Automobili.hr
Automobili.hr
1klik logo
  • Home
  • Vijesti
  • Tuning
  • Retro
  • EV-Zona
  • Oglasnik
Piše Mato Pavličević 26.06.2022

Hrvatska premijera: Vozili smo novi Peugeot 308 SW

Vrhunska unutrašnjost novog kompaktnog karavana njegova je istaknuta značajka, s potencijalom da Peugeot ukrade koji automobil premium markama poput BMW-a i Audija. Praktičnost i performanse su mu isto blizu vrha klase.

Spojiti praktičnost, modernost i tehnologije solomonski je zadatak postavljen pred tvorce Peugeotovog hit kompakta 308 SW. Cilj mu je biti razuman i koristan, ali s daškom zabave. Doista, sam izgled ga izdvaja od konkurenata, uključujući karavanske verzije Ford Focusa, Seat Leona, Škode Octavie, Opel Astre i Volkswagen Golfa. Naravno, izgled je samo dobar početak i lovac na poglede onih koji koji razmišljaju o takvom automobilu. Srećom, kompaktna klasa, a pogotovo njeni karavani, nije toliko stradala od SUV najezde kao D segment.

Još uvijek ima mladih i dinamičnih ljudi koji žele automobil priljubljen uz asfalt, a ne wannabe terenac s kojim se ne može popeti na iole viši rubnjak. Njih0vo novo vozilo mora ponuditi sav prostor i praktičnost koje bi mlada rastuća obitelj mogla tražiti, kao i izražene manire u vožnji, niske troškove posjedovanja, najnapredniji infotainment i ADAS i puno opreme za razumnu cijenu. Tko to uspije spojiti, i još zaraditi na automobilu, tron je njegov.

U Peugeotu smatraju kako imaju upravo ono što se traži, u karavanskoj formi novog 308. Osim što ga karakterizira nemjerljivo atraktivniji izgled nego prije, prvi put je dostupan i kao plug-in hibrid (PHEV), koji u borbi za što veću učinkovitost spaja benzinski i električni motor. To mu odmah daje prednost u odnosu na karavanske verzije brojnih konkurenata koji nisu dostupni kao PHEV. Pored toga, sljedeće godine stiže i potpuno električna verzija, za koju se očekuje da će se zvati e-308 SW.

Vozačka pozicija u Peugeotu 308 SW uglavnom je pristojna, uz dosta mogućnosti podešavanja na sjedalu i volanu. Pronalaženje željenog položaja ne bi trebalo predugo trajati, ali pedale koju su malo odmaknute od sjedala i upravljača mogu ometati udobnost na dužim vožnjama. Dizajn i-Cockpita postavljen je tako da gledate preko, a ne kroz mali upravljač na standardnoj digitalnoj instrument tabli od 10 inča.

Treba se malo naviknuti, a ako ste nešto viši ili niži od prosjeka kolo upravljača vam može zakloniti pogled. Modeli sa specifikacijom opreme GT imaju instrumente s 3D efektom. Sjajna stvar, ali kao da bi grafika i kontrast mogli biti nijansu bolji. I novi 308 slijedi trend minimalnog broja fizičkih tipki na nadzornoj ploči, ali srećom ima prekidače koji vam omogućuju da prilagodite temperaturu i druge postavke vozila, a da ne čačkate previše prstima po zaslonu infotainmenta, pogotovo ako je za ručak bilo masno janje.

Od paketa opreme Allure naviše, dobije se niz velikih ikona osjetljivih na dodir koje se možete postaviti kao prečice do uobičajenih značajki kao što su navigacija ili omiljena radio stanica. Vidljivost sprijeda je dobra, s niskom kontrolnom pločom i tankim stupovima vjetrobrana koji spašavaju od stalnog ponovnog provjeravanja bokova na križanjima, te eliminiraju uobičajeni prednju bočni mrtvi kut na pješačkom prijelazu.

Veliki retrovizori pomažu pri provjeravanju što je iza automobila, dok je preglednost straga čak bolja nego kod hatchbacka zbog većeg stražnjeg vjetrobrana i nešto tanjih stupova. Za svaki slučaj standardno dolazi sa stražnjim parkirnim senzorima, dok ih modeli Allure dobivaju i naprijed. Kamera od 360 stupnjeva i sustav samostalnog parkiranja opcijska je oprema na verziji GT.

Eko LED dnevna prednja svjetla su standardna na uvodnom modelu Active Businesss, Allure ima Full Led svjetla dok su ona kod verzije GT full matrix i automatski se prilagođavaju kako bi osigurala maksimalnu vidljivost bez zasljepljivanja nadolazećih vozača. Infotainment sustav na 10-inčnom dodirnom zaslonu bolji je nego u prethodnim modelima. Ima jasnu, oštru grafiku i prepun je naprednih značajki i mogućnosti prilagodbe.

Možete i zaobići sustav jer su Apple CarPlay i Android Auto standard. Ili, možete jednostavno reći automobilu što da radi pomoću prirodnog softvera za prepoznavanje glasa. Čarobna riječ za aktivaciju je “Okay Peugeot…”. Pošto svi danas imamo velike i struje žedne pametne telefone, sprijeda se nalaze dva USB Type C porta, a straga još dva (Allure), tako da će svi biti zadovoljni. Pošto se Peugeot sve više pozicionira kao mainstream-premium brend, razvidno je kako su materijali i završna obrada nešto bolji nego ranije i od onih kod konkurencije.

Površine koje se redovito dodiruju ​​imaju dovoljno premium osjećaja; prekrivene su mekanom plastikom i materijalima mekim na dodir. Ipak, ne morate tražiti daleko da biste pronašli tvrđu plastiku. Ona je u nižim dijelovima kabine, osobito oko donjeg dijela vrata i središnjeg tunela. Bilo bi nepošteno da ne dodamo kako je sve dobro spojeno i napravljeno da traje.

Iako bi se o položaju za volanom dalo diskutirati, prostora u kokpitu ne manjka čak ni kad je tu dvoje velikih. Tu je i mnoštvo opcija za spremanje ključeva, novčanika ili bilo čega drugog što biste mogli ponijeti sa sobom. Prostori za odlaganje se kreću od širokog pretinca na vratima do dubokog pretinca ispod središnjeg naslona za ruke, dok telefon uredno sklizne u udubljenje na prednjoj strani središnje konzole. Kod GT-a udubljenje ima podlogu za bežično punjenje.

Ako je straga netko viši od 180 cm, i sjedi iza nekoga tko je visok kao on, neće baš htjeti na dulji put. Glava će mu biti blizu krovne obloge, a koljena pritisnuta u naslon sjedala ispred. Stara Peugeotova boljka je prisutna i ovdje, ispod sjedala ima malo mjesta za stopala. No, manjim odraslima i djeci bit će u redu. Treći putnik straga između nogu će imati središnji tunel, iako bi za kratka putovanja to trebalo biti sasvim u redu.

Putnici straga sada imaju više prostora za pohranu stvari, sa širokim pretincima na vratima i pregradom za sitniš na stražnjoj strani središnje konzole. Središnji naslon za ruke se preklapa i otkriva dva držača za čaše i pretinac za olovke i druge tanke predmete. Stražnja sjedala se dijele i preklapaju u omjeru 40/20/40, što je praktičnije od postavke 60/40 kod hatchback verzije. Nasloni se ruše pomoću praktičnih ručki unutar prtljažnika. To je korisno ako trebate ukrcati veće predmete i shvatite da vam treba više prostora; ne morate se zavlačiti oko bočne strane automobila da biste ih spustili.

Prtljažnik je pravilnog oblika, lijepo tapeciran, s bočnim pretincima s mrežicom i podnicom podesivom po visini. Smještanje nekoliko velikih kofera za obiteljski odmor neće predstavljati nikakav problem, pa čak ni nakon višesatnog izleta u Ikeu neće vam trebati napredno poznavanje Tetrisa. Kod verzija s ICE motorima volumen je od 608 do 1634 litre, no kod PHEV verzija prtljažnik je bez donjeg dijela (ispod podnice) kako bi primio bateriju od 12,4 kWh. Tu su i utičnica od 12 V, bočno montirane kuke i mreža za prtljagu. Kad se klupa preklopi, moguće je ukrcati predmet duži od 1,85 m.

Ponuda motora je poprilično jednostavna, zapravo Peugeot više ne nudi svu silu kombinacija nego prema iskustvu upravo ono što se najviše traži. Benzinsku ponudu predstavlja izvrsni 1,2-litreni PureTech motor sa 110, odnosno 130 KS. Slabija verzija ima samo ručni 6-stupanjski mjenjač dok je snažniji model dostupan i s 8-stupanjskim automatikom. Jedini dostupni dizel je 1,5-litreni BlueHDi sa 130 KS, dostupan i s ručnim i automatskim mjenjačem. Ovisno o verziji, kod benzinaca je prosječna potrošnja prema WLTP-u od 5,5-5,8 l, dok dizeli troše od 4,3-4,6 l/100 km.

U Peugeotu očekuju kako će dizelske verzije najviše zanimati flotne kupce, dok će benzinci i priključni hibridi (PHEV) biti više privlačni privatnim kupcima, pogotovo u svjetlu nadolazećih državnih poticaja. Dvije su opcije plug-in hibrida, počevši od verzije Hybrid 180. Ona spaja 1,6-litreni benzinski motor PureTech od 150 KS s električnim motorom od 110 KS za kombiniranu snagu od 180 KS, što je dovoljno za ubrzanje do stotke za 7,7 sekundi. Baterija kapaciteta 12,4 kWh i snage od 102 kWh nudi WLTP-certificirani domet samo na električni pogon od 60 kilometara, i omogućuje najveću snagu punjenja od 7,4 kW.

Snažnija PHEV verzija, Hybrid 225, ima istu postavku, ali je snaga iz benzinskog motora pojačana na 180 KS pa se dobije kombiniranih 225 KS. Trenutačno ubrzanje zahvaljujući elektromotoru čini vožnju u gradu jednostavnom, van grada dinamičnom i zabavnom, a ako budete nježni s papučicom gasa, možete postići brzinu na autocesti i bez buđenja toplinskog motora. Ovjes i upravljanje je već od ranije na visokoj razini; dobro se vozi preko većine površina i razumno ublažava udarne neravnine, rupe i tračnice.

Pritom je malo kolo upravljača izravno, precizno i kao iz video igre. Kome je udobnost prioritet, bolje da se drži manjih aluminijskih naplataka, odnosno čeličnih kod slabijeg benzinca. Dostupni su kotači do 18 inča, ali oni od 16 inča pružaju najudobniju vožnju. Dva PHEV-a nešto su čvršća od benzinskih i dizelskih verzija zbog dodatne težine njihovih baterija. No to ne znači da je neugodan i nećete se trgnuti svaki put kada prijeđete preko ulegnutog poklopca šahta kakvih nam na cestama ne nedostaje.

U usporedbi s najagilnijim suparnicima u klasi ipak ima mekši ovjes, ali je daleko od toga da se gužva u zavojima.  Odlično se drži ceste i bez problema brzo prolazi vezane zavoje. Vozač može prilagoditi vozilo trenutnom raspoloženju ili uvjetima vožnje putem pretprogramiranih postavki načina vožnje. Ovisno o motoru to su Electric, Hybrid, Eco, Normal i Sport. Ako je riječ o automatskom mjenjaču, tad su iza volana i polugice za izmjenu brzina, pa je u načinu rada Sport zabava zagarantirana.

Primjetno je da se poradilo i na zvučnoj izolaciji, kao i smanjenju vibracija. Plug-in hibridi su naglašeno tiši, posebno u električnom načinu rada. A kako bi se iz zabavne vožnje kući vratili s autom i glavom u komadu, tu je sva sila naprednih ADAS-a. S paketom Drive Assist 2.0 (dostupan krajem godine) ide se korak dalje prema poluautonomnoj vožnji.

Sastoji se od prilagodljivog tempomata s funkcijom Stop & Go i sustava za održavanje vozila u voznom traku, a tu su i tri nove funkcije za vožnju: poluautomatska promjena vozne trake; sustav vozaču predlaže prilagodbu brzine u skladu sa znakovima ograničenja brzine, te prilagođavanje brzine u zavoju. I za kraj, koliko ovo zadovoljstvo košta? Cjenik počinje s modelom Active Business PureTech 110 za 192.705 kn, dok je Allure dostupan samo s jačim benzincem, i to za 224.973 kn.

S automatikom EAT8 cijene ga 242.248 kn. Top benzinac, GT PureTech 130 stoji 267.152 kn. Ponuda dizela kreće od Active Business BlueHDi 130 za 220.007 kn, Allure je skuplji za 19.ooo kn, dok je i ovdje doplata za automatik nešto iznad 17.000 kn. Za top dizel, GT BlueHDi 130, treba izbrojati 281.822 kune. Active Business PHEV 180 e-EAT8 stoji 297.296 kn, a GT PHEV 225 e-EAT8 355.520. Uz državne poticaje, priključni hibridi su za 40.000 kuna jeftiniji, što nije za odbaciti.

Podijeli s frendovima!

Mato Pavličević
Nesuđeni dizajner automobila skrasio se u autonovinarstvu koje je, tvrdi, posao koji je htio raditi otkad je kao klinac pročitao prvi tekst Martina Česenja. I to nije sve, bakin kristal i porculan po vitrinama ustupio je mjesto njegovoj kolekciji od oko 1100 modela automobila, kamiona, autobusa...
Pročitaj moje druge članke

*Svi tekstovi odražavaju osobne stavove autora i ne odražavaju nužno stav redakcije portala.

<

Najčitanije

ADRIATIC Osiguranje

Najnovije vijesti

Piše: Niko Poznat

10 auto brendova za koje današnji klinci nisu ni čuli

Piše: Ivan IGloo Gluhak

TOP 10: glupavi detalji s današnjih automobila

Piše: Niko Poznat

Dan bez automobila: Zagreb nudi besplatan javni prijevoz

Piše: Niko Poznat

XPENG službeno stigao u Hrvatsku: Kineski pionir električnih vozila lansirao tri modela i otvorio novi salon u Zagrebu

Piše: Niko Poznat

Europsko rally prvenstvo stiže u Hrvatsku – veliko finale u Kumrovcu i Zagrebu

Piše: Niko Poznat

Ferrari 849 Testarossa – Miami Vice nostalgija na steroidima


  • Oglašavanje
  • Uvjeti korištenja
  • Kontakt
  • Cookie policy
Automobili.hr © 2025. 4KA Media Group d.o.o. Sva prava pridržana