Kultni 300 SLR Uhlenhaut Coupe je prodan za 135 milijuna eura
Mercedes-Benz je u četvrtak potvrdio da je prodao najskuplji automobil na svijetu. Vrlo rijedak Mercedes-Benz SLR coupe iz 1955. koji se čuvao u kolekciji njemačkog proizvođača automobila prodan je neimenovanom privatnom kupcu.
Rekord je srušen, vlasnika je promijenio automobil za kojeg su sve do nedavno u Stutgartu tvrdili kako ga nikad neće prodati. Postignuta cijena od 135 milijuna eura ga čini najskupljim automobilom koji je ikada prodan, prema Hagertyju, tvrtki koja prati vrijednosti kolekcionarskih automobila. Novac od prodaje bit će iskorišten za osnivanje Mercedes-Benz fonda, globalnog fonda za stipendije za znanstvene projekte o okolišu. Prethodna rekordna prodajna cijena automobila je plaćena 2018. za Ferrari 250 GTO iz 1963. godine – 70 milijuna dolara.
Prodani Mercedes bio je jedan od samo dva prototipa 300 SLR Uhlenhaut Coupe. 67-godišnji automobili nazvani su po tadašnjem glavnom inženjeru Mercedesa, Rudolfu Uhlenhautu, a brzina od 300 km/h koju mogu razviti je i danas respektabilna. Prodani su na zatvorenoj aukciji na koju se moglo doći samo uz pozivnice u Mercedes-Benz muzeju u Stuttgartu 5. svibnja. Aukcija je održana u suradnji s auto aukcijskom tvrtkom RM Sotheby’s., dok će drugi Uhlenhaut Coupe ostati u zbirci Muzeja.
Inače, Mercedesovi trkaći automobili iz 1930-ih i 1950-ih rijetki su, a većina ih je još uvijek u vlasništvu tvornice, tako da su svi koji dođu na tržište vrlo traženi. Mercedesovi SLR-ovi Gullwing, nazvani zbog vrata koja se uzdižu poput zakrivljenih krila – smatraju se među najpoželjnijim automobilima na svijetu. A posebno su vrijedne razne rijetke i trkaće verzije. SLR Uhlenhaut Coupe bio je, u biti, verzija s tvrdim krovom Mercedesovog poznatog otvorenog trkaćeg automobila SLE, pokretanog osmocilindričnim motorom od 300 konjskih snaga.
Razmišljanje je bilo da bi zatvoreni automobil bolje zaštitio vozače od vjetra i vremenskih prilika pri velikim brzinama, dok bi zatvoreni krov također poboljšao aerodinamiku. Ubrzo nakon razvoja ovih automobila, Mercedes se prestao baviti motosportom, pa se oni nikada nisu koristili na natjecanjima. Međutim, Rudolf Uhlenhaut je jednog koristio za svakodnevne vožnje i s njime redovito prelazio velike udaljenosti. Iako identitet novog vlasnika automobila ostaje nepoznat, britanski trgovac klasičnim automobilima Simon Kidston u priopćenju tvrdi kako je dao pobjedničku ponudu u ime kupca.