Ovako izgleda anti-šminkerska Mercedes-Benz G-klasa
Ah, ta Mercedesova kutija koja nam je toliko prirasla srcu. Geländewagen, G-Wagen ili po naški G-klasa ime je koje dugi niz godina označava jedan od najsposobnijih terenskih vozila na planetu, a jednako ju obožavaju ljudi u gojzericama i ljudi u Yeezy tenisicama. Ruku na srce, imala je 37 godina da se svima uvuče pod kožu.
I dok je većinu svog životnog vijeka G-klasa doživljavana prvenstveno kao terensko, u originalu vojno vozilo koje ima svoju vrlo specifičnu namjenu, početkom 2000-ih i petljanjem AMG-a u cijelu priču, koji je 2003. godine stvorio prvi G 55 AMG, njezin se imidž počeo mijenjati te privlačiti i one koje zanima izgled terenskog vozila iako ga najmanje planiraju koristiti na terenu. Centar Londona s vremenom je zamijenio bavarske šume kao mjesto u kojem je kultni model najčešće viđen, a Mercedes-Benz ga je u skladu s tim sve više prilagođavao novom krugu kupaca – poznatim osobama.
Prošle je godine tako Mercedes prezentirao G-klasu u obnovljenom izdanju, a sve promjene upućivale su na to da se nastoji dodvoriti kupcima čiji zlatni lanci oko vrata i Rolexi na rukama još jednom potvrđuju da za bogatstvo i slavu nije nužno potreban talent. Drugim riječima, bling bling estradnjacima koji padaju na kričave boje eksterijera, masivne naplatke i Nappa kožu. Naravno, sve je kulminiralo apsolutno otkačenim izvedbama G 63 AMG 6×6 i G 500 4×4², a premda mi je svakako drago da su u ekologijom opsjednutom svijetu Nijemci (od svih) uspjeli izbaciti nešto šašavo poput toga, dobro je da istovremeno ne zaboravljaju početnu filozofiju i kupce koji samo traže kvalitetan off-roader.
Tako je Mercedes pripremio sljedeću izvedbu koja predstavlja svojevrsni povratak osnovama za one koji ne planiraju voziti putevima, već ih sami stvarati. G 350 d Professional naziv je G-klase stvorene za čistunce, a pod čistunce mislim na obožavatelje blata i kaljuže. U skladu s primarnom namjenom, pod poklopcem se nalazi trolitreni dizelski V6 motor koji razvija 245 KS i 600 Nm, dok se za prijenos brine automatski 7G-Tronic mjenjač. Više snage i za 15 posto manja potrošnja nego prije nisu za baciti, no ono što G-klasu izdvaja od svijeta pomodnih SUV-ova mogućnost je odlaska na najzahtjevnije terene, u čemu su od pomoći stalan pogon na sve kotače, tri mehanička diferencijala s blokadom, te u slučaju ove „verzije za profesionalce“ – modificirani ovjes s 10 mm višom podnicom, pristupni kut od 36 stupnjeva, izlazni kut od 39 stupnjeva i naplatci od 16 inča (pojedite se reperi) s cjelogodišnjim gumama.
Kao što je vidljivo na fotografijama, prednja maska dolazi u mat crnoj boji, dok opcije uključuju čelični prednji branik s pripremom za vitlo, zaštitnu mrežu za prednja svjetla, zatamnjena stražnja i bočna stakla, krovnu košaru i ljestve. Sve što vam treba za proboj terenom je tu, ali na luksuzne igračke zaboravite, budući da je cijela priča otišla toliko daleko da su i podizači stakala ručni. Cijena u Njemačkoj za sav taj anti-luksuz iznosi 80 tisuća eura.