Konceptna KIA koja bi vam se mogla jako dopasti
…nažalost i dalje s motorom bez naglašenog karaktera, te s naglaskom na „konceptna“.
Iako sam svjestan kako je velik broj korejskih proizvođača automobila često na udaru sprdnje od strane auto-entuzijasta, ne mogu reći da se baš uvijek s tom sprdnjom slažem.
Da, Koreja danas proizvodi automobile za mase, tj. automobile bez „duše“ koje je jednostavno teško gledati drugačije od pukog prijevoznog sredstva s nekakvim motorom ispod poklopca, te količinom opreme kakva zadovoljava današnje kupce. No s druge strane ipak postoji ona stavka kvalitete, koja usprkos čestim degradacijama od strane kritičara svega što nije „Made in EU“ (odnosno „Made in Germany“, ako ćemo preciznije) ipak postoji i iz godine u godinu je na sve višem stupnju.
Zapravo sam mišljenja kako su korejski automobili danas poprilično slični svim onim japanskim 16V-modelima koji su početkom devedesetih stizali na tržište, tako da samim time mislim i da se korejska auto-industrija još ima vremena razviti.
S druge strane sam oduvijek imao argumente protiv automobila za mase i dan-danas smatram da u neku formu uobličen lim u kombinaciji s kotačima i volanom ne predstavlja automobil u punom smislu tog pojma. Dapače, ako bih tako gledao, bez ikakvog problema i žaljenja bih od svijeta automobila jednostavno odustao, jer za razliku od mnogih ne marim oko krivo postavljenih omjera.
Samim time mi je apsolutno svejedno (da ne kažem nešto gore ili prostije) koliko troši automobil s nekim I6 ili V8 motorom, te je li registracija i osiguranje preskupo ili nije, te bih u krajnjoj liniji radije koristio vlastite noge ili javni prijevoz, nego se zadovoljio s automobilom koji je apsolutno lišen karaktera i služi samo kao bezlično prijevozno sredstvo kakvih na ulicama ima mali milijun.
…a upravo sam tako često doživljavao korejske automobile i to otvoreno priznajem.
E sad…kako jedna stara narodna poslovica tvrdi da „tko radi, taj i griješi“, tako je i sa mnom slučaj, jer sam tijekom svojih podsmjehivanja pojedinim modelima koje su Hyundai i KIA predstavljali na tržište u sklopu nekih prošlih vremena, nekako zaboravio ostaviti dovoljno otvoren um koji bi ipak malčice pratio evoluciju marki s tog podneblja.
Samim time sam se u nekoliko momenta osjetio poput jednog od onih zatucanih slonova koji živi u 1991. godini i dan-danas štuje samo Golf, te niti zna za drugo, niti je ičemu drugom u stanju na bilo koji način opravdati postojanje, a to mi se pak nimalo nije dopalo, jer inače takve „borce“ smatram smiješnima i nekako ne priželjkujem biti jedan od njih – barem do momenta kada će me neki proizvođač automobila početi sponzorirati na dnevnoj bazi.
Stoga sam se jednostavno uhvatio posla i pokušao pronaći barem jedan korejski automobil koji bi mi se mogao dopasti…i pazite sad…ne samo da sam našao jedan, već sam ih našao nekoliko.
Za početak je Hyundai Coupé nekako oduvijek predstavljao „alternativu“ nešto skupljim japanskim konkurentima, dok je npr. Hyundai Santa Fé usprkos mom kroničnom manjku afiniteta prema SUV-automobilima ipak predstavljao model koji mom želucu na prvi pogled nije uzrokovao bol.
Tijekom godina je nekolicina modela te korejske marke ispala u najmanju ruku interesantnima, a „partner u zločinu“ pod nazivom KIA me s pojedinim modelima na prvi pogled i oduševila.
Npr. KIA Pro´Ceed GT je u usporedbi s konkurencijom jedan doista lijep automobil i zapravo mogu reći da je nakon Opel Astre OPC i Volkswagenovog Golfa Gti apsolutno najljepši „hatchback“ na tržištu.
Kvalitetom i materijalima također ne zaostaje puno za onime što Europa u tom segmentu automobila nudi, te u pravilu i nema nekih pretjerano jakih razloga zašto ne bih bio vlasnikom jednog primjerka.
No jedan je model s potpisom te marke ispao još ljepšim i moram priznati da se i dan-danas okrećem na cesti kada vidim neki od kod nas registriranih primjeraka, a taj se naziva KIA Optima.
KIA Optima je automobil srednje klase koji je zamišljen kao konkurencija svemu onome što Europa i Japan u tom segmentu automobila nude. Što se mene tiče, Optimu uspoređujem s Mazdom 6, Hondom Accord, Fordom Mondeo, Audijem A4 i sličnim modelima kakvih kod nas nimalo ne nedostaje, no za razliku od navedenih, KIA ipak ima jedan veliki problem: paletu motora koji je čine poprilično bezličnim automobilom, te koji bi me istog momenta odvratili od kupnje.
Naime, u opciji postoje jedan 1,6-litarski Diesel na koji zbog pogonskog goriva ne vidim smisla trošiti riječi i jedan dvolitreni benzinski motor snage 165 konja, što ni približno ne nudi performanse koje bi me zadovoljavale. Samim time čak i ovako lijepom automobilu nije problem naći kardinalnu zamjerku i ipak se okrenuti na peti i otići kod nekog drugog proizvođača kupiti limuzinu kakva bi mi odgovarala, zar ne?!
No KIA ne odustaje od svojih pokušaja i perfidnih invazija na tlo Europe, te u toj maniri na salonu automobila u Ženevi najavljuje predstavljanje konceptnog modela SportSpace, za koji je „teaser“ pušten u medije već prije nekoliko tjedana.
Ukratko, radi se o novom nastavku već elaboriranog smjera dizajna, s kojim KIA već nekoliko godina malo pomalo na tržište nudi sve atraktivnije modele unutar raznoraznih klasa automobila. No za sljedeću je generaciju kroz SportSpace koncept KIA odlučila otiči još pokoji korak dalje i kroz dotični koncept najaviti novu generaciju već sada atraktivnog modela Optima.
Naravno da u maniri današnjih trendova pri najavljivanju novih modela i konceptnih uradaka, KIA nije u javnost izašla s puno detalja, već je ono što se u ovom momentu zna činjenica da će pod poklopcem motora nove Optime zaživjeti 1,7-litarski Diesel-Hibrid, koji će biti spojen na sekvencijalni automatski mjenjač sa šest brzina.
Dotični mjenjački sklop trebao bi biti pokretan s volana, no taj dio priče još uvijek nije 100% potvrđen, pa bih s konkretiziranjem te informacije pričekao još koji tjedan, dok salon automobila u Ženevi ne otvori svoja vrata po 85. put, te dok KIA ne predstavi ovaj atraktivan koncept u svom punom sjaju.
Za pretpostaviti je kako će nova Optima još jednom biti pogonjena na prednje kotače, te kako se KIA neće baš puno igrati s motorizacijom, što pak znači da bi usprkos atraktivnom dizajnu i nova generacija tog modela mogla ispasti pomalo bezlična.
E sad…kako su u ovom momentu sve to samo špekulacije s moje strane, možda KIA ovaj puta doista iznenadi tržište i uz zanimljiv dizajn ponudi i performanse kakve bi ovakvom automobilu apsolutno odgovarale. No ako se to i dogodi, vidim potencijalne probleme, jer za početak sumnjam da će nova Optima dijeliti velik broj vizualnih komponenata s konceptom SportSpace, a ako kojim slučajem i hoće, za pretpostaviti je da bi cijena takvog automobila mogla biti poprilično paprena, što na našem tržištu zasigurno neće proći dobro, jer germanski duh u smislu automobila koje ljudi na ovim prostorima štuju još je uvijek jednostavno pre jak.
U svakom slučaju je ponekad u redu isplivati iz mora vlastitih predrasuda i priznati pogrešku, no u ovom slučaju ne samo da je priznajem, već bih ovakav automobil već sutra volio imati u svom vlasništvu.
A vi?