Fiat 500L jedno „specijalno“ izdanje
Nakon specijalne edicije modela 500L u suradnji s Dr. Dreom, eto nam još jedne najavljene suradnje kroz koju Fiat očajnički pokušava nakaradi dati epitet „cool“.
Prije nekoliko mjeseci sam skoro pao sa stolice od smijeha kada sam pregledao fotografije i pročitao neke detalje oko suradnje između FIAT-a i slavnog Rap-producenta i izvođača pod imenom Dr. Dre.
Sama ideja mi je bila iznimno smiješna, s obzirom na vrlo solidno poznavanje glazbenog opusa dotičnog gospodina, te njegove javne istupe u obliku rima za vrijeme postojanja najluđe Rap-grupacije svih vremena, odnosno N.W.A.
No vremena se očito mijenjaju, jer gangsteri i dileri u današnje vrijeme postaju respektabilni članovi jet-seta i moralne vertikale današnjim klincima, dok s druge strane proizvođači automobila očajnički pokušavaju prodati pokoji primjerak viška, te zaraditi i opstati na tržištu.
Opstanak i zarada nisu nimalo loši ideali, jer za početak podrazumijevaju hrpetinu radnih mjesta, štovateljima određenih marki automobila i dalje ostavljaju nešto za obožavanje, dok se s treće strane u segmentu „običnih“ automobila tu i tamo na tržištu pojavi i neki po nečemu poseban model. Dakle cijela priča doista ne zvuči loše.
No kada proizvođači kroz neki sufiks ili suradnju s nekom slavnom osobom uporno pokušavaju „ispolirati g…“ (da se izrazim u obliku cenzurirane uzrečice) i tako apsolutnu katastrofu učiniti poželjnom, moram priznati da se većinom samo cinično smijem – baš kao i u slučaju suradnje Fiata s Dr. Dreom, odnosno bivšim dilerom, glazbenikom i danas cijenjenim producentom.
Takva mi suradnja na neki način poručuje kako čovjek zapravo mora biti drogiran ili imati izražen kompleks Boga, da bi mogao bezbrižno sjediti za volanom jednog ovakvog užasa, što Fiat 500L zasigurno jest.
No to sam samo ja…
Realno gledano, suradnja s Dr. Dreom očito je podbacila, jer se Fiat prije nekoliko dana usudio najaviti još jednu „specijalnu verziju“ svog sve samo ne lijepog modela 500L, no ovaj puta se iz glazbenih voda bježi u vode alternativnih i adrenalinskih sportova, gdje tvrtka Vans bilježi iznimne prodajne rezultate u smislu sportske opreme.
Naravno, to je jednim dijelom tako i zbog Kena Blocka, čija je poveznica tenisica s automobilima i auto-sportom, posljednjih godina u neprekidnoj uzlaznoj putanji, pa me stoga nimalo ne čudi kako se posrnuli talijanski div odlučio na suradnju upravo s tvrtkom Vans, čiji je Ken Block najbolji predstavnik.
Dotična je specijalna edicija Fiata 500L nazvana „Vans Concept“ i predstavljena je prije nekoliko dana na plaži Huntington Beach u Kaliforniji, gdje se održavalo surfing-natjecanje sponzorirano od strane tvrtke Vans. Reakcija je bilo svakakvih i većini se automobil zapravo kroz pojedine detalje čak i dopao, no kakvi će biti prodajni rezultati još se ne može znati, s obzirom na činjenicu da ova verzija modela 500L još nije krenula u prodaju.
Detalji koji ovaj pokušaj oplemenjivanja jednog savršeno nepotrebnog modela prate svode se na hrpetinu modifikacija u smislu detalja interijera i eksterijera samog automobila, pa evo samo nekih zbog kojih bi se ovakav Fiat 500L trebao dopasti kupcima.
Za početak tu su nezaobilazni svjetleći koluti koji zaokružuju okrugle usisnike i time krase prednju masku. Dotični su ujedno i dnevna LED-svjetla, što je jedan apsolutno funkcionalan dodatak koji konačno ne sliči na božićne ukrase, pa moram priznati da mi se ideja zapravo sviđa. Doduše, prema brošuri bi ta dnevna svjetla u kombinaciji s nisko pozicioniranim svjetlima za maglu trebala služiti da „tulum na plaži može potrajati što duže u noć“, no u taj sam dio nekako skeptičan, jer s obzirom na svoje tulume na plažama moram priznati da čisto sumnjam da će itko od uzvanika vidjeti dotična svjetla, a kamoli sam automobil.
Zatim je tu karoserija polakirana u kombinaciju tri boje, odnosno u ovom slučaju plave, bijele i crne. Krov je presvučen u „potpisni dezen“ tvrtke Vans, odnosno u kockasti uzorak po kojem je (između ostalog) ta tvrtka već godinama prepoznatljiva na tržištu, a sve zajedno zaokružuju crni kotači novog dezena.
Na krovu se također nalazi posebno izgrađen „stalak“ (kako brošura kaže), koji je idealan za surf i skate-daske, te svu ostalu pripadajuću opremu koja bi mogla poslužiti za dan proveden na plaži ili u skate-parku. To mi pak pomalo zvuči kao mazanje očiju, s obzirom na to da se krovni nosači i sistemi dodatnih transportnih opcija koriste već nekoliko desetljeća, pa mi se čini da Fiat time zapravo pokušava ponovno izmisliti „toplu vodu“, što je apsolutno nepotrebno. No netko se i toga sjetio, pa neka mu bude.
Interijer donosi najviše trendy i chic novotarija, pa ne bi bilo fer izostaviti ih, s obzirom na činjenicu da sam interijer zapravo uza sve te detalje zapravo i ne izgleda loše.
Uglavnom, eto i tu pokojeg navoda…
Za početak je tu hrpetina naljepnica koje označavaju povijest tvrtke Vans.Dotične izgledaju dobro, no jednostavno si ne mogu pomoći, a da se ne sjetim tuning-trendova u sklopu kojih su ponekad naljepnice jedino što pojedini vlasnici automobila stavljaju na svoja prometala, pa je cinični osmijeh i opet bio nezaobilazna stavka tijekom pregledavanja brošure.
Nadalje, tu su sjedala presvučena funky-cool dezenom tkanine s potpisom tvrtke Vans, te logotipom „500“ pri vrhu, a vrijedi spomenuti i plavom bojom obrubljene tepihe koji su „decentno smješteni na podove automobila ispred vozača i suvozača“. Na taj sam navod jednostavno umro od smijeha, jer jednostavno ne vidim alternativu tepisima na podu, pa mi je svašta palo napamet i smijeh jednostavno nije bilo moguće zaustaviti.
Možda su u Fiatu razmišljali o revolucionarizaciji pristupa tepisima, te ih pokušali učiniti lebdećima, no vjerujem da bi u tom slučaju dotični 500L bio namijenjen prodaji na području Bliskog istoka ili na nekom sličnom tržištu, gdje je kultura lebdećih tepiha prisutna kroz povijest i legende, što ovdje ipak nije slučaj.
Dodatni elementi opremi ovoj specijalnoj verziji Fiata 500L mogu se nabrajati tjednima, no vjerujte mi da nema ama baš ničeg posebnog što bi ovaj pokušaj aktualizacije ovog ružnjikavog modela približilo ikome. Radi se samo o nekolicini optičkih detalja zbog kojih ovaj Fiat može ispasti poseban samo na papiru, a to baš i nije nešto zbog čega bih i sebi i vama trošio vrijeme – tim više što u smislu onih stvari koje vrijede nije napravljeno ama baš ništa.
Pri tome prvenstveno podrazumijevam motor koji je i dalje 1,4-litarski četverocilindrični Turbo, kakav je moguće naći u ponudi za bilo koju varijaciju na temu Fiata 500.
Ovjes je također identičan, mjenjački sklop, kočioni sustav i svi ostali tehnološko-funkcionalni dijelovi automobila nisu doživjeli bilo kakve modifikacije, tako da nije pretjerano zaključiti kako je ovo zapravo samo modni detalj koji se prodaje pod ideologijom nečeg specijalnog.
No problem je u tome što ovaj Fiat čak i kao modni detalj jednostavno nema smisla, jer moda bi trebala biti nešto lijepo i oplemenjeno, što ovaj automobil jednostavno nije, pa tako već samim time ne vidim ni poantu ovakvog automobila.
No kako je ljepota u oku promatrača, a promatrača na ovom svijetu nikako ne nedostaje, vjerujem da će netko ipak dati novac za ovaj automobil u svojoj specijalnoj verziji posvećenoj tenisicama.
Nadam se samo da nakon nekog vremena neće i izgledati i mirisati poput dotičnih tenisica, no s druge strane u slučaju Fiata 500L to možda i nije toliko loša ideja.