Novi Mercedes-Benz GLC: Više luksuza i samo 4-cilindrični hibridi
Nova generacija najprodavanijeg Mercedesa je vjerna novoj mantri svoje tvrtke; malo je veća i prostranija, može ponuditi više luksuza i opreme i bit će dostupna samo s elektrificiranim četverocilindričnim hibridnim pogonskim sklopovima.
Daimler trenutno na tržište baca toliko električnih SUV-ova da ih više ne znate niti izbjeći. EQA, EQB, EQS, a uskoro i EQE SUV – udar munje je snažan, pametan i naravno nevjerojatno održiv (ova riječ trenutno ne bi trebala nigdje nedostajati). No važniji je u ovom trenutku potpuno konvencionalni trendovski SUV, a to je novi Mercedes GLC.
To je klasični SUV D segmenta, baziran na novoj generaciji C-Klase, s kojim Mercedes radi odličan posao. Upravo je to u posljednje dvije godine bio najprodavaniji Mercedes ikada, unatoč tome što mu se bližio kraj karijere. Sada je tu nova, sada treća generacija (ako uračunamo GLK koji se proizvodio od 2008. do 2015.). I očekivano, malo se toga promijenilo u receptu za uspjeh.

Sada je malo veći i prostraniji, luksuzni i opremljeniji, te dostupan samo s elektrificiranim četverocilindričnim motorima, uključujući i tri plug-in hibrida s prilično respektabilnim električnim dometima. S duljinom od 4,72 metra, novi je model šest centimetara duži od svog prethodnika. Uz to je četiri milimetra niži. Širina je ostala ista i iznosi 1,89 metara, dok je međuosovinski razmak povećan za 15 mm na 2,89 metara. Prostor u stražnjem dijelu trebao bi imati koristi od toga. Zahvaljujući dužem stražnjem prevjesu, prtljažnik prima 600 litara, 50 litara više nego prije, i serijski ima elektična peta vrata.
Vizualno nema iznenađenja. Novi GLC izgleda kao napuhana C-klasa, što i jest u osnovi, te je nešto okruglija od dosadašnjeg modela. Straga upada u oči sada nezaobilazna svjetlosna traka preuzeta s najmlađih električnih terenaca trokrake zvijezde. Dio visokog standarda je da je “Avangardna” vanjština sada standardna. Od neobičnih (nefunkcionanih) detalja sada sada serijski kromiranu zaštitnu ploču i kromirane “ispušne cijevi”.

Auto stoji na kotačima od 18 do 20 inča, a opcionalno, tu su AMG paket i Paket off-road s odgovarajućom zaštitom podvozja. To već znamo iz C-klase: elektrificirani 2,0-litreni četverocilindraši mjera su svega. Mercedes nudu tri 48-voltna blaga hibrida i tri plug-in hibrida (dva benzinska, jedan dizel), dok je 4Matic pogon na sve kotače standardan. Revidirani sustav prijenosa na prednju osovinu je lakši i može prenositi veće zakretne momente nego prije. Jedina opcija kod prijenosa je 9-stupanjski automatski mjenjač.
U blagim hibridima integrirani starter/generator nakratko pojačava snagu do 17 kW i 200 Nm. Plug-in hibridi imaju električni motor sa 100 kW i 440 Nm, dok je kapacitet baterije povećan na 31,2 kWh, gotovo kao kod slabijih EV-a. Prema WLTP-u bi trebao imati mogući električni domet između 104 i 120 kilometara. S dizelskim PHEV-om domet iznosi 102 do 117 kilometara. Maksimalna snaga rekuperacije energije je 100 kW.

Punjač od 11 kW za kućnu zidnu kutiju je standardan. Opcijski se može naručiti punjač od 60 kW, koji puni bateriju za 30 minuta. Kad je riječ o tehničkim podacima, uvodni model, GLC 200 Matic, razvija 204 KS i 320 Nm, do stotke pojuri za 7,8 sekundi, krajnja brzina je 221 km/h, a potrošnja 7,3-8,2 l/100 km. Dizelsku ponudu započinje 220d Matic sa 197 KS i 440 Nm. Za sprint od 0-100 km/h mu treba sam 8,0 sekundi, pojuri do brzine od 219 km/h, dok je prosječna potrošnja 5,2-5,9 l/100 km.
Najjači je u ponudi trenutno PHEV 400e 4Matic s 381 KS i 650 Nm, ubrzanjem od 5, 6 s., brzinom od 237 km/h i potrošnjom benzina od 0,6-0,8 l 100/km, odnosno električne energije od 24-26,8 kWh. Emisija CO2 je kod ove verzije 16-19 g/km. O budućim AMG modelima za sada još nema detalja, ali su neki podaci ipak “neslužbeno” provirili van.

AMG GLC 43 i AMG GLC 63 koristit će elektrificiranu varijantu 4-cilindraša iz AMG A 45, M139 gdje bi ’63 trebao dobiti apsurdno snažan plug-in hibrid sa 680 KS. Automobila ma novi ovjes u četiri točke četiri karike sprijeda i multilink straga. Širina traga kotača je u odnosu na C klasu šira za 4 mm sprijeda i 23 mm straga. Uz osnovnu čeličnu šasiju, Mercedes nudi AMG sportsku šasiju i zračni ovjes s kontrolom razine visine i tvrdoće. Zračni ovjres na stražnjoj osovini standardni je na plug-in hibridima.
U takozvanom Tehnološkom paketu je uvijek u kombinaciji s upravljanom stražnjom osovinom, koja ima zakretni kut stražnjih kozača do 4,5 stupnjeva i smanjuje krug okretanja za 0,9 metara na 10,9 metara. Ako volite ili trebate veći razmak od tla, možete koristiti već spomenuti off-road paket s kojim je GLC viši za 20 mm.

Kad smo kod toga: Mercedes kaže da je ovaj novi SUV “izričito dizajniran za vožnju po neravnom terenu te je također pripremljen za tu upotrebu s nekoliko novih elemenata opreme i sustava”. Iako će, budimo iskreni, od off-roada rijetko tko njime prijeći i preko snijegom prekrivenog ulaza u hotel na skijalištu, automobil nudi funkciju pomoći pri spuštanju i sada sve više fensi – takozvanu “prozirnu haubu” u kombinaciji s kamerom od 360 stupnjeva.
Tu se na zaslonu infotainmenta može vidjeti virtualni pogled ispod vozila sprijeda, uključujući prednje kotače i njihov položaj upravljanja, kako bi u ranoj fazi zamijetili veliko kamenje ili duboke rupe na cesti. Tu je i novi off-road ekran. Koristi oba zaslona za pružanje informacija kao što su bočni nagib, uspon, nizbrdica, topografska nadmorska visina, geo-koordinate, kompas ili brzina vozila i brzina okretaja motora.

Također se prikazuju trenutni položaj vozila na terenu kao i kut upravljanja prednjih kotača ili smjer zakretanja stražnjih.Ako pored svega upadnete negdje na putu do šumskog festivala, onda ste stvarno sami za to krivi. Iznutra ga nije teško opisati, izgleda točno kao C klasa, što zapravo i nije iznenađujuće. Umjesto toga, Daimler se radije hvali visokom razinom opreme. Između ostalog, za razliku od C-Klase, u sve pakete opreme su uključeni 11,9-inčni zaslon infotainmenta i 12,3-inčni zaslon instrumenata.
Dodajmo na popis i integraciju pametnog telefona, bežično punjenje i grijanje sjedala sprijeda. Ipak, Head-up zaslon u boji, sa slikom veličine 9×3 inča dostupan je uz nadoplatu. U Mercedesu su također ponosni na novi (opcijski) panoramski stakleni krov, koji sada ima užu poprečnu gredu, a time i veću površinu prozora nego prije.

Naravno, u na prednjim sjedalima se možete baviti i svim mogućim vrstama wellness programa, uz ambijentalno osvjetljenje i s mirisom po želji. Moderna vremena, rekli bi (mi) nostalgičari… No, nama su od masaže lijeve lopatice važnije dimenzije raspoloživog prostora. Iako je izvana narastao, prostor za koljena, ramena, laktove i glavu na stražnjoj klupi se povećavaju za jedan do dva milimetra.
Povećanje duljine migriralo je uglavnom prema prtljažniku. Od 600 do 1.640 litara predviđeno je za blagi hibrid, dok Mercedes još nije dao podatak za plug-in hibrid. Nosivost je 585 kg (485 za PHEV). Naravno, ovdje moramo govoriti i o već neizostavnom MBUX-u koji je svojevremeno napravio pravu malu revoluciju u infotainmentu.
Najnovija verzija sustava uključuje navigaciju s funkcijom proširene stvarnosti (prikaz strelica smjera, kućnih brojeva itd.), dodatno poboljšanog glasovnog asistenta i novu funkciju vijesti. Ovdje možete dati da vam automobil s vaših omiljenih portala s vijestima naglas čita aktualnosti trajanja do dvije minute. Naravno, ni streaming glazbe od najvećih davatelja te usluge nije problem.
Audiofili imaju mogućnost doplate više zvučnih sustava, uključujući vrhunski Burmester Surround s 15 zvučnika. LED svjetla su standardna oprema, dok je digitalno svjetlo s projiciranjem pomoćnih oznaka i simbola upozorenja na cestu doplata. Uz sada već standardna pomagala u vožnji, koja su poznata iz C-Klase i ostatka najnovije game Mercedesa, tu je i jedna posebnost.

Opcijski prošireni pomoćnik za manevriranje prikolicom automatski regulira kut upravljanja vučnim vozilom do brzine od 5 km/h i nagiba do 15 posto. To će cijeniti svi koji na odmor vuku prikolicu (kamperi) ili jedrilicu (mi). Putanje koje su prikladne za prethodno definiranje vožnje s prikolicom mogu se programirati na središnjem zaslonu. Između ostalog, uzimaju se u obzir još i širina i visina raspoloživog prostora.
Osim što stabilizira vožnju unatrag, po prvi put sustav može voditi unatrag kroz skretanja do kuta od čak 90 stupnjeva. Može vući prikolicu mase do 2.400 kg., a plug-in hibridi do 2000 kg. Novi GLC silazit će s proizvodnih linija u Bremenu, Sindelfingenu i Pekingu, dok Mercedes još nije dao nikakve detalje o datumu lansiranja na tržište, niti o cijenama.