Mercedes-AMG E 63 S oduševljava i u karavanskom izdanju
Kada bismo morali sastaviti listu automobila za koje se zaista čudimo da opstaju u modernome svijetu, jedan bi dio svakako izdvojili za klasu takozvanih super-karavana, čijih pripadnika doduše i nije preostalo tako puno. S obzirom na to da se radi o praktičnim obiteljskim prijevoznicima kojima izrazi “race” ili “drift” nisu strani, i dva sasvim dovoljno iznenađuju. S jedne strane Audi RS6, s druge…
Mercedes-AMG E 63 S Estate. To je par automobila koji svojim oblikom sugeriraju da je njihov volumen prtljažnika nešto što će se najvećim brojkama ispisivati u pripadajućim brošurama. No, onaj tko lista tu brošuru mogao bi se iznenaditi kada naiđe na tehničke podatke koji će se isprva činiti kao definitivna tiskarska pogreška. Najnoviji automobil s Mercedesovom značkom i AMG-ovim potpisom svakako se uklapa u tu priču, a njegova sposobnost da ubrza do stotke za nevjerojatne 3,4 sekunde nikako se ne čini odgovarajućom za automobile čija je primarna zadaća osigurati prostor za ugodan prijevoz ljudi i tereta. Dobro, ako sa sobom povedete ženu, djecu i labradora rezultat će biti nešto drugačiji, ali svejedno više nego usporediv s mnogim sportskim automobilima koji obiluju kompromisnim rješenjima u drugim područjima kako bi zasjali upravo na području performansi.
AMG-ova zvjerka to nekako uspijeva bez kompromisa. Pritom je od velike pomoći 4,0-litreni V8 motor s parom turbopunjača, koji vozaču na raspolaganje daje čak 603 KS i 850 Nm okretnog momenta. U usporedbi s prethodnikom te su brojke ponovno veće, što bi značilo da Nijemci ne odustaju od međusobnog nadmetanja i razbacivanja, koliko god s druge strane tvrdili da borba brojkama ne može trajati vječno.
Velika novost u odnosu na prošlu generaciju činjenica je da sada karavanska inačica E-klase u AMG izdanju poput limuzine dolazi s 4Matic+ pogonom na sve kotače umjesto dosadašnje stražnje vuče, što može u početku ostaviti dojam da su inženjeri pokušali donekle obuzdati ovaj moćan karavan. No, onda pročitate da se kompletan okretni moment u pojedinim situacijama može usmjeriti na stražnju osovinu i stvari postaju jasnije, a tu je i famozni Drift Mode. I onda neki tvrde da Nijemci nemaju smisla za humor… Za kraj, valja spomenuti 9-stupanjski automatski prijenosni sustav, kao i opciju da se automobil opremi karbon-keramičkim kočnicama.