Nissan je dao nagovijestiti kako će po drugi put ugasiti brend Datsun
Datsun je bio jedan od brendova koji je pomogao japanskim proizvođačima automobila pri prodoru u Europu, SAD i Aziju nakon Drugog svjetskog rata, i jedan od glavnih brandova koje je Nissan plasirao na globalnom tržištu, osim mainstream Nissana i luksuznog Infinitija.
Proizvođač automobila Nissan prestat će proizvoditi vozila pod brendom Datsun, koji ima povijest dulju od stoljeća. Bio je to jedan od brendova koji je pomogao japanskim proizvođačima da postanu globalni nakon Drugog svjetskog rata, a unatoč milijunima prodanih automobila diljem svijeta, ime Datsun postupno je uklonjeno 1980-ih. Tvrtka je oživjela marku tri desetljeća kasnije, opisujući novu ponudu vozila kao “važan dio Nissanove DNK”.
Time su u marketinšku frazu uvili činjenicu da su od brenda koji su krasila atraktivna i pristupačna vozila, koji je još 1976. imao paletu od 14 modela, i koji je iznjedrio jedan od najlegendarnijih japanskih sportskih automobila ikada, Datsun 240Z, napravili niskobudžetnu marku kakve se ne bi posramila ni linija proizvoda K-Plus. Kako bi ušteda bila potpuna Datsuni novog doba proizvodili su se u Indiji umjesto u Japanu poput Nissana.

U ponedjeljak je Nissanova glasnogovornica Azusa Momose rekla za BBC da će tvrtka nastaviti prodavati svoje zalihe automobila Datsun i pružati postprodajne usluge njihovim vlasnicima. “Možemo uvjeriti sve postojeće i buduće vlasnike Datsuna da zadovoljstvo kupaca ostaje naš prioritet”, dodala je. Tako će se tiho ugasiti priča o brendu automobila nastalome 1914. pod nazivom DAT, a koji je osnovao Kaishinsha Motorcar Works u Tokiju.
Riječ DAT bila je akronim od obiteljskih imena tri prva investitora u posao: Den, Aoyama i Takeuchi. Također doslovno znači ‘munjevito’ na japanskom. Istovremeno je promoviran kao Durable, Attractive and Trustworthy, ili skraćeno DAT. Godine 1933. posao je preuzeo Nissanov osnivač Yoshisuke Aikawa.

Početkom 1930-ih tvrtka je također lansirala ekonomičan i lagan automobil pod nazivom DAT-son ili DAT-ov sin. Naziv je naknadno promijenjen u Datsun. Datsun je bio jedan od brendova koji je pomogao japanskim proizvođačima automobila da se postave u Europi, SAD-u i Aziji nakon Drugog svjetskog rata. Bio je to jedan od glavnih brandova koje je Nissan plasirao na globalnom tržištu, osim mainstream Nissana i luksuznog Infinitija.
U 1970-ima Datsun s učinkovitom potrošnjom goriva bio je plasiran kao izbor svakodnevnih vozača koji traže alternativu tadašnjim nepouzdanim gutačima benzina. Prodano je oko 20 milijuna Datsun automobila u 190 zemalja diljem svijeta. Međutim, ime je postupno uklonjeno iz prodajnih kataloga od 1981., a Nissan je postao primarna marka tvrtke na globalnoj razini.

Nissan je 2012. najavio povratak marke Datsun i prodavao automobile pod tim imenom u zemljama u razvoju uključujući Rusiju, Južnu Afriku, Kazahstan, Pakistan, Indiju, Indoneziju i zavičaj Carlosa Ghosna – Libanon. Za oživljavanje brenda nisu mogli izabrati gori termin. U to vrijeme, kao i mnogi konkurentski proizvođači automobila, Nissan se suočio s krizom oslabljenim tržištima u Europi i SAD-u. Unatoč nastupu u zemljama koje traže jeftino (Datsun Redi-Go ima početnu cijenu od oko 4000 dolara) prodaja im je posljednjih godina konstantno padala.
S rekordnih 87.300 vozila u 2016. pali su na samo 6.400 lani. Posebna priča bila je ona o nula zvjezdica u crash testu. Nissan je u ponedjeljak objavio da će se sada usredotočiti na “osnovne modele i segmente koji donose najveću korist kupcima, i partnerima – dilerima i poslovanju” kao dio globalne strategije transformacije tvrtke. Ako ta transformacija bar malo mora sličiti na automobile koje su s logom Datsun prodavali u Indiji (fotografija iznad), onda je možda i bolje da slavno ime ode u mirovinu. Zauvijek.