Hrvatska PHEV premijera: Vozili smo Jeep Compass 4xe
Najprodavaniji Jeepov model nedavno je redizajniran, ali je više od izgleda dotjeran njegov pogonski sklop. Kombinacija 1,3 litrenog turbobenzinca i elektromotora daje snagu uz skromnu potrošnju goriva.
Jeepov novi 4xe (izgovara se ‘four-by-ee’) plug-in hibridni pogonski sklop još je jedan veliki korak naprijed za obnovljeni Compass koji je netom predstavljen i kod nas. Donosi novi decentno redizajnirani vanjski izgled gdje su najprepoznatljiviji elementi nova prednja maska i svjetla, dok je jedina razlika u odnosu na modele s ICE pogonom dodatni poklopac utičnice za električni punjač. Zadržao je svoj klasičan, robustan i snažan karakter, a da mu to nije umanjilo eleganciju.
Iznutra je potpuno novi. Prednja armatura je sada s više horizontalnom temom dizajna, veći je 10,1-inčni središnji dodirni zaslon koji uključuje Jeepov novi infotainment sustav Uconnect 5, a digitalna je i 10,25-inčna instrumentna ploča. To je značajno poboljšanje, s procesorom koji je pet puta brži nego prije, no i dalje ima prostora za poboljšanje intuitivnosti, vremena odgovora i razlučivosti zaslona.
Kvaliteta interijera i materijala je napravila veliki korak gore, s obzirom na to da američka marka cilja na suparnike kao što su Volkswagen Tiguan i Hyundai Tucson. Nova su i sjedala, kao i kolo upravljača, presvučeno crnom tehnološkom kožom s upadljivim prošivima. Ima još više prostora za odlaganje zahvaljujući novim pretincima iza mjenjača, u središnjem tunelu i ispod naslona za ruku. Zapremnina im je više nego utrostručena u odnosu na prethodni model pa sada umjesto 2,8 iznosi 7,2 l.
Prtljažnik zaprima 438 litara, što je jednako kao i kod ICE modela. I straga ima dosta mjesta, iako nije vodeći u klasi. Dostupan je s četiri razine opreme; 80th Anniversary, Longitude, Limited, S i Trailhawk. Tu možemo naći i električna vrata prtljažnika, Apple CarPlay i Android Auto, električno podesivo vozačko sjedalo, bežično punjenje telefona, ulazak i pokretanje bez ključa, grijana sjedala, prilagodljivi tempomat i još dosta toga.
Tu je i naprednija tehnologija pomoći vozaču, s autonomnim kočenjem s prepoznavanjem pješaka i biciklista, upozorenjem na pospanost vozača, prepoznavanjem prometnih znakova i inteligentnom pomoći za ograničenje brzine. 4xe koristi kombinaciju 1,3-litrenog turbo četverocilindraša u dvije razine snage i elektromotora od 60 KS koji se napaja baterijom od 11,4 kWh. Slabiji benzinac je od 130 KS, a jači sa 180, odnosno ukupno 190 i 240 KS.
Kod obje verzije pogon je na sve kotače, dok snagu prenosi putem 6-stupanjskog automatika s novim sustavom prijenosa koji jamči bolji odaziv. Potpuno električni domet je približno 50 km. Moguće je birati između tri različita načina vožnje: Hybrid, način vožnje koji upotrebljava oba motora, Electric koji upotrebljava samo električni motor s nula emisija CO2 i E-Save koji održava razinu napunjenosti akumulatora povećavajući učinkovitost autonomnih sustava punjenja.
Učinkovitost mu je jak adut, deklarirana je potrošnja od 1,8 l/100 km, pa ako njime pokrivate samo lokalna dnevna putovanja, očekujte super niske troškove. Baterija se može napuniti kod kuće iz wallboxa od 7 kW za manje od tri sata. U vožnji je ugodan, upravljač je lagan, što Jeepu daje relativno dobar osjećaj agilnosti s obzirom na njegovu veličinu i visinu podnice. Naravno, ove kvalitete također znače da pruža i performanse kakve biste očekivali od Jeepa kad se skrene s asfalta.
Opremljen je pogonskim sustavom za kontrolu proklizavanja Selec-Terrain koji omogućuje biranje jednog od četiri dinamična načina vožnje: Auto, Snow, Sand/Mud i Sport. Paket opreme Trailhawk ima i dodatni, peti način vožnje: Rock, koji je savršen za najekstremnije terene. Cjenik Compassa 4xe kreće od 360.900 kuna koliko stoji verzija sa 190 KS i opremom Limited. Ne zaboravimo dodati, država uskoro daje 40.000 kuna poticaja na PHEV-ove.