Automobili.hr
Automobili.hr
1klik logo
  • Home
  • Vijesti
  • Tuning
  • Retro
  • EV-Zona
  • Oglasnik
Piše Mato Pavličević 16.05.2022

U Kragujevcu prestaje proizvodnja Fiata 500L, a željeni EV je sve dalje

Zaposlenima je ponuđeno da pređu u jednu od četiri Stellantisove tvornice u inozemstvu ili da uzmu otpremnine i napuste tvrtku. Pored toga, najava pokretanja proizvodnje EV-a se istopila poput pahulje snijega.

Tvornica u srcu Šumadije koja je zajedničko ulaganje Fiat Chrysler Automobila i Srbije trenutno zapošljava 2100 radnika, a za ponudu za odlazak u inozemstvo i ne vlada neko veliko zanimanje. Nakon gašenja već vremešnog Fiata 500L treba im novi model ili zaokret u proizvodnji. Saša Đorđević, predsjednik Samostalnog sindikata Fiata, rekao je da se ona lijepa informacija koju su dobili prije desetak dana o skorom pokretanju novog modela električnog automobila sada topi poput snježne pahulje.

– Poslodavac nas je jučer informirao o prestanku proizvodnje u Kragujevcu i svi radnici su pozvani da se izjasne. Nudi se rad u inozemstvu u neprekidnom razdoblju od dvije godine u tvornicama Stellantisa u Slovačkoj, Poljskoj, Italiji ili Njemačkoj. Ovo jučer je bilo samo informiranje, a od sljedećeg tjedna počinje izjašnjavanje zaposlenih – dodao je Đorđević. Druga opcija je izjašnjavanje o dobrovoljnom odlasku iz firme uz zakonsku otpremninu.

– Svi hoće raditi. Ovo je tvornica s mnogo mladih ljudi. Nitko se ne žali na ponudu u ovom trenutku, a mi kao sindikat tražimo od poslodavca da ponude budu u skladu sa zakonom i s kolektivnim ugovorom. Poslodavac će morati osigurati jamstvo zaposlenima da će po dolasku iz inozemstva imati radno mjesto u našoj tvornici koja bi trebala započeti proizvoditi električne automobile tek u trećem kvartalu 2024. – navodi Đorđević. Inače, za rad u Slovačkoj i Poljskoj ponuđena je minimalna osnovna neto mjesečna zarada u iznosu od 800, odnosno 850 eura.

Ponuđen im je i neto bonus prije polaska od 6.000 eura. Po povratku, radnici će primiti neto bonus po 11.000 eura, ukupno za dvije godine. Za radnike koji će otići na rad u Njemačku minimalna osnovna neto mjesečna zarada je 1.900 eura, a za one koji odu u Italiju 1.400 eura, pri čemu je neto bonus prije polaska 1.000 eura. Neto bonus po povratku iz Njemačke je 2.000 eura, a iz Italije 1.500 eura.

Samostalni sindikat tvornice Fiat Chrysler Automobili Srbija priopćio je i da se „nikada neće složiti“ s namjerama Fiata da slanjem radnika u inozemstvo i otkazima potpuno obustavi proizvodnju u kragujevačkoj tvornici. No, s druge strane, na otvorenju salona automobila u Beogradu predsjednik Srbije Aleksandar Vučić je najavio novu strategiju za tvornicu: “Stelantis će u Kragujevcu proizvoditi najmoderniji električni gradski automobil kojim će proširiti svoj portfolio u našoj zemlji.” Stellantis je inače ranije najavio proizvodnju EV-a Centoventi u Šumadiji.

Vučić je dodao i kako se radi o tehnološki najnaprednijim električnim vozilima i kako je uvjeren da je budućnost tamošnje autoindustrije svijetla, te da će čitavi lanac u proizvodnji napraviti lokalno, u Srbiji. No, u čitavoj prošloj godini u Fiatu se radilo tek oko 60 dana, a konstantne prekide imaju i ove godine. Fiat je nekad bio na pr­vom mje­stu iz­vo­zni­ka, lani je bio osmi (što je čak i dobro koliko su radili), a ujedno je prošlogodišnja pro­iz­vod­nja u Kragujevcu bila naj­ma­nja još od 2012. ka­da je ta­li­jan­ska tvrtka do­šla u Sr­bi­ju.

Podijeli s frendovima!

Mato Pavličević
Nesuđeni dizajner automobila skrasio se u autonovinarstvu koje je, tvrdi, posao koji je htio raditi otkad je kao klinac pročitao prvi tekst Martina Česenja. I to nije sve, bakin kristal i porculan po vitrinama ustupio je mjesto njegovoj kolekciji od oko 1100 modela automobila, kamiona, autobusa...
Pročitaj moje druge članke

*Svi tekstovi odražavaju osobne stavove autora i ne odražavaju nužno stav redakcije portala.

<

Najčitanije

ADRIATIC Osiguranje

Najnovije vijesti

Piše: Niko Poznat

10 auto brendova za koje današnji klinci nisu ni čuli

Piše: Ivan IGloo Gluhak

TOP 10: glupavi detalji s današnjih automobila

Piše: Niko Poznat

Dan bez automobila: Zagreb nudi besplatan javni prijevoz

Piše: Niko Poznat

XPENG službeno stigao u Hrvatsku: Kineski pionir električnih vozila lansirao tri modela i otvorio novi salon u Zagrebu

Piše: Niko Poznat

Europsko rally prvenstvo stiže u Hrvatsku – veliko finale u Kumrovcu i Zagrebu

Piše: Niko Poznat

Ferrari 849 Testarossa – Miami Vice nostalgija na steroidima


  • Oglašavanje
  • Uvjeti korištenja
  • Kontakt
  • Cookie policy
Automobili.hr © 2025. 4KA Media Group d.o.o. Sva prava pridržana