Honda širi ponudu novog Civica, ali u Europu stiže tek krajem 2022.
Već ranije je Honda lansirala 11. generaciju Civica, ali prvo američkim kupcima, pa se čini kako se glavni fokus Japanaca prebacio na tamošnje tržište. Hatchback je za Europu predviđen tek na jesen 2022., a Amerikancima je netom predstavljen i sportski Civic Si.
S obzirom na brojke, razumljivo je da Japancima sa Civicom Europa nije u prvom planu. Naime, ovaj kultni automobil se proizvodi u Sjevernoj Americi već 35 godina, a od gotovo 11 milijuna Civica, oko polovice je proizvedeno u tvornicama Honde u Sjedinjenim Državama.
11. generacija će nastaviti tu uspješnu priču proizvodnjom Sedana u Allistonu, Ontario, Kanada, dok će se po prvi put Civic Hatchback proizvoditi u SAD-u, u tvornici Greensburg u Indiani. Novi Civic će biti u osnovi jednak za sva tržišta, bez različitih karoserija za svaki kontinent, a ovog puta se s izgledom išlo na sigurnu kartu.
Dizajn je potpuno revidiran, i odavno nije bio smireniji. Očito su dizajnerima uspjeli objasniti da predizajnirani automobili nakon određenog protoka vremena izgledaju, recimo, čudno. Izgledom se doima širim, linija ramena je niža, a sam oblik je jednostavniji od prethodnika. Za bolji pogled prema vani su A-stupovi na obje varijante karoserije pomaknuti malo unatrag, prozori postavljeni nisko, a vanjska ogledala premještena na sama vrata.
Krov modela s pet vrata više je nalik kupeu i straga završava velikim preklopom koji se proteže u krov. Tu su i novodizajnirana dvodijelna stražnja svjetla, koja se protežu u vrata prtljažnika i spajaju svjetlosnom LED trakom. Jeli da malo podsjećaju na Kiju Stinger?
Inače, cjelokupna rasvjeta je bazirana na LED tehnologiji. Na poklopcu prtljažnika je mali spojler, a sportski dojam dopunjuju difuzor ispod branika i dvije trapezoidne ispušne cijevi. Limuzina je s dužinom od 4,67, širinom od 1,80 i visinom od 1,41 metar nešto dulja od peterovratnog hatchbacka, koji mjeri 4,55 metara. No, u ostalim dimenzijama, pogotovo kod prostora za putnike, hatch je jednak limuzini.
Oko 3,5 centimetra više međuosovinskog razmaka (sada 2,74 metra) povećavaju proporcije i stvaraju dodatni prostor u unutrašnjosti. A tu je tek promjena za 180 stupnjeva – Honda se konačno oprašta s eksperimentima s (pre)dizajnom interijera u proteklih par generacija.
Čitav cockpit je uredan, logičan i ergonomski, s vodoravnim i smirenim linijama, no pomalo “Mazdast”. Ispred vozača se sada nalazi 10,2-inčna digitalna i podesiva ploča s instrumentima, dok je u sredini prednje armature dodirni zaslon infotainmenta dijagonale sedam inča. dok je veći 9-inčni doplata.
Na raspolaganju je sada od početne razine opreme integracija pametnog telefona putem Apple Carplaya i Android Auta, a tu je i mogućnost indukcijskog punjenja mobitela. Nova sjedala bi trebala osjetno poboljšati udobnost, dok je preklopivi naslon stražnjeg sjedala u hatchbacku dio standardne opreme. Čuvenih Hondinih “čarobnih sjedala” nema još od prošle generacije i očito su otišla u povijest. Šteta.
Honda obećava najsuvremeniju tehnologiju za sustave asistencije (ADAS) ujedinjene u paket koji već znamo pod nazivom Honda Sensing. Koristeći novi sustav s kamerom koja pokriva šire vidno polje od prethodnog sustava baziranog na radaru i kameri, modernizirani Honda Sensing također koristi brži procesor za brže prepoznavanje pješaka, biciklista i drugih vozila, plus prometne znakove i cestovne linije.
Osim elektronike bi još bolju sigurnost trebali osigurati i novorazvijeni zračni jastuci, koji nude veću zaštitu, posebno u području glave, te poboljšana struktura putničke kabine. U njoj je ukupno deset zračnih jastuka, među kojima su i novi, bočni zračni jastuci na stražnjim sjedalima.
Što se tiče motora, tu već ima razlike između automobila na dvije obale Atlantika. U SAD-u se Civic može kombinirati s 2.0 litrenim 4-cilindričnim atmosferskim benzincem i 1,5-litrenim turbobenzinskim motorom, također s četiri cilindra. Prvi razvija 158 KS i 188 Nm, dok motor s turbo pomoći ima 180 KS i 240 Nm.
Kod oba motora se snaga prenosi na prednje kotače pomoću CVT mjenjača. Prije nego odustanete od daljnjeg čitanja, dodajmo kako je Honda novi 6-stupanjski ručni mjenjač ipak ponudila kao opciju u paketima opreme Sport i Sport Touring. I dok se u modelima za Ameriku hibridizacija nigdje ne spominje, na Starom kontinentu ona će biti jedina opcija.
Pogonski sustav e:HEV se već koristi u modelima Jazz i Jazz Crosstar, u CR-V-u i novom HR-V-u. Jazz Hybrid ima 109 KS i 253 Nm, CR-V Hybrid 184 KS i 315 Nm, a Civic će po zdravo seljačkoj logici sa 143 KS biti taman negdje između. I tako, dok mi u Europi dočekamo novi Civic, Honda se u Americi razmahala.
Predstavili su nešto nabrijaniji Civic Si, gdje s velikim kompaktnim modelom ciljaju mlade kupce. Dostupan je samo kao limuzina, gdje su brojnim vanjskim i unutarnjim sportskim detaljima dodali ono najvažnije – turbomotor s ručnim mjenjačem. Ispod haube je dorađeni 1,5-litreni 4-cilindrični VTEC s turbom i širim krivuljama snage nego prije.
Ojačan je na 200 KS i 260 Nm. gdje moment razvija u polju od 1800-5000 o/min. Opremljen je isključivo ručnim mjenjačem, s kraćim hodom ručice, a po prvi put Civic Si ima sustav usklađivanja broja okretaja izravno iz Civica Type R. Uz isto vrijeme odziva od 430 m/s kao na Type R-u u sportskom modu, novi sustav će sam podignuti okretaje kada detektira niži stupanj prijenosa.
Kad je riječ o Civicu za Europu, informacije, a pogotovo cijene još nisu dostupne, a kad će – ne zna se. Pored svega, zbog Brexita i čitave situacije u autoindustriji Honda planira zatvoriti europsku tvornicu Civica u Swindonu u Engleskoj, tako da bi europski modeli mogli doći izravno iz Japana.