Postaju li BMW M5 i Audi RS6 isti automobil?
U pravilu ne, jer bi to značilo spajanje dva automobilska giganta i prekid proizvodnje jednog od modela. No možda će uskoro razlike između ova dva brza i udobna automobila biti svedene na apsolutni minimum.
Svi mi jako dobro znamo da je tvrtka BMW (između ostalog) poznata po modelima za čiji se pogon koriste stražnji kotači. Kako je to donedavno bilo čvrsto pravilo, te se tek po nekolicini eskapada i eksperimenata s pogonom na prednje kotače i onih na sva četiri tržištu pokazivala demonstracija sile i prilagodbe u sklopu varijacija na temu, mnogi na takve modele i njihove verzije nisu obraćali pažnju.
Razlozi leže prvenstveno u činjenici da su tvrdoglavost i nenormalna preciznost od BMW-ovih automobila i pogona na stražnje kotače koji ta tvrtka desetljećima forsira učinile definiciju upotrebljivosti, no s druge strane uvijek ima skeptika koji se radije priklanjaju utilizaciji za BMW (i dalje) pomalo alternativnih pogona.
Iako je pogon na sva četiri kotača za BMW već otprije poznata stvar, te se u današnje vrijeme skoro svaki model može naručiti u toj pogonskoj izvedenici, oni najbrži i najjači modeli uvijek su svojim kupcima tvrdoglavo nudili isključivo pogon na stražnje kotače. No protekle su godine nekoliko puta u javnost izašle špekulacije oko promjene takve ideologije, što iz BMW-a nisu ni potvrdili ni demantirali.
Uglavnom, prije nekoliko mjeseci su glasine oko kombinacije najjačih izvedenica pojedinih modela i pogona na sva četiri kotača ponovno aktualizirane, no još uvijek nije bilo konačne potvrde da BMW kreće u tom smjeru. Samim time se u kuloarima posvećenim automobilima često tražio konkretan odgovor na pitanje hoće li i M-divizija na tržište ponuditi model M3, M4, M5 ili M6 s pogonom na sva četiri kotača, a odgovor je konačno uslijedio prije nekoliko dana.
Naime, u sklopu jednog intervjua za britanski list Auto Express, g. Franciscus van Meel je olakšao dušu, ispričavši novinarima tog lista kako BMW ne samo da razmišlja o utilizaciji pogona na sva četiri kotača za svoje najjače modele, već se za novu generaciju modela M5 priprema i premijera takve vrste pogona. Samim time je potvrđeno ono što se mjesecima špekuliralo, te će time najveći rival Bavaraca potencijalno izgubiti dio klijentele koja se zbog nemogućnosti kupnje modela M5 s pogonom na sva četiri kotača često priklanjala Audiju.
Naravno da će Quattro uvijek značiti ono što znači i danas, no kroz godine i daljnje razrade ovog alternativnog pogona za BMW M5 zasigurno će uslijediti pad prodaje pojedinih modela iz Ingolstadta. No to su samo špekulacije koje se baziraju na trendovima koji su aktualni i poznati, što pak ne mora biti tako.
Trenutne razlike između tehnologija s kojima raspolažu Audi i BMW
xDRIVE vs. QUATTRO. | ||
---|---|---|
xDRIVE | quattro | |
Torque Split | Fully Variable default front/rear: 40 / 60 % variability from: 1 / 99 % to 99 / 1 % |
Partially Variable default front/rear: 40 / 60 % variability from: 63 / 35 % to 15 / 85 % |
Control | Electronic | Mechanical |
Handling | Proactive all wheel drive Almost no understeer as front axle is without power unless required |
Typical all wheel drive Understeer possible as front axle always transmits some drive power |
U svakom slučaju je ovim priznanjem jedan od nekadašnjih čelnih ljudi u Audiju, a danas s istom funkcijom u BMW-u zapravo na neki način javnosti pokazao smjer u kojem će se ova slavna bavarska tvrtka kretati tijekom sljedećih godina. To će naravno razočarati puriste koji se i dan-danas kunu u „motor naprijed i pogon otraga“ kao praktički religijsku devizu vezanu uz BMW, no isto tako vjerujem da će dobar dio tih ljudi pokleknuti i prihvatiti pogon na sva četiri kotača kao nešto novo i pozitivno.
U ovom momentu iskreno ne mogu reći kako ću reagirati kada se novi M5 pojavi na tržištu s pogonom koji ne podrazumijeva „samo“ stražnje kotače, no vjerujem da BMW itekako dobro zna što radi, pa nekako sumnjam da ću se oko „spornog“ pogona naći u problemu. Uostalom, s obzirom na plaće u Hrvatskoj (što uključuje i moju), BMW M5 će mi ionako ostati nedostupan s kakvim god se pogonom pojavio na tržištu, tako da u krajnjoj liniji poput većine zaljubljenika u ovaj automobil nemam oko čega brinuti.