Ovo je novi Volkswagen Golf GTI
Ajde da se i toga riješimo… Novi Volkswagen Golf GTI

Volkswagen + Golf + GTI. Kombinacija iz snova koja traje već više od 40 godina, te za neke označava najpoželjniju kombinaciju slova u svemiru.
Tijekom godina i generacija postojanja ovog naturpijanog Golfa, Volkswagen je prodao više od 2,3 milijuna primjeraka, te usrećio mnoge entuzijaste koji su i dan-danas u stanju pregaziti punicu i susjede u obranu ovog gradskog kompakta s Touretteovim sindromom.
Stoga nikoga ne bi trebalo pretjerano čuditi da se i ova najnovija, odnosno osma generacija Golfa GTI ovih dana prikrada na tržište.

Cijena u Njemačkoj kreće od 37,607 Eura. I za te se novce dobije četiri vrata, uglata karoserija s pomalo čudnim licem, te dvolitreni TFSI-motor koji razvija 245 konja i 370 „njutna“.
Dakle, ništa posebno, reklo bi se. Pogotovo kada se baci oko na konkurente koji uz nešto manju cijenu donose više opreme i barem nazivno bolja vozna svojstva.
Ali to je Volkswagen i to je Golf GTI, odnosno „zlatni standard“ prema kojem se (u teoriji i među sektašima) svi ostali sportski-orijentirani gradski kompakti zapravo mjere.
Bla-bla-bla.
Što se opreme tiče, nekako ne vidim smisla u nabrajanju naziva s kojima se Volkswagen koristi da bi opisivao ekrane i sustave pomoći u vožnji.
Stoga bih taj dio jednostavno preskočio.
Isto vrijedi i za sve pohvalne navode od strane ljudi koji su za ovaj automobil ionako odgovorni, jer floskula imamo sasvim dovoljno u medijima, pa ne vidim potrebu za još nekolicinom.
Umjesto toga bih radije priču okrenuo prema dizajnu, jer dotični u usporedbi s konkurencijom i „običnim“ Golfom ispada…hm…običnim i nimalo interesantnim.

Iskreno govoreći, novi Golf na nekom natjecanju ljepote ne bi ušao niti među prvih 10 kandidat(kinj)a.
Jer izvana djeluje nekako umjetno, jeftino i umjesto na manekenku podsjeća na neku starletu ili pak razvikanu porno-zvijezdu.
A to pak u prijevodu znači da se izvana ne vidi nikakva strast i emocija, već Golf GTI iz svakog kuta odiše generičkim pristupom koji umjesto želje predstavlja „mora se“ pristup.
I to je zapravo najgori dio vezan uz novi Golf GTI.

Tradicionalistički-orijentirani detalji i u sklopu osme iteracije za GTI itekako imaju svoje mjesto, jer „Tartan“ presvlake sjedala i dalje privlače pozornost i mislima nas vraćaju u 1976. godinu.
Tu je naravno i mali milijun logotipova koji imaju ulogu podsjetiti vlasnika na tradiciju koja traje već više od 40 godina.
No sve ostalo djeluje nekako usiljeno i pretjerano moderno, što je u sklopu jednog ovakvog automobila jedno veliko „NE“.
Zbog svega toga (a i zbog osnovne cijene) vrijedi pretpostaviti kako će nova generacija Golfa GTI apsolutno imponirati tek nekima, tj. onima koji ova tri slova uvijek vežu uz VW i kult Golfa jednostavno obožavaju.
No izuzev te vječne i naizgled vjerne publike, novi Golf GTI sa svojim potištenim licem i visokim dupetom neće baš pretjerano privlačiti poglede.
U prodaju doduše ne trebamo sumnjati, jer na kraju krajeva, to je ipak Volkswagen, tj. marka koja čak ni davljenjem majmuna i globalnim aferama ne prestaje vući kupce u svoje salone.
Ali da je Golf GTI osme generacije na našem popisu najpoželjnijih automobila prisutan u bilo kojem momentu, bilo bi lažno izreći. Jer složili se sa mnom ili ne, Golf već jako dugo vremena nije svjetska velesila, a GTI to zapravo jako zorno pokazuje.
I to je zapravo najtužniji dio ove priče.