Spyker je živ!
Spyker je zadnji automobil napravio 2007., a prodao zadnji primjerak 2012. i od tada je otišao u zaborav. No, čini se da su i oni prošli neku „predstečajnu nagodbu“ jer bi uskoro u Ženevi mogli vidjeti novi-stari model
Zadnji Spyker C12 Zagato zaista je bio impresivan automobil: barem na papiru – 500 KS iz 6-litarskog W12 motora teoretski bi Spyker do stotke ispalio za ispod 4 sekunde. Brojke iz 2007. impresivne su i danas 9 godina kasnije, međutim, stvar je impresivna samo u teoriji poput komunizma ili žensko-muških prijateljstava.
Kako je Spyker uopće postao tužna priča poput stotine tvrtki iz Hrvatske? Spyker je ušao u dogovor o preuzimanju od strane Saaba, naravno preko GM-a, a Saab je u svim mogućim prestrukturiranjima nestao kao bestragom kao hrvatski građevinski sektor 2008. Međutim, Spyker se uskrisuje iz mrtvih i to na ovogodišnjoj Ženevi i to, a kako li drugačije, nego s električnim automobilom.
U spašavanje Spykera uskočili su (a tko drugi) nego Kinezi koji su uložili 33 milijuna američkih dolara u tvrtke Spyker i Volte Volare za razvoj novog električnog vozila. Ipak, nakon neslavnog pokušaja restrukturiranja i likvidacije, a time i duže izbivanja na tržištu i svijetu automobila uopće, ne bi se trebali začuditi ako se ipak Spyker ne pojavi u Ženevi.
Nije samo stvar spašavanja vojnika Spykera – Spyker je i ranije predstavljao „papirnate“ koncepte, a i ovaj reciklirani koncept koji će ili biti automobil na struju ili projekt s dna ladice iz 2014. U svakom slučaju, biti će zanimljivo. Ako Spyker predstavi komad aerodinamične šperploče s papirom na kojem su navedene impresivne brojke, onda će to i dalje biti priča kojoj više pristaje dodatak „Made in Croatia“ nego „Made in Netherlands / PRC“.