MG se vratio na naše tržište sa zanimljivim modelima i cijenama
Grand Automotive Adriatic d.o.o., koji je dio izraelske grupa Taavura, predstavio je ambiciozan plan uvođenja branda MG Motor na tržište regije kao i modele koje će ponuditi, dok je početak prodaje za tržište Hrvatske planiran za 1. srpnja.
MG je nakon 18 godina ponovno u Hrvatskoj! Grand Automotive Adriatic predstavio je ambiciozan plan uvođenja branda na tržište Adriatic regije u 2022. – otvaranje 20 prodajno-servisnih centara do kraja godine. U 2023. godini, plan je povećati njihov broj na 40. Početak prodaje vozila za tržište Hrvatske i Srbije planiran je 1. srpnja 2022., a za tržišta Slovenije, Bosne i Hercegovine, Crne Gore, Sjeverne Makedonije i Albanije je 1. rujna 2022. MG, koji uskoro slavi stotinu godina postojanja poznat je po gospodskim sportskim automobilima .
Marka je osnovana 1924. u Velikoj Britaniji, a vremenom je došao na glas kao automobil koji inspirira strast za vožnjom i slobodom na cesti, dok istovremeno omogućuje sigurnost i praktičnost. Danas tim atributima dodaje bogato, gotovo stogodišnje naslijeđe, Hi-modu i visoke tehnologije. „Kreiranje nove ere automobila“, kako je to službeno nazvano od strane tvrtke, danas u vlasništvu kineskog SAIC Motorsa, započelo je 2019., a ideja je bila novoj generaciji pružiti atraktivne, kvalitetne, moderne i inovativne automobile.
Tako je nastala potpuno nova generacija koju čine modeli kao što su MG ZS, MG EHS, MG MARVEL R i MG 5. Također, osim tehnologiji i dizajnu automobila, u novoj generaciji MG je veliku pažnju posvetio i održivoj budućnosti planeta u cijelosti. Zbog toga je svaki njihov novi model osmišljen i razvijen kako bi pružio visoku razinu ekološke učinkovitosti. Ta filozofija se pokazala kao pun pogodak. U 2017. MG Motor postaje najbrže rastući brand u Velikoj Britaniji, Tajlandu, Čileu i Australiji.
Već 2018. tvrtka posjeduje 323 prodajno-servisne lokacije diljem svijeta sa stopom rasta od 51%. Također, ta je godina za MG Motor također “godina prekretnice prodajnog uspjeha” zbog brzog rasta obujma prodaje: 64% u Južnoj Americi, 104% u Velikoj Britaniji, 107% u Aziji, 534% na Bliskom istoku i 708% u Oceaniji. U 2020. su u Europi prodali 7.200 vozila, a već u 2021. ta brojka je utrostručena i prodaja je dosegla 22.000 vozila. Rast prodaje nastavio se i u 2022. s 22.135 prodanih vozila već u prvom kvartalu.
Na hrvatskom tržištu najviše se očekuje od SUV-a B segmenta MG ZS koji je i najzaslužniji za streloviti povratak MG-ja na europsko tržište. Vanjski dizajn kombinira dinamični i sportski izričaj uz istovremeno zadržavanje praktičnih proporcija. LED svjetla sprijeda i straga su serijska oprema. Iznutra je naglasak stavljen na što veći izbor materijala mekanih na dodir, kao i završnu obradu kontrastnim prošivima. Instrumentna ploča u višoj razini opreme dolazi u digitalnom obliku, dok središnji infotainment zaslon od 10,1 inča dolazi serijski.
Već kao osnovu, između ostalog, nudi klima-uređaj, tempomat, Hill Assist, USB-priključke i stražnje parking senzore. Bazni motor je atmosferski 1,5 DOHC VTI-benzinac sa 106 KS i 141 Nm uparen uz ručni 5-stupanjski mjenjač. Alternativu predstavlja 3-cilindrični 1.0-litreni T-GDI sa 111 KS i 160 Nm uz koji se isporučuje ručni 6-stupanjski mjenjač, dok je 6-stupanjski automatik dostupan uz doplatu.
Drugi model je MG ZS EV za koji tvrde kako kupnju električnih automobila čini pristupačnijom no ikad. Uz svježi dizajn i inovativne tehnologije nudi odabir između dvaju paketa baterija. Standardni je od 50,3 kWh s motorom od 177 KS i 280 Nm te dometom do 320 km, dok Longe Range baterijski paket ima kapacitet od 70 kWh, motor od 156 KS i 280Nm i dometom do 440 km prema WLTP-mjerenjima. Podržava brzo punjenje na DC-punjačima snage do 87 kW, pa se baterija od 5-80 posto napuni za 30, odnosno 40 min.
Ima i sustav V2L koji omogućuje punjenje vanjskih električnih uređaja strujom do 2500 W iz baterije automobila. To je bio prvi električni SUV u B-segmentu s pet Euro NCAP zvjezdica za sigurnost. U međuvremenu je temeljito redizajniran, pa je osim dotjerane karoserije dobio i brojna tehnička unaprjeđenja koje ga stavljaju u sam vrh klase. Već bazni infotainment nudi navigaciju, Apple CarPlay, Android Auto, bluetooth, pet USB-priključaka (tri USB-A i dva USB-C) te digitalni DAB+ radio.
MG5, prvi električni karavan na svijetu, potpuno opremljen, praktičan i cjenovno dostupan obiteljski automobil C segmeta upravo je uspješno redizajniran, a u ponudi je s dvije razine opremljenosti, s dva kapaciteta baterije i četiri boje karoserije. Duljina od 4600 mm osigurava prostranu unutrašnjost, dok je po kabini raspoređeno čak 27 pretinaca. Ptljažnik od 479 litara se preklapanjem djeljivih stražnjih naslona (60/40) može povećati do 1367 l. Već bazni paket opreme Comfort donosi ne samo najpotrebnije već i digitalni cockpit kao i devet sustava asistencije objedinjenih pod nazivom MG Pilot.
Luksuzna oprema ima još automatsku klimu, kožni interijer, kameru od 360 stupnjeva i drugo. I ovdje se, ovisno o potrebama može birati između dvije veličine baterija. Standardna je s tehnologijom litij-željezo-fosfat, od 50,3 kWh, motorom od 177 KS i 280 Nm te dometom do 320 km, dok Longe Range baterija (litij-nikal-mangan-kobalt)ima kapacitet od 70 kWh, motor od 156 KS i 280Nm i domet do 440 km prema WLTP-u. Najveća snaga punjenja na DC-punjačima je 87 KW, pa se baterija od 5-80 posto napuni za 30 (slabija), odnosno 40 minuta (jača). I MG5 je opremljen praktičnom funkcijom dijeljenja električne energije iz svoje baterije (Vehicle-to-Load).
Priključni hibrid MG eHS je SUV C-segmenta čiji napredni pogonski sklop nudi 100% mobilnost bez emisija u svakodnevnoj vožnji, a da vozač pritom ne mora previše brinuti o dosegu. Vanjski dizajn spaja eleganciju i sport dok je u unutrašnjosti prednost dana udobnosti i kvaliteti, pa prevladavaju materijali mekani na dodir, što uz uzornu ergonomiju i raskošna sjedala kabini čini vrlo ugodnim mjestom za boravak. Već u početnom paketu Comfort nudi ‘Keyless entry’, 10,1-inčni dodirni zaslon multimedije uz 12,3 inčne digitalne instrumente, Apple CarPlay i Android Auto, LED svjetla, grijana prednja sjedala, dvozonski klima-uređaj te Bluetooth.
Sveobuhvatni sustav asistencije MG Pilot također dolazi u seriji, kao i prednji i stražnji parking senzori s kamerom za vožnju unazad. Upozorenje o nadolazećim vozilima pri isparkiravanju i pri otvaranju vrata također pomažu u smanjenju rizika od sudara. Luxury dodatno nudi panoramski krov, 18-inčne aluminijske naplatke, kameru od 360 stupnjeva i električno podesivo vozačevo sjedalo. Prtljažnik zaprima 448 litara, dok je i MG EHS nositelj pet zvjezdica na Euro NCAP-ovom testu.
Priključni hibridni sklop čine 1,5-litreni turbomotor od 162 KS i elektromotor snage 122 KS, dok je sistemska snaga 258 KS. Pogon je prednji, dok se snaga prenosi putem 10-stupanjskog automatskog mjenjača koji omogućuje glatke i brze izmjene stupnjeva. Sustav se napaja iz baterije kapaciteta 16,6 kWh koja osigurava doseg do 52 kilometra vožnje samo na struju, što je sasvim dovoljno za prosječna dnevna putovanja. Potrošnja prema WLTP-u je samo 1,8 l/100 km uz emisiju CO2 od 43 g/km. Uz punjač Type 2, baterija se od nule do 100 posto puni za četiri i pol sata.
Marvel R Electric se nalazi na vrhu ponude, a njime ciljaju na mlađe vozače koji traže nešto drukčiji električni SUV. Nudi im moderan dizajn, luksuz, performanse, tehnologije i infotainment s 19,4-inčnim dodirnim zaslonom uz 12,3 inčnu instrumentnu ploču. To je ujedno i prvi europski MG s novim infotainment sustavom iSmart. Međuosovinski razmak od 2800 mm osigurao je prostranu unutrašnjost, pogotovo za putnike straga, dok se prtljažnik volumena od 357 litara može povećati na 1396 l. RWD-verzija i dodatni prtljažnik od 150 l ispod prednjeg poklopca.
U ponudi je s tri razine opreme – Comfort, Luxury i Performance. Među ostalim, oprema obuhvaća dvozonski automatski klima-uređaj, panoramski krov, zatamnjene stražnje prozore, presvlake u kombinaciji kože i tkanine te električno pokretano vozačevo sjedalo, kao i prednja i stražnja LED-svjetla te niz naprednih sustava pomoći vozaču koji su objedinjeni pod nazivom MG Pilot. Infotainment pored bluetooth povezivosti, Wi-Fi hotspota, prometnih informacija uživo i vremenske prognoze, ima i mogućnost bežičnog ažuriranja. iSmart također podržava Apple CarPlay i Android Auto.
Dvije su opcije pogonskog sustava, od kojih je snažniji posebno zanimljiv. Verzija sa stražnjim pogonom ima dva elektromotora, nosi oznaku RWD i razvija 132 kW (189 KS) i 410 Nm. S mjesta do 100 km/h ubrzava za 7,9 sekundi. Verziju AWD Tri-Motor pokreću tri elektromotora – dva na stražnjoj i jedan na prednjoj osovini – zajedničke snage od 212 kW (288 KS) i momentom od 665 Nm i pogonom na sve kotače. S mjesta do stotke ubrzava za 4,9 sekundi i postiže brzinu od 200 km/h.
Obje verzije koriste elektromotore koje proizvodi matična tvrtka SAIC, te litij-ionsku bateriju kapaciteta 70 kWh, dovoljnu za domet od 370 km (AWD), odnosno 402 km (RWD). Snaga punjenja do 92 kW znači da punjenje baterije od pet do 80 posto putem standardnog CCS/Type 2 priključka traje 40 minuta, odnosno pola sata za dopunu od 30 do 80 posto. Osim na DC punionicama, može se puniti i na javnim AC-punionicama, kao i Wallbox i kućnim punjačima zahvaljujući ugrađenom on-board punjaču snage 6,6 kW. I on je opremljen sustavom V2L (Vehicle-to-Load).
MG Marvel R Electric, kao i ostali modeli MG dolazi s punim tvorničkim jamstvom od sedam godina ili 150.000 km koje uključuje i električni pogonski sklop i bateriju. Još jedan jak adut MG Motorsa su cijene. MG ZS kreće od 139.200 kuna i očekuje se da i kod nas bude nositelj prodajni brojki. Električna verzija (bez odbijenih poticaja) stoji 262.300 kn, odnosno 192.300 kuna kad vas počaste hrvatski porezni obveznici. Puna cijena MK5 Electric je od 257.900, odnosno 187.900 kn, dok hibridni eHS stoji 288.390 kn (248.390 kn kad se odbiju poticaji. Za Marvel R Electric treba izbrojati 382.900 kuna, odnosno 312.900 kuna uz poticaje.