Ferrari Daytona SP3: V12 i 840 KS za 599 bogatih odlikaša
Najnoviji automobil za kolekcionare iz Maranella preuzeo je napredne tehnike konstrukcije od LaFerrarija, izgled koji odaje počast 330 P, i središnje postavljeni V-12 koji vuče porijeklo iz 812 Competizione. Kakav auto takva i cijena: franco tvornica okruglo 2 milijuna eura.
Ferrarijeva serija modela Icona osmišljena je tako da destilira duh svojih najvećih grupa modela, a ne bilo kojeg specifičnog automobila, u jedan moderan automobil ograničenog izdanj,a koji pretvara slavnu prošlost u moderne performanse. Prva dva oživotvorenja ovog koncepta, Monza SP1 i SP2, pretvorila su koncept trkača s otvorenim krovom iz sredine 1950-ih u Speedster baziran na 812.
Ovo je treći automobil iz serije, inspiriran prototipovima Ferrarija sa središnje postavljenim motorom iz kasnih 60-ih i ranih 70-ih. Odajući počast toj obitelji automobila koja je na 24 sata Daytone 1967. bahato zauzela prva tri mjesta, automobil su nazvali Daytona SP3.
Poput tih prototipova, Daytonu SP3 pokreće srednje postavljen, atmosferski V-12. Ovaj motor potječe od 812 Competizionea, ali poboljšanja kod usisa i ispuha, poduzeta kao dio prelaska na središnji položaj donose snagu od čak 840 KS. To ga čini najsnažnijim Ferrarijevim motorom s unutarnjim izgaranjem ikada, a kamionski moment od 697 Nm razvija sve do 9.500 o/min.
To mu omogućuje ubrzanje do stotke za 2,85 sekundi. Do 200 km/h stigne za 7,4 sekunde i ubrzava do maksimalnih 340 km/h. Automobil je izrađen od naprednih kompozitnih materijala i tehnikom koja je debitirala na hiperautomobilu LaFerrari, i od tada je Ferrari nije koristio.
To znači da je sjedalo ponovno integrirano izravno u šasiju, smanjujući težinu i postavljajući vozača u položaj u kojem bi sjedio u modernom trkaćem prototipu. Styling odaje počast cijeloj liniji prototipovaa tvrtke, a Ferrari izravno spominje 330 P3, 330 P4, 312 P, 512 S, 512 M, 712 Can-Am i 350 Can-Am.
Iako ta grupa ne sadrži pobjednike Le Mansa, ona predstavlja svaki trkaći automobil koji je tvrtka izgradila u svojim legendarnim rivalstvima s Fordom GT40 i Porscheom 917. Tri prethodnika tih automobila (250 P, 275 P i 250 LM) osvajala su Le Mans od 1962 do 1964.
Kako ti automobili nisu imali prednosti aktivnih aerodinamičnih značajki koje su postale tako uobičajene na modernim hiperautomobilima, Daytona SP3 također ima samo pasivnu aerodinamiku.
To znači da je Ferrari postavio cilj da automobil postane kruna u pasivnoj aerodinamičnoj učinkovitosti, nešto što je postigao korištenjem posebno integriranih sustava za izvlačenje niskotlačnog zraka ispod automobila pri velikoj brzini.
Primjetno, Ferrari Daytona SP3 odaje počast davno izgubljenim danima slave u povijesti utrka sportskih automobila tvrtke. Hoće li se oni ikad vratiti?
Ferrari planira povratak u Le Mans s automobilom napravljenim za klasu Le Mans Hypercar 2023., čime će biti u poziciji obnoviti rivalstvo s Porscheom koje je mirovalo od ranih 1970-ih. Iako je taj automobil do sada potvrđen samo za 24-satni klasik, novi propisi najavljeni ranije ove godine znače da bi u planu mogao biti također i povratak u Daytonu.
Pošto su automobili iz Icona serije smješteni između linije unikatnih vozila i njihove linije hiperautomobila i GT automobila, cijena i planirana produkcija su posebni: za već od dva milijuna eura ovu počast najglamuroznijem dobu marke, moći će voziti samo 599 najvjernijih Ferrarijevih kupaca kojima je prvo i ponuđen.