciju nekog sportski-nastrojenog Lexusa već odavno ne treba sumnjati.
Pa kad smo već kod toga, eto još jednog Lexusovog modela koji je barem na papiru vrijedan spomena. I k tome predstavlja ravnopravnog konkurenta za BMW-ov model M340i koji se uporno hvali sa svojim „sportskim genima“.
Dotični se Lexusov model naziva IS500 F-Sport. I u svojoj je srži zapravo nabildani IS koji se najeo germe i napucao steroidima.
No za sve one koji su se u ovom momentu poveselili i rekli nešto poput „Aha! Eto vama Bavarcima jedan veliki srednji prst“, slijedi pomalo hladan tuš. Jer ovaj Lexus nije čisti „F“ model, već se radi o automobilu koji se može usporediti s „M-Performance“ modelima koje na tržište gura BMW.
A to pak u prijevodu znači da je Lexus malčice pritisnuo kočnicu prije nego je ova verzija modela ugledala svjetlo dana.
No kočnice ipak nisu bile do kraja pritisnute, jer IS F-Sport pod poklopcem motora ima V8 doniran iz modela RC-F.
Da… Dobro ste pročitali.
Ovaj Lexus pod poklopcem motora ima pravi grgljajući V8-motor.
I zato ne čudi da se u ovom momentu Lexus odlučio ovu iteraciju modela slati isključivo na tržište SAD-a.
Pogonski kotači su oni stražnji. Dakle, nema nepotrebnih i blesavih kompliciranja oko „Quattro-X-Drive-svašta-nešto“ pogona.
Nema ni Turbo-punjača koji u fokusu umjesto performansi ima polarne medvjede i sure orlove, već svojim sasvim prirodnim sinusima proizvodi čak 472 konja. I to bez kokaina u nosu. Stoga samim time ovaj Lexus izuzev grgljanja i lica nalik „Predatoru“ nudi i zavidan set performansi. Odnosno u brojkama 4,5 sekunde od stanja apsolutne statike do 100 kilometara na sat, te maksimalnu brzinu koja je elektronički limitirana na 250 km/h.
Sasvim dovoljno za divljanje, reklo bi se.
Vanjštinom ovaj Lexus podsjeća na IS350. Tj. na automobil koji se također ne prodaje na području Europe, jer mi ovdje očito zaslužujemo samo nove SUV-ove i slične pretile nakarade u obliku pravokutnika. Ali tko nam kriv, kada još uvijek nismo emigrirali u Ameriku.
No vizualni je podsjetnik na IS350 samo generalnog tipa, jer je u krajnjoj liniji baza i dalje ista. A to pak podrazumijeva isti međuosovinski razmak i ostale generalije koje se premeću iz šupljeg u prazno i definiraju ovu Lexusovu limuzinu srednje klase.
Ono što je pak drugačije svodi se na neke aerodinamičke (odnosno optičke) dodatke poput novih i funkcionalnih dijelova prednjeg branika, poklopca motora, pragova i stražnjeg branika s difuzorom. Isto tako jedino IS500 F-Sport nudi i praktičan podsjetnik na IS-F. I to u obliku identično izvedenih „fejk“ cijevi ispušnog sustava.
Jesu li dotični nastavci ovaj puta doista spojeni na sam ispušni sustav, ili je i dalje riječ o kozmetičkom detalju, u ovom je momentu nepoznato. Ali iskreno bih volio da se ta „fejk“ ideologija nikada ne ponovi za Lexus IS. Jer moram reći da mi se nakon dugo vremena ovaj automobil opako počeo dopadati.
I prava je šteta da ga na prostoru „starog kontinenta“ nema i da ga po svoj prilici neće ni biti.
Što se opreme tiče, uskoro slijedi konfigurator, pa se vi cijenjeni čitatelji s njime igrajte do mile volje. No ja bih taj dio u ovom momentu preskočio, jer me zapravo i ne zanima s kakvim sve sustavima pomoći raspolaže ovaj nabrijani Japanac. Iskreno mi je draže ostati u neznanju po tom pitanju i time ne kvariti odličan dojam koji ove press-fotografije pokazuju. A vjerujem i da nisam jedini.
Doduše, može se pretpostaviti kako je „tehnološki napredak“ itekako vezan uz ovaj Lexus, ali dalje od toga u ovom momentu stvarno ne bih išao. Jer je u krajnjoj liniji irelevantno.
Pa eto… Izgleda da se Lexus odlučio pustiti svoje inženjere iz podruma i dati im odriješene ruke. Jer drugačijeg objašnjenja za ovaj automobil zapravo i nema.
Teško je u ovom momentu reći kako će tržište na ovaj automobil reagirati, a još je teže davati bilo kakve druge prognoze.
No u svakom slučaju vrijedi reći da je Lexus ovaj puta pogodio upravo tamo gdje treba.
I što se nas ovdje tiče, u ovom se momentu pretvaramo u nabrijane adolescente i Lexusu za IS500 F-Sport dajemo jedan veliki „lajk“.
A vi?