Smiješi li se Lotusu svijetla budućnost?
Lotus je kroz zadnjih par godina imao mnoge planove koji su uglavnom ostali samo planovi. No sada, prvi put nakon Chapmanove ere, posluju s dobitcima.
Prije malo više od 60 godina Colin Chapman i Colin Dare su osnovali tvrtku Lotus. U početku su proizvodili trkaće automobile za razne privatne ekipe. Kasnije su počeli proizvoditi i cestovne automobile koji su kao i oni namijenjeni za stazu bili rađeni po legendarnoj Chapmanovoj teoriji: „Simplify, than add lightness.“
Sve je to bilo lijepo i divno i imali su ogromne uspjehe u Formuli 1(uključujući 7 konstruktorskih naslova i 6 vozačkih). Chapman je uvijek bio u borbi s pravilima te je pritom proizveo neke nevjerojatne bolide, uključujući Type 79 koji je zbog svoje aerodinamike bio dominatan. Type 88 je imao dvije šasije, ali je nakon nekoliko protesta ostalih ekipa zabranjen. Krajem 70-ih i početkom 80-ih Lotus je ušao u velike financijske probleme te je nakon Chapmanove smrti promijenio nekoliko vlasnika.
Prije 5 godina Lotusov tadašnji izvršni direktor Dany Bahar obećavao je mnogo, ali to je dovelo Lotus u situaciju da nitko nije znao gdje odlazi novac te je Bahar osim što je bio smijenjen na kratko postao i predmet sprdnje na internetu.
Trenutno je na čelu Lotusa Jean-Marc Gales i zahvaljujući odličnim prodajnim rezultatima koje je Evora 400 ostvarila u Americi napokon imaju i nekakvog profita. Sada proizvode oko 2000 automobila godišnje, što je velik rast u odnosu na prijašnjih 1400 te su također smanjili broj zaposlenih.
Potaknuti uspjehom Evore 400 također su izbacili i Exige 380 koji je trenutno najagresivniji cestovni Lotus. Vjerojatno očekujete da su promijenili par nebitnih sitnica, ali ovo je Lotus pa su se ipak odlučili koncentrirati na bitne djelove. Razvija 375 konjskih snaga iz svog 3.5-litrenog V6 motora što uz impresivnu masu koja jedva prelazi jednu tonu rezultira sa impresivne 352 konjske snage po toni.
Mjenjač je 6-stupanjski ručni, ali kao opcija se također nudi i automatski mjenjač. Uz to su poradili i na aerodinamici te su u potpunom duhu Lotusa koristili karbonska vlakna kako bi smanjili masu. U unutrašnjosti se nalaze mnogi skupi materijali, uključujući alcantaru i naravno karbonska vlakna.
U budućnosti planiraju izbaciti i SUV, ali ako vas to zabrinjava također su potvrdili da će 2020. krenuti s proizvodnjom novog Elisea koji će biti tek neznatno veći od prethodnog te će mu masa biti ispod 1000 kilograma. Jedva čekamo!