Nissan Ambition 2030 – velike ambicije i četiri nova koncepta
S elektrifikacijom u središtu dugoročne strategije, japanski proizvođač planira do konca desetljeća vozačima isporučivati još uzbudljivija vozila s inovativnim tehnologijama. Već u sljedećih pet godina plan je uložiti dva trilijuna jena u ubrzanje planova elektrifikacije modela.
Nissan Motor Co., Ltd. danas je predstavio Nissan Ambition 2030, novu dugoročnu viziju tvrtke za osnaživanje mobilnosti. Odgovarajući na kritične potrebe okoliša, društva i kupaca, nastoje postati istinski održiva tvrtka koja se kreće prema čišćem, sigurnijem i uključivijem svijetu.
Ovom vizijom Nissan želi isporučiti stratešku vrijednost osnažujući putovanja koja kupcima nude sigurnija, uzbudljivija i integriranija iskustva, te kroz suradnju osnažiti društvo za izgradnju pametnog ekosustava s integriranom mobilnošću.
Tijekom sljedećih deset godina Nissan kaže kako će isporučiti uzbudljiva, elektrificirana vozila i tehnološke inovacije, istovremeno šireći svoje poslovanje na globalnoj razini. Vizija podržava cilj da do fiskalne 2050. godine Nissan bude ugljično neutralan tijekom životnog ciklusa svojih proizvoda.
Kao pionir u proizvodnji električnih vozila (EV), Nissan ih je napravio pristupačnima širokom krugu kupaca i mnogo uložio u izgradnju infrastrukture za punjenje i upravljanje energijom.
Stavljajući elektrifikaciju u srž dugoročne strategije tvrtke, plan Nissan Ambition 2030 ima za cilj ubrzati elektrifikaciju linije vozila i povećati broj tehnoloških inovacija, s ulaganjima od 2 bilijuna jena (17,6 milijardi dolara) u sljedećih pet godina.
Na temelju potražnje od strane kupaca za raznolikom paletom atraktivnih vozila, Nissan će do fiskalne 2030. godine predstaviti 23 nova elektrificirana modela, uključujući 15 novih EV-a s ciljem elektrifikacije od više od 50% globalnog udjela za marke Nissan i Infiniti.
S uvođenjem 20 novih modela opremljenih električnim i e-POWER pogonom u sljedećih pet godina, Nissan namjerava povećati svoju ponudu elektrifikacije na glavnim tržištima do fiskalne 2026., uključujući: Europu za više od 75% prodaje, Japan za više od 55% prodaje, Kina za više od 40% prodaje, Sjedinjene Američke Države za 40% prodaje električnih vozila u fiskalnoj 2030.
Predstavljajući sljedeću fazu elektrificirane budućnosti, tvrtka je također predstavila četiri nova konceptna automobila koji prikazuju mogućnosti koje Nissan nastoji pružiti u širokom rasponu novih naprednih vozila i ekosustava.
Sljedeća generacija koncepta električnog crossovera je nazvana Nissan Chill-Out i nudi novi način provođenja vremena u pokretu, odnosno novi način razmišljanja o mobilnosti. Ima elegantan i moderan dizajn, naprednu sigurnosnu tehnologiju te produktivan i udoban unutarnji prostor.
Koncept crossovera koristi platformu CMF-EV, pružajući visoku razinu udobnosti i uzbudljivo iskustvo vožnje uz pogon e-4ORCE. Nissan EV Technology Vision je tehnološka studija koja gleda dalje od modela Ariya i crossovera EV sljedeće generacije.
Tehnologija razmatra kako smjer budućih električnih vozila, tako i napredak u tehnologiji baterija, hardveru i pakiranju. Može kupcima ponuditi široku paletu rješenja mobilnosti koja odgovaraju njihovim potrebama i životnim stilovima. Primjeri toga mogu se vidjeti na predstavljenim budućim konceptnim automobilima: Max-Out, Surf-Out i Hang-Out.
U srži Nissan EV Technology Vision je integracija tehnologije čvrstih baterija (ASSB) koja se integrira s optimiziranim komponentama u strukturu nalik skateboardu koja omogućuje različite nadogradnje vozila.
Nissan Max-Out koncept kabrioleta ima za cilj nadmašiti konvencionalnu percepciju užitka u vožnji i pružiti novo iskustvo sa svojom stabilnošću i udobnošću zbog vrlo niskog težišta. Dinamičan odziv u zavojima i upravljanje uravnoteženi su s ograničenim nagibom ultra lagane karoserije, stvarajući osjećaj jedinstva s automobilom.
Pogon je napredni e-4ORCE, a dvosjed ima jedinstvenu mogućnost preoblikovanja sjedala, utisnuta u pod, kako bi po želji ponudio više unutarnjeg prostora, što ga čini idealnim za vozače sa ili bez putnika.
Nissan Surf-Out je koncept pickupa koji ima zadatak osnažiti raspon aktivnosti korisnika. Osigurava glatku vožnju bez obzira na teren, omogućujući kupcima da se zapute bilo kuda, udobno i s povjerenjem. Raznolikost izlazne snage vozila, te niski i ravan prtljažni prostor imaju za cilj pomoći na putovanju i nastaviti biti pri ruci kada se stigne na cilj.
Standardni elementi vozila su offroad performanse, mogućnost korištenja električne energije iz vozila, prilagodljivi teretni prostor i napredni e-4ORCE pogon.
Nissan Hang-Out koncept mijenja percepciju mobilnog životnog prostora. S potpuno ravnim podom koji se proteže čitavom kabinom, ovaj zanimljivi koncept ima za cilj nadmašiti uobičajenu mudrost o rasporedu interijera, te pružiti novi način provođenja vremena u pokretu.
Napredni sustav Pro-Pilot minimalizira vibracije i trzaje kod kretanja i u vožnji, dok prostranost i tišina kabine nude udobnost dnevnog boravka u mobilnom prostoru, proširujući udobnost u pokretu i izvan utabanih staza. Sjedala poput onih u kinu čine večeri u pokretu s obitelji i prijateljima novim i svježim, bez obzira na to gdje se nalazili ili kamo idu. Pogon je i ovdje napredni e-4ORCE.
A kako bi Nissan napredovao prema ostvarenju ambicije da podrži veći pristup sigurnoj i uzbudljivoj mobilnosti, nastavit će razvijati svoje tehnologije litij-ionskih baterija i uvesti tehnologiju bez kobalta kako bi za 65% smanjio troškove do fiskalne godine 2028.
Ujedno nastoji uspostaviti globalni sustav opskrbe baterijama kako bi zadovoljio rastuću potražnju za vozilima i podržao sve veći broj električnih vozila u upotrebi. U suradnji sa svojim partnerima, namjerava povećati svoj globalni proizvodni kapacitet baterija na 52 GWh do fiskalne 2026. godine i 130 GWh do fiskalne 2030. godine.
Također je cilj proširiti tehnologiju ProPILOT na više od 2,5 milijuna vozila Nissan i Infiniti do fiskalne 2026. godine. Tvrtka će dalje razvijati svoje tehnologije autonomnih vozila, s ciljem uključivanja LIDAR sustava sljedeće generacije u gotovo svaki novi model do fiskalne 2030. godine.
Kako bi zadovoljio različite potrebe u prijevozu različitih zemalja, Nissan će surađivati s najprikladnijim partnerima na realizaciji novih usluga mobilnosti za učinkovitiju mobilnost u gradovima, kao i održiviju mobilnost u ruralnim područjima.