Mazda otkrila detalje novog 3,3-litrenog 6-cilindričnog dizelaša
Neki proizvođači automobila uvijek su slijedili vlastiti put, često zanemarujući opće tržišne trendove. Najbolji primjer za to je Mazda koja, dok se drugi kunu u struju, ne samo da ne “baca” van iz ponude dizelski motor, već predstavlja novi motor velikog obujma i snage.
Mazdini inžinjeri ne popuštaju, jer ne samo da su u život vratili Wankelov motor, doduše kao produžitelj dometa za električne automobile, već kod njih mnogima odjednom mrski dizel doživljava svoju renesansu. Mazda još ne želi pokopati dizel i predstavlja novi 3,3-litreni redni “šestak”, što svakako nije uobičajeno ovih dana, ali prema proizvođaču obećava veliku učinkovitost i u SUV-u CX-60 nudi se u dvije razine snage.
Nova pogonska varijanta s automatskim mjenjačem s osam stupnjeva prijenosa kao standardom, isporučivat će se od siječnja 2023. godine. Ova nova izvedba, Mazda CX-60 e-Skyactiv D, s prvim e-Skyactiv D motorom ove japanske marke, nadopunit će CX-60 PHEV. Prema dostupnim informacijama, to je jedan od najčišćih dizelskih motora na svijetu, dizajniran da zadovolji sve buduće propise o emisijama, također i sumanutu normu Euro 7.
Blok od 3283 ccm je uzdužno ugrađen i težak je kao Mazdin 2,2-litreni 4-cilindrični motor Skyactiv-D koji se koristi u trenutnom CX-5. Šestocilindraš je razvijen u skladu s filozofijom “pravog dimenzioniranja”, koja ima za cilj postići najprikladniji i najrazumniji mogući obujam. U Mazdi tvrde da je redni šestak rafiniraniji, uglađeniji i uravnoteženiji. Slažemo se, od viška cilindara nikad nije boljela glava, za razliku od njihovog manjka…
Novi motor ima common rail izravno ubrizgavanje, novu tehnologiju izgaranja nazvanu DCPCI (Distribution-Controlled Partially Premixed Compression Ignition) i uparen je s Mazdinim 48-voltnim sustavom Hybrid Boost. Učinkovitost bi trebala biti visokih 40 posto.
U početku će se nuditi u verziji s 200 KS i stražnjim pogonom, odnosno s pogonom na sve kotače (Mazda i-Activ AWD) gdje će razvijati 254 KS. Prema marki, slabija verzija troši samo 4,9 l/100 km u WLTP ciklusu dok je snažnija varijanta nešto “žednija”, pa je prosjek i dalje mizernih 5,3 l/100 km. I to nije sve; asortiman motora s unutarnjim izgaranjem također će se kasnije nadopuniti s također novim 3,0-litrenim motorom e-Skyactiv X.
Ovaj redni 6-cilindrični benzinski motor ima i veliku tehničku poslasticu – SPCCI kompresijsko paljenje. Više detalja će biti naknadno objavljeno. Novi motori će se, naravno, koristiti u drugim modelima. Na primjer u Mazdi CX-80. Lansiranje ovog novog modela je planirano kasnije tijekom 2023. a riječ je o još većem SUV-u na istoj tehničkoj osnovi. Zna se da će imati tri reda i sedam sjedala, međutim, više od toga se još ne zna.