Volkswagen Golf R – “R” kao Cabrio?
Mislili smo da će doživjeti sudbinu istu kao i Golf W12, no realnost je ipak drugačija od razmišljanja. No eto, moramo i mi jednom biti u krivu.
Dakle, iako predstavljen kao konceptna verzija i jedan od onih “specijalnih” modela koje će Volkswagen kao iznenađenje priušti na uvid svojim vjernim obožavateljima jednom godišnje na njihovom najvećem svjetskom skupu koji se već tradicionalno održava u Austriji, odnosno točnije u mjestu zvanom Wörthersee, nismo mislili da će uz GTi Cabrio i Golf R Cabriolet izaći iz konceptne faze i dobiti status serijskog automobila, no eto…bili smo u krivu sa pretpostavkama po tom pitanju, jer u Volkswagenu očito gaje optimizam prema najavljenom modelu i njegovoj prodaji.
Koliko nam je poznato, Golf R Cabrio bi trebao svoje premijerno prikazivanje odraditi u rujnu na salonu automobila u Parizu. Prodaja bi trebala početi do kraja godine i iako je cijena ovog modela još jedna velika nepoznanica, kako smo sa cijenama Golfa R u svom standardnom izdanju sa krovom više nego upoznati, mišljenja smo da nema teoretske šanse da R Cabriolet bude jeftiniji od 40-ak tisuća eura. E sad, puno ili ne, ovisi više o afinitetima i pripadnosti ovoj marki automobila, nego o realnosti, jer ako ćemo realno, za taj se novac može dobiti i automobil koji barem na papiru zvuči zabavnije od prednjeg pogona sa 2-litrenim turbo motorom u kombinaciji. Doduše, istini za volju, automobili sa 266 konjskih snaga (kao što je slučaj s Golfom R) i ne rastu na granama, a i imati hatchback-bazirani Cabrio koji je maksimalnom brzinom elektronički ograničen na 250 kilometara na sat također baš i nije praksa. No i opet se ipak čini malo previše novaca u omjeru uloženo-dobiveno.
Obzirom već i još nerođena djeca znaju kako Cabrioleti u pravilu uvijek ispadnu teži od svoje braće sa krovovima i ovdje je takav slučaj, no iz Volkswagena stiže informacija kako bi masa automobila trebala narasti za svega 30-ak kilograma, tako da performanse što se tiče ubrzanja i kočenja ostaju iste kao i sa “običnim” R-om, no ono što će se promijeniti jest nivo opremljenosti, jer za početak optika na Cabrio verziji dobiva nešto robusniji izričaj – pogotovo na prednjem braniku koji je za početak nešto “dublji”, te se u njemu nalaze integrirana i ultra-moderna LED-dnevna svjetla nalik onima na božićnom drvcu. Stražnji branik u pravilu ostaje isti sa dvije kromirane cijevi ispuha kao dodatnim detaljima, a s boka će najuočljiviji biti novi 19-inčni kotači posebno napravljeni baš za ovaj model (kao opcija).
Uglavnom, Golf R šeste generacije biti će u svakom slučaju atraktivan automobil sa jednim od najboljih motora koji se danas mogu kupiti, no iskreno se pitamo, vrijedi li doista jedan automobil po kojem se čak i cijela klasa često naziva od milja toliku količinu novaca (s time da i dalje postoje doplate)? Hm…za sad se nećemo izjašnjavati, no vidjet ćemo kad konačno izađe i dođe nam u ruke. Do tada više nećemo pretpostavljati ništa, kad smo već u startu bili u krivu.