EV noviteti: Vozili smo Volvo C40 Recharge i XC40 Recharge FL
Nakon što je prvotno kupcima ponuđen u snažnoj izvedbi s dva elektromotora, coupeovska inačica kompaktnog švedskog SUV-a predstavljena je u verziji s jednim motorom, dok je XC40 blago redizajniran.
Aktualna kompaktna ponuda švedskog Volva pun je pogodak u ono što traže kupci, ali i ono što će nam (milom ili silom) kroz nekoliko godina postati svakodevnica. Stoga se već danas pripremaju na to ne samo kad je riječ o predstavljanju EV vozila, već i preuređenju proizvodnih linija. Tako je i s jednom od glavnih tvornica tvrtke, onoj u Belgiji.
U temeljito dorađenoj tvornici u belgijskom Gentu lani je početkom listopada usporedno s potpuno električnim XC40 Recharge započela proizvodnja coupe crossovera C40 Recharge koji je izravni, ali električni nasljednik kompaktnog V40 koji se tamo proizvodio od 2012. do 2019. godine. C40 Recharge je zapravo crossoverska ili coupeovska verzija vrlo traženog SUV-a XC40 koji je dostupan s klasičnim ICE pogonom, kao priključni hibrid te kao samo električno vozilo s jednim ili dva elektromotora.
Iako su vizualno sprijeda i do polovice visine boka gotov identični, bolji pogled otkriva kako su dizajneri ipak imali nešto slobode. Najviše se ipak razlikuju na gornjem i stražnjem dijelu karoserije, dok su pogonske jedinice identične. Oba modela Recharge do sada su imali pogonski sklop od dva elektromotora, jedan na prednjoj i jedan na stražnjoj osovini, koji se napajaju iz baterije od 78 kWh. Snaga je 408 KS uz okretni moment od 660 Nm. Snaga je 408 KS uz okretni moment od 660 Nm.
Baterija se može se brzo napuniti (podržava punjenje do 150 kWh) od 10 do 80 posto za oko 40 minuta, dok je tvornički deklarirani domet oko 420 km. Ovakvu motorizaciju, uz jednomotorni model, ima snažnija verzija SUV-a XC40 Recharge. Osim inačice s dvama motorima, Volvo Cars je sada predstavio i C40 Recharge s jednim motorom, postavku koju također dijeli sa starijim i većim bratom.
Sklop isporučuje 230 KS (169 kW) dok vlasnici mogu napuniti bateriju od 10 do 80 posto za oko 32 minute uz sustav brzog punjenja. C40 Recharge s jednim motorom isporučuje se s nešto manjom baterijom, od 69 kWh, te je očekivani doseg do 434 km s jednim punjenjem, sukladno ciklusu vožnje WLTP. Predstavljanjem C40 s jednim motorom također je ažuriran XC40 Recharge, u obje motorne verzije.
Novi prednji branik i rešetka bez okvira održavaju ga vizualno usklađenim s modelom Volvo C40 Recharge, a pritom oba automobila simboliziraju elektrifikaciju tvrtke Volvo Cars. Također je ažuriran svjetlosni potpis “Thorov čekić”; svjetla su obogaćena najsuvremenijom tehnologijom svjetlosnih piksela LED, omogućujući automatsku prilagodbu svjetlosti vozilima iz prometa ispred i učinkovito osvjetljenje ceste, bez zasljepljivanja drugih vozača.
U Volvu su ovom modelu također dali nove opcije presvlake bez kože, širi izbor boja vanjštine, novu paletu lakih naplataka te nove vanjske detalje u boji, a time i dodatne mogućnosti za personalizaciju. Interijer je gotovo identičan, dakle prepoznatljiv, ergonomičan i prostran, s malim razlikama kod umetaka, te bojama i kombinacijama dezena presvlaka.
C40 Recharge i XC40 Recharge dolateze s jednim od najboljih infotainment sustava na tržištu, zajednički razvijenim s Googleom i temeljenim na operativnom sustavu Android. Korisnicima pruža ugrađene Googleove aplikacije i usluge, kao što su Google pomoćnik, Google karte i Google Play.
Švedski brend je na dobrom putu da, prema planu, do sredine ovog desetljeća svoju liniju zamijeni elektrificiranim vozilima jer imaju pet dodatnih električnih vozila u razvoju koja će do tada stići. Procjenjuju da će tada čak polovica njihove prodaje biti potpuno električni automobili dok bi drugu polovicu činili PHEV-ovi.
No, ne zaboravimo dodati kako je novi C40 s jednim motorom i prednjim pogonom četvrti potpuno električni model Volva koji dodatno utire put u smjeru prodaje isključivo potpuno električnih automobila do kraja desetljeća. Jer, Volvo je prošle godine najavio da će prekinuti proizvodnju ICE-a do 2030. godine.