Automobili.hr
Automobili.hr
1klik logo
  • Home
  • Vijesti
  • Tuning
  • Retro
  • EV-Zona
  • Oglasnik
Piše Filip Gvozdanović 17.12.2016

Smiješi li se Lotusu svijetla budućnost?

Lotus je kroz zadnjih par godina imao mnoge planove koji su uglavnom ostali samo planovi. No sada, prvi put nakon Chapmanove ere, posluju s dobitcima.

Lotus Evora 400
foto: Lotus

Prije malo više od 60 godina Colin Chapman i Colin Dare su osnovali tvrtku Lotus. U početku su proizvodili trkaće automobile za razne privatne ekipe. Kasnije su počeli proizvoditi i cestovne automobile koji su kao i oni namijenjeni za stazu bili rađeni po legendarnoj Chapmanovoj teoriji: „Simplify, than add lightness.“

Colin Chapman na Lotusu 25
foto: MyAutoWorld

Sve je to bilo lijepo i divno i imali su ogromne uspjehe u Formuli 1(uključujući 7 konstruktorskih naslova i 6 vozačkih). Chapman je uvijek bio u borbi s pravilima te je pritom proizveo neke nevjerojatne bolide, uključujući Type 79 koji je zbog svoje aerodinamike bio dominatan. Type 88 je imao dvije šasije, ali je nakon nekoliko protesta ostalih ekipa zabranjen. Krajem 70-ih i početkom 80-ih Lotus je ušao u velike financijske probleme te je nakon Chapmanove smrti promijenio nekoliko vlasnika.

Dany Bahar: “Sve je u redu u Lotusu”
foto: The Truth About Cars

Prije 5 godina Lotusov tadašnji izvršni direktor Dany Bahar obećavao je mnogo, ali to je dovelo Lotus u situaciju da nitko nije znao gdje odlazi novac te je Bahar osim što je bio smijenjen na kratko postao i predmet sprdnje na internetu.

Trenutno je na čelu Lotusa Jean-Marc Gales i zahvaljujući odličnim prodajnim rezultatima koje je Evora 400 ostvarila u Americi napokon imaju i nekakvog profita. Sada proizvode oko 2000 automobila godišnje, što je velik rast u odnosu na prijašnjih 1400 te su također smanjili broj zaposlenih.

Lotus Exige 380
foto: Autoweek

Potaknuti uspjehom Evore 400 također su izbacili i Exige 380 koji je trenutno najagresivniji cestovni Lotus. Vjerojatno očekujete da su promijenili par nebitnih sitnica, ali ovo je Lotus pa su se ipak odlučili koncentrirati na bitne djelove. Razvija 375 konjskih snaga iz svog 3.5-litrenog V6 motora što uz impresivnu masu koja jedva prelazi jednu tonu rezultira sa impresivne 352 konjske snage po toni.

Jednostavan interijer Lotusa Exige 380
foto: Lotus

Mjenjač je 6-stupanjski ručni, ali kao opcija se također nudi i automatski mjenjač. Uz to su poradili i na aerodinamici te su u potpunom duhu Lotusa koristili karbonska vlakna kako bi smanjili masu. U unutrašnjosti se nalaze mnogi skupi materijali, uključujući alcantaru i naravno karbonska vlakna.

Kako bi Lotus Elise mogao izgledati 2020.
foto: Autocar

U budućnosti planiraju izbaciti i SUV, ali ako vas to zabrinjava također su potvrdili da će 2020. krenuti s proizvodnjom novog Elisea koji će biti tek neznatno veći od prethodnog te će mu masa biti ispod 1000 kilograma. Jedva čekamo!

Podijeli s frendovima!

Filip Gvozdanović
Zaljubljenik u sve japansko, posebice drift, Wankel motore i sve ostalo što ljudi većinom ne vole. Veliki ljubitelj biciklizma i filmova.
Pročitaj moje druge članke

*Svi tekstovi odražavaju osobne stavove autora i ne odražavaju nužno stav redakcije portala.

<

Najčitanije

Piše: Niko Poznat

Kako pripremiti automobil za zimu?

ADRIATIC Osiguranje

Najnovije vijesti

Piše: Niko Poznat

Restomodovi – Ili ih volite ili ne!

Piše: Niko Poznat

Porsche predstavlja prvi potpuno električni Macan GTS – A znamo i cijenu.

Piše: Niko Poznat

TOP 10 automobila koje je internet uništio memovima

Piše: Niko Poznat

10 auto brendova za koje današnji klinci nisu ni čuli

Piše: Ivan IGloo Gluhak

TOP 10: glupavi detalji s današnjih automobila

Piše: Niko Poznat

Dan bez automobila: Zagreb nudi besplatan javni prijevoz


  • Oglašavanje
  • Uvjeti korištenja
  • Kontakt
  • Cookie policy
Automobili.hr © 2025. 4KA Media Group d.o.o. Sva prava pridržana