Hrvatska premijera: Vozili smo električni Ford Mustang
Ford Mustang Mach-E je zanimljivi spoj prošlosti, sadašnjosti i budućnosti. Spretno spaja ugledno ime iz 1960-ih s crossoverskom karoserijom u skladu s današnjim trendovima i snažnim potpuno električnim pogonom.
Tako dobivate električni SUV s elementima izvornog Mustanga poput duge haube, mišićavih bokova i prepoznatljive stražnjice, uz elemente tipične za EV kao što su zatamnjena, lažna prednja rešetka i visoka, uspravna karoserija. Nećete gunđati zbog nedostatka udobnosti sprijeda jer sjedala presvučena veganskom kožom nude dobru potporu, a također su i električno podesiva.
Funkcionalnim i prostranim cockpitom dominira veliki središnji zaslon multimedije, uz manji koji je iza volana. Zahvaljujući potpuno ravnom podu u interijeru ima dovoljno mjesta za pet odraslih uz puno prostora za glavu. Pored sve sile praktičnih držača, pretinaca i polica u kabini, prtljažnik od 402 litre je pristojne veličine i dovoljan za nekoliko kofera.
15,5-inčni full HD zaslon osjetljiv na dodir podržava Fordovu sljedeću generaciju SYNC komunikacijskog i zabavnog sustava, koji zapravo uči iz ponašanja vozača. Značajke udobnosti uključuju zvučni sustav B&O s 10 zvučnika, hands-free tehnologiju vrata prtljažnika, kao i opcijski panoramski stakleni krov. Pun je standardnih napredih tehnologija pomoći vozaču.
Tu su inteligentni prilagodljivi tempomat sa Stop & Go funkcijom i centriranjem traka, sustav za zadržavanje prometnog traka s pomoćnim sustavom za mrtvi kut, aktivnu pomoć pri parkiranju 2.0 i Sustav za pomoć pri sudaru s automatskim kočenjem u nuždi. Vozači će ujedno preko FordPass-a imati pristup električnim punionicama
Kad je riječ o pogonu, tri su osnovne opcije. Model sa stražnjim pogonom (jedan motor) serijski ima bateriju od 68 kWh, razvija 269 KS i 430 Nm, te ima doseg do 440 km. Jača baterija je od 88 kWh, s njome snaga raste na 294 KS i 430 Nm, uz doseg do 610 km. No, kod nas neće biti dostupan prije 2023., već dva najsnažnija modela s pogonom na sve kotače. U verziji AWD ima dva motora; s manjom baterijom isporučuje 269 KS i 580 Nm dok je doseg do 400 km.
Kod nas se nudi s jačom baterijom gdje daje 351 KS i 580 Nm, i može prijeći do 540 km. Kod obje motorne verzije brzina je ograničena na 180 km/h. Na vrhu ponude je model GT koji dolazi samo uz bateriju od 88 kWh. Razvija 487 KS i 860 Nm, što je dovoljno da ga do stotke katapultira za 3,7 sekundi.
Ovdje je brzina ograničena na 200 km/h uz deklarirani doseg do 500 km. Slabija baterija dozvoljava najveću snagu punjenja od 115 kW, pa je za dopunjavanje od 10-80% potrebno 38 minuta. Jača baterija dozvoljava 150 kW, pa je za dopuniti ju od 10–80% potrebno sačekati 45 minuta. Ovisno o bateriji i modelu, 10 minuta punjenja dovoljno je za 99 km vožnje.
Standardni prilagodljivi ovjes MagneRide posebno je prilagođen europskim cestama i očekivanjima vozača. Sustav elektronički kontrolira magnetoreološku tekućinu unutar prigušivača kako bi u stvarnom vremenu reagirao na promjenjive uvjete na cesti i kako bi mogao neprimjetno prilagoditi karakter vozila u skladu s odabranim načinom vožnje.
Ford je surađivao s Pirellijem na razvoju specijalne smjese guma i gaznog sloja profila 245/45 R20, posebno nadopunjujući dodatnu snagu, okretni moment i performanse pogona na sve kotače. Tako pružaju iznimno prianjanje i bočnu stabilnost koji su imperativ za upravljanje sportskim automobilima. Kada treba stati, tu su Brembo ventilirani prednji kočioni diskovi promjera 385 mm kao dio serijske opreme modela GT.
Pogonski sklop konfiguriran je za progresivno povećanje stražnje ravnoteže raspodjele okretnog momenta dok vozači prolaze kroz načine vožnje Whisper, Active i Untamed – prilagođavajući vozne osobine između simpatičnog SUV-a s prednjim pogonom i dinamičnog sportskog coupea sa stražnjim pogonom. Ford CO-PILOT 360 ASSIST je inteligentni adaptivni tempomat s funkcijom Stop & Go.
Novi način rada Untamed Plus na verziji GT osmišljen je da pomogne vozačima da uravnoteže izlaznu snagu na stazi, istovremeno prilagođavajući trakciju i kontrolu stabilnosti. Pritiskom na prekidač dobije se izoštreno upravljanje, poboljšan odziv “gasa”, ukrućeni ovjes, simulirano prebacivanje u niži stupanj prijenosa i pojačani zvuk u unutrašnjosti.
I koliko treba izdvojiti za ovaj tehnološki dragulj upakiran u crossover coupea i suv-a? Mustang Mach-E AWD ER s PDV-om stoji od 609.990 kuna naviše; za najjači model GT treba izbrojati 699.990 kuna, dok jeftiniji modeli stižu nagodinu. A je li ovo puno, malo ili taman, to procijenite sami.