Četvrti Ford Supervan je dobio električni pogon, ali i 2000 KS!
Britanski Ford ima 50-godišnju tradiciju pretvaranja kombija Transit u hot-vanove, a ovaj put njegova četvrta teracija ide na električnu energiju. Nazvan Ford Pro Electric Supervan, baziran na E-Transit Customu, svoj debi je imao na Festivalu brzine u Goodwoodu.
Električni Supervan temelji se na Ford E-Transit Customu, električnom kombiju srednje veličine, a razvili su ga Ford Performance i Fordov europski dizajnerski tim, u suradnji s Austrijskom tvrtkom STARD, specijaliziranom za elektrificiranje sportskih automobila. Oni su pripremili posebnu šasiju u koju je smješten vodom hlađeni baterijski blok kapaciteta 50 kWh, a pogonski sustav čine četiri elektromotora (za svaki kotač po jedan), sistemske snage ekvivalentne 2.000 KS.
To će ovaj kombi ubrzati do stotke za manje od dvije sekunde, dok se baterija može napuniti za 45 minuta s DC brzim punjačem. Za nadzor rada elektromotora zadužen je poseban elektronski sustav koji nadzire okretni moment i regenerativno kočenje svakog pojedinačno, kao i reakciju upravljača u skladu sa željama vozača, odnosno uvjeta i načina vožnje.
Punjenje se kontrolira putem dodirnog zaslona ugrađenog u kabini, koji također omogućuje odabir različitih pretprogramiranih načina vožnje, uključujući Road, Track, Drag, Drift i Rally. Ovaj hot Transit također uključuje limitator brzine u boksevima, kontrolu pokretanja, trostupanjsko regenerativno kočenje i “način čišćenja guma” koji koči kotače na jednoj osovini, dok ostalima omogućuje slobodno okretanje kako bi gledateljima priredio spektakularni burnout.
Tu je i posebni E-Boost Mode za naglo povećanje snage i okretnog momenta, a ako nekome baš treba ima i ECO Mode za učinkovitu vožnju. Karoseriju, koju čini čelični okvir s laganim kompozitnim karoserijskim elementima, razvili su članovi Ford Design tima iz Kölna, tako da Electric SuperVan ima odličnu aerodinamiku, ali i prtljažni prostor iza vozača, kojem se pristupa kroz bočna vrata, kao kod većine komercijalnih vozila.
Kombi se vozi na namjenski izrađenom čeličnom okviru s prednjim i stražnjim podokvirima koji drže ovjes s dvostrukim poprečnim ramenima nejednake duljine sprijeda i straga. Ford je također ugradio niz kamera za snimanje video zapisa kombija velikom brzinom. Tako da, iako izgledom pomalo podsjeća na Ford E-Transit Custom, novi SuperVan je jedinstveno vozilo, preciznije znanstveni eksperiment za demonstraciju dostignuća.
Međutim, ova studija nije samo razmetanje. Ford također pokušava povući vezu između podatkovnih usluga koje nudi korisnicima koji kupuju flotu kombija i prikupljanja telemetrije modernih trkaćih automobila. U oba slučaja prikupljanje podataka omogućuje sustav daljinskog nadzora vozila.
Fordov prvi Supervan predstavljen je 1971. sa središnje postavljenim V-8 motorom iz GT40 i karoserijom Transita Mk.1 van. Sljedeća iteracija, izrađena 1984., imala je karoseriju od stakloplastike koja je replicirala izgled Transita Mk.2 i Cosworthov V-8 motor od 590 KS iz trkaćeg automobila Ford C100. Godine 1994. to je vozilo prerađeno u treći Supervan, s karoserijom Transita Mk. 3 i također motorom iz vitrine Coswortha, HB Formula One V-8 od 650 KS.
Aktualni, također i unikatni, Ford Pro Electric SuperVan je na Goodwoodu vozio legendarni Romain Dumas, koji iza sebe ima četiri pobjede na 24h Nürburgringa, pobjedu na FIA WEC šampionatu, na Rallyu Monte Carlo, a postavljao je i rekorde s električnim vozilima na legendarnom Pikes Peaku i na Nordschleifeu.