Ferrari je i dalje oprezan po pitanju električne budućnosti
Doba elektrifikacije koje je pred nama utječe čak i na proizvođače superautomobila poput Lamborghinija i Ferrarija. Sada, novo izvješće iz Maranella daje nam uvid u stav ne više tako konzervativne uprave Ferrarija o elektrifikaciji i što možemo očekivati u narednim godinama.
Nije tajna da Ferrari već neko vrijeme radi ozbiljne korake prema elektrifikaciji; LaFerrari je još 2013. koristio hibridni sustav kako bi smanjio emisije. Danas su četiri različita modela, uključujući novi 296 GTB i SF90 Stradale, plug-in hibridi. Također znamo da marka planira predstaviti svoje prvo potpuno električno vozilo do 2025. godine, datuma koji se brzo približava. Ferrari bi te iste godine već proizveo popriličan broj elektrificiranih automobila.
Do tada će povećati volumen proizvodnje. Prošle je godine u Maranellu proizvedeno 11.155 vozila, ili 46 svaki dan, a prema novom izvješću, do 2025. planiraju proizvesti 15.000 vozila godišnje, ili 65 dnevno; dijelom zahvaljujući novoj proizvodnoj liniji usmjerenoj na EV. To predstavlja povećanje od 35 posto i pridonijelo bi Ferrarijevom planu povećanja svoje osnovne profitne marže na između 38 i 40 posto 2026. godine.
Prošle godine 80% prodanih Ferrarija imalo je motor s unutarnjim izgaranjem, a ostatak su bili hibridi, prema tvrtki. Do 2026. tvrtka očekuje da će 40% biti tradicionalni motori, 55% hibridi i 5% električni. Do 2030. predviđa se da će 40% biti potpuno električno. Naravno, postoje veliki nedostaci elektrificiranih vozila u odnosu na klasične supersportske automobile, a to je naime težina. Baterije su izrazito teške i zauzvrat ta dodatna masa negativno utječe na gotovo svaku metriku performansi.
Ferrari navodno istražuje čvrste (solid-state) baterije, koje bi poboljšale snagu i učinkovitost, kao i vodikove gorivne ćelije u nastojanju da zadrži svoju poziciju i vrhunsku izvedbu u svakom elementu. Treba imati na umu i kako Ferrari, za razliku od Lamborghinija, nema ogromnu potporu korporativnog partnera poput VW Grupe koji bi ga podupirao i dijelio troškove razvoja.
Unatoč tome, Ferrari bi mogao pobijediti svog talijanskog rivala ako doista proizvedu potpuno električni automobil do 2025. Jer, iako se Lamborghini obvezao elektrificirati cijelu svoju liniju do tog vremena, još uvijek se nije obvezao na konkretnu godinu za svoj prvi automobil EV, samo da će biti na cestama prije kraja desetljeća. Tvrtka će lansirati 15 proizvoda između 2023. i 2026., od kojih će neki biti varijante na trenutnim modelima poput Ferrarija F8 i 296 GTS.
Pridružit će se i nova vozila, uključujući prvi SUV tvrtke. Ferrari Purosangue, čije ime znači “čista krv”, bit će predstavljen u rujnu. Očekuje se da će mu glavni konkurent biti SUV Lamborghini Urus, koji čini više od 60 posto prodaje te marke. Ferrari kaže da će Purosangue tijekom životnog ciklusa predstavljati samo 20 posto prodaje tvrtke, što je brojka u koju neki industrijski analitičari ipak sumnjaju.