5 stvari koje će nova Honda S2000 činiti drugačije od stare
O novoj se Hondi S2000 naklapa još od kada je japanska tvrtka 2009. godine raspustila legendarni model koji spada u automobile iz onih drugih, jednostavnijih vremena kada se znalo gdje je kome mjesto u automobilskome svijetu. Honda je bila zadužena za relativno pristupačne sportaše u usporedbi s konkurencijom i u svome poslu bila je izvanredna.
Čini se kako se niz mizernih godina, u kojima je hibridni i daleko preslabi i prespori CR-Z bio jedini podsjetnik na uspjehe iz prošlosti, polako bliži kraju. Novi Civic Type R oduševio je rekordnim vremenom na stazi Nürburgring za automobile s prednjim pogonom, dolazi nova generacija NSX-a, a otkriveno je i kako se san o nasljedniku S2000 napokon ostvaruje. Prije nego što se poveselite, treba spomenuti kako se Hondini planovi s tim automobilom možda ne slažu s idejama koje bi imali fanovi aktualne generacije da ih se pita. Donosimo 5 stvari koje će novi S2000 učiniti sasvim drugačijim automobilom u odnosu na prethodnika, ako je vjerovati trenutno dostupnim informacijama.
1. Izgled
Honda S2000 u serijskom se izdanju pojavila 1999. godine s dizajnerskim elementima i idejama preuzetim od četiri godine starijeg koncepta Sports Study Model. U suštini je, dakle, o izgledu Honde S2000 odlučeno prije čak dva desetljeća, što samo potvrđuje koliko je taj automobil vizualno malo ostario. Jednostavne linije i klasične proporcije koje su krasile japanski roadster razlog su zbog kojeg S2000 ni danas ne izgleda pregaženo i umorno, već naprotiv ostavlja dojam puno modernijeg automobila. Ako ćemo se povesti današnjim dizajnerskim jezikom Honde, patentnim crtežima koji su iscurili u javnost, a za koje mnogi vjeruju da najavljuju novi S2000, te broj manjim roadsterom S660, ta jednostavnost nestat će netragom, a na njeno mjesto doći će niz oštro presječenih linija, agresivnih i futurističnih elemenata i generalni „in your face“ pristup. Za sada ne možemo komentirati koliko će biti lijep ili ružan, ali sigurno je da će biti sasvim drugačiji.
2. Motor
Poput dizajna, ono što se skrivalo ispod prednjeg poklopca S2000 karakterizirala je vrhunski jednostavna konfiguracija. Dvolitreni atmosferski motor s redna četiri cilindra razvijao je 240 KS i oko 215 Nm, ovisno o godini proizvodnje, a vrtio se da visokih 9000 o/min, što će zauvijek ostati zapamćeno kao glavna karakteristika tog motora. Hondini fanovi rado će ukazati i na ispisana VTEC slova koja ukazuju na mehanizam za varijabilno otvaranje ventila ovisno o brzini okretaja. Novi S2000 na tržištu će se vrlo vjerojatno pojaviti s nekom vrstom hibridnog sklopa, ako ništa drugo bar kao opcija. Obujam od dvije litre i VTEC tehnologija trebali bi ostati, ali upotpunjeni turbo-punjačem i nekom vrstom elektromotora. Budući da Honda s ovim automobilom cilja na klasu više od Mazde MX-5 ili Toyote GT86, definitivno možemo očekivati više od 250 KS na raspolaganju, a neki izvori navode brojku od 365 KS.
3. Konfiguracija
Ako se sljedeća glasina pokaže istinitom, Honda bi s novim S2000 gotovo u potpunosti raskinula sve poveznice s prethodnim modelom. Naime, neki tvrde da će motor iz prednjeg dijela automobila biti premješten u njegovu sredinu, no za takvo nešto nema službene potvrde. Pogon bi trebao ostati na stražnje kotače, dok bi se kod hibridnih verzija snaga prenosila do svih kotača. Kako proizvođači lagano zaboravljaju na ručne mjenjače, pitanje je koliko je Honda spremna izaći u susret entuzijastima, a koliko ih razočarati upotrebom automatskog mjenjača s dvostrukom spojkom i 7 stupnjeva.
4. Karoserijske izvedbe
Honda S2000 kakvu trenutno sa sigurnošću poznajemo roadster je otvorenog krova, a u ponudi se nalazio i tvrdi krov koji se također mogao skidati, no to je muka koju nitko ne bi htio prolaziti. Novi model trebao bi biti ponuđen kao klasični kabriolet i klasični kupe, bez pokušaja spajanja dvaju svjetova.
5. Ciljana publika
Honda S2000 nekada je bio relativno povoljan odabir za sve ljubitelje vožnje koji su htjeli nešto više od Mazde MX-5, ali s druge strane nisu mogli zaviriti puno dublje u svoje džepove. Nova i kompleksna tehnologija cijenu bi mogla podići za nekoliko razina i učiniti održavanje i modificiranje znatno manje praktičnijim. Bojimo se da cijena ipak ne ode previsoko, jer onda će dosegnuti sloj ljudi koji si ju mogu priuštiti, no umjesto nje odabrat će nešto drugo, možda njemačko. Ekipa s naopakim šiltericama proklinjat će Japance i zazivati vremena kada je sve bilo više jednostavno, više mehaničko, više jeftino.