Nissanovo istraživanje; više od trećine vozača nije spremno za zimu
Kako se promjena godišnjih doba brzo približava, Nissan otkriva da europski vozači možda nisu spremni za zimu kao što misle, prije svega ne na otežane uvjete vožnje uzrokovane ledom i snijegom, dok ne treba zanemariti ni kraći dan nakon prelaska na zimsko računanje vremena.
Prema istraživanju koje je nedavno naručio Nissan, 36% europskih vozača se ne osjeća se spremnima za zimsku vožnju ove godine, a više od četvrtine (27%) kaže da ne razumije ili ne koristi dodatne sigurnosne značajke za zimsku vožnju na svojim automobilima.
Kako se uskoro satovi vraćaju unatrag, signalizirajući kraće dane i neizbježno pogoršanje vremena, vozači će više vremena provoditi za volanom u mraku, čineći izazovnijim jutarnja i večernja putovanja na posao ili posjet prijateljima ili rodbini. Za više od polovice europskih vozača ovi izazovi već uzrokuju zabrinutost.
Točnije, njih čak 55% priznaje da je nervozno zbog vožnje zimi, a 45% bi voljelo da je imalo poduku o pravilnoj vožnji po nepovoljnim vremenskim uvjetima. Tijekom dana, jak snijeg ili kiša mogu otežati vidljivost ili vidljivost drugim vozilima na cesti, a manje od polovice (49%) europskih vozača osjeća se potpuno sigurnima u to kako prilagoditi svoja prednja svjetla uvjetima na cesti; dnevna, oborena, duga i pogotovo maglenke. Osim bespotrebnog korištenja maglenki u gradu, problem je i zasljepljivanje nadolazećih sudionika u prometu, zbog vozača koji povremeno zaborave isključiti duga svjetla.
Podešavanje visine farova je također problematično jer se samo 59% vozača osjeća ugodno kada sami time rukuju. Vožnja u otežanim uvjetima zapravo počinje prije ulaska u auto. Većina europskih vozača ne poduzima ispravne mjere opreza, osobito u nesigurnim vremenskim situacijama. Kao dokaz za to, više od polovice anketiranih (52%) ne čeka da se vjetrobran potpuno odmagli prije nego što se uključe u promet, potencijalno dovodeći sebe i druge u opasnost. Vjetrobransko staklo zimi se može brzo zaprljati i zakloniti pogled na cestu.
Čak i kada su vjetrobranska stakla potpuno očišćena, tri četvrtine europskih vozača nije potpuno sigurno kako zaustaviti proklizavanje na zaleđenim cestama, a više od polovice (63%) nije potpuno sigurno koje gume koristiti kada pada snijeg ili koliki je zaustavni put po vlažnom vremenu.
Po snježnom ili kišnom vremenu, put kočenja se povećava, pa treba prilagoditi brzinu. Unatoč tome, dvije trećine europskih vozača pred zimu ne provjerava kočnice, dok ih preko trećine (37%) zimi ne vozi sporije. To, u kombinaciji s nedostatkom svijesti o tome kako prilagoditi zaustavni put u ledenim uvjetima je razlog za zabrinutost.
Naime, 30%1 europskih vozača misli da je zaustavni put do tri puta dulji, dok samo preporučena udaljenost treba na snijegu biti deset puta veća. Vozači koji misle da ove zime nemaju razloga za brigu, ali i oni uvijek oprezni, mogu staviti na kušnju svoje zimske navike vožnje putem Nissanovog interaktivnog kviza kako bi saznali koliko su zapravo sigurni zimski vozači, kao i otkriti kojih je to Top 5 zlatnih pravila za vožnju u nadolazećoj zimskoj sezoni.
OnePoll je od 10. rujna 2021. do 20. rujna 2021. anketirao 6000 vozača automobila koji voze tjedno ili češće iz Ujedinjenog Kraljevstva, Francuske, Njemačke, Španjolske i Italije. Istraživanje je provedeno online, dok su ispitanici ciljani korištenjem probiranih pitanja i preciznih podataka o profilu, kako bi se osigurala točna i reprezentativna demografska skupina.