Pretpremijera u Zagrebu: Nissan je prikazao svoja dva najnovija modela, elektrificirani Qashqai i električnu Aryju
Qashqai je začetnik trenda i segmenta kompaktnih crossovera, i vrijedi kao best-buy u klasi. Zajedno s električnim modelom Ariya želi i dalje biti predvodnik trendova, za što imaju sve potrebne odlike.
Otkako je 2007. stvorio segment C-SUV vozila i crossovera, Nissan je do danas prodao više od tri milijuna primjeraka Qashqaija. S njegovom novom, trećom generacijom, ima za cilj učvrstiti svoj vodeći položaj u segmentu crossovera na Starom kontinentu. Otpočetka je dizajn bio ono što je prvo privlačilo kupce, a iako se već na prvi pogled vidi da je riječ o Qashqaiju, treća generacija mišićavija je, oštrija i modernija. Međuosovinski razmak je povećan je za 20 mm, a ukupna duljina za 35 mm. Vozilo je pored toga malo više (+25 mm) i nešto šire (+32 mm). Dizajnerske smjernice je dijelom preuzeo od novog Jukea, a dijelom zadržao od prethodnika, pogotovo straga.

Uporaba LED tehnologije omogućila je ugradnju kvalitetnijih prednjih svjetala tanjeg i oštrijeg dizajna u odnosu na Qashqai prethodne generacije. Bočna linija je atletskija i dinamičnija, a automobil će biti dostupan i s 20-inčnim aluminijskim naplatcima koji savršeno ispunjuju blatobrane i daju dodatnu razinu robusnosti. Bit će dostupno 11 vanjskih boja i pet dvobojnih kombinacija, pa je kupcima na izboru ukupno 16 boja karoserije. U kabini vlada premium osjećaj, prepoznatljivog dizajna i praktičnosti, uz korištenje vrlo finih materijala. Ambijentalno svjetlo bijele boje ujednačenim sjajem daje dojam profinjenosti i sklada te stvara sigurno i umirujuće okruženje.

Posebna je pozornost posvećena ergonomiji i dizajnu prekidača i gumba, koji već na dodir, pod prstima, ostavljaju solidan i profinjen dojam. Pred vozačem je potpuno digitalni 12,3-inčni zaslon visoke razlučivosti, koji se može konfigurirati na različite načine za prikaz uputa navigacijskog sustava, multimedijskih sadržaja, stanja u prometu ili informacija o vozilu. Svime se upravlja pomoću novog okretnog gumba na upravljaču. U sredini je 9-inčni zaslon sustava NissanConnect kojim se ulazi u navigaciju, multimediju i postavke vozila. Kompatibilan je sa sustavima Android Auto i Apple CarPlay, s kojim se može povezati i bežično.

Novi 10,8-inčni head-up zaslon ima najveću površinu prikaza u klasi, a najvažnije informacije o navigaciji, sustavima za pomoć u vožnji i informacije o samoj vožnji projicira na vjetrobransko staklo izravno u vidnom polju vozača. Dulji međuosovinski razmak i učinkovitija organizacija prostora oslobađaju još više prostora za putnike, pogotovo za koljena putnika na stražnjoj klupi. Stražnja vrata se sad otvaraju do kuta od 85 stupnjeva, što olakšava pristup bebama i mališanima u dječjim sjedalicama. S obujmom od 480 litara, prtljažnik je veći od prethodnikovog za ravno 50 litara. Za to je zaslužna podnica prtljažnika koja je zahvaljujući kompaktnijoj konstrukciji stražnjeg ovjesa spuštena za 20 mm.

Klasičnih ICE motora ili dizela tu više nema. Blagi hibridni sustav spojen je sa sjajnim 1.3 DiG-T benzinskim motorom, koji je dodatno dorađen s 50 novih komponenata i sada ispunjava normu Euro6D Full. Bit će dostupan u dvije razine snage – 138 KS i 240 Nm i sa 156 KS i 260, odnosno 270 Nm s mjenjačem Xtronic. U obje verzije pogon je prednji, a mjenjač ručni 6-stupanjski. Snažniji model je dostupan i s 4WD pogonom, kao i s Xtronic mjenjačem. Posebna poslastica je pogon e-POWER kojeg čine snažna baterija povezana s 1,5 litrenim benzinskim turbomotorom od 154 KS, generator energije, inverter i električni motor od 140 kW. Sistemska snaga e-Power sustava je 140 kW (188 KS).

Tu se benzinski motor upotrebljava samo za proizvodnju električne energije, a kotače pokreće isključivo električni motor. To znači da motor uvijek radi u optimalnom rasponu okretaja, čime se smanjuje potrošnja i emisije CO2 u usporedbi s konvencionalnim motorima s unutarnjim izgaranjem. Trenutačni odziv koji pruža veliki okretni moment i snažna ubrzanja pri različitim brzinama učinit će pretjecanja ili ulazak na autocestu jednostavnijim i sigurnijim. Kao i LEAF, novi Qashqai e-POWER dostupan je sa sustavom e-Pedal koji omogućuje vožnju samo s jednom papučicom. Osim elektrifikaciju, platforma CMF-C omogućila je i ugradnju poboljšanog ovjesa na prednjem i stražnjem dijelu.

U verzije s prednjim pogonom i 19-inčnim naplatcima ugrađena je torzijska stražnja osovina, dok će modeli s 20-inčnim naplatcima i pogonom na sve kotače biti opremljeni naprednim multi-link stražnjim ovjesom. Poboljšan je i servoupravljač pa sad nudi bolji odziv, bolji osjećaj na upravljaču oko središnjeg položaja i smanjeno trenje. Od korisnih modernih sustava svakako bismo izdvojili unaprijeđeni sustav ProPILOT koji je osmišljen da smanji umor i stres u vožnji te pojednostavni uporabu, kao i inovativni sustav prednjih svjetala koji prilagođava svjetlosni snop s obzirom na uvjete na cesti i druge sudionike u prometu. Novi Qashqai kod nas stiže tijekom ljeta, kad će biti poznate i cijene.

Istom prigodom hrvatskim auto novinarima predstavljen je model Ariya, električni coupé-crossover koji nudi snažna ubrzanja, uglađen i tihi rad te udobnu i luksuznu, gotovo salonsku unutrašnjost. Sustavi za pomoć u vožnji, glasovno upravljanje i potpuna povezanost povećavaju sigurnost na cesti i stvaraju ugodno ozračje za vozača i putnike. Zahvaljujući dometu do 500 km (mješoviti ciklus vožnje prema WLTP-u, homologacija u tijeku), Ariya teži biti savršen partner za svakodnevnu vožnju, kao i za dulja putovanja što je još uvijek velika boljka električnih automobila. Kada 2022. godine stigne u salone nudit će se s 19, odnosno 20-inčnim alu naplacima, te s četiri jednobojne opcije, ili šest dvobojnih kombinacija s crnim krovom.

Unutrašnjost je osmišljena tako da bude što praktičnija i udobnija, nalik lounge baru. Zahvaljujući posve novoj električnoj platformi, može se pohvaliti jednim od najprostranijih putničkih prostora u klasi. Na sučelju ispred vozača jedan pored drugog prikazuju se 12,3-inčni zaslon instrumentne ploče i 12,3-inčni zaslon multimedijskog sustava. Vozač stoga ne mora skretati pogled s ceste: sve potrebne informacije može brzo provjeriti na vodoravnom zaslonu. Nakon što izgovore „Zdravo Nissan” ili „Bok Nissan”, putnici mogu glasovnim putem zatražiti informacije o vožnji, upravljati rutom i pretraživati znamenitosti. Posebne funkcije omogućuju vozaču da bez skretanja pogleda s ceste odabere željeni glazbeni popis ili prilagodi temperaturu u unutrašnjosti.

S ukupno pet osnovnih modela dostupnih na europskom tržištu, uključujući inačice s pogonom na dva ili četiri kotača, Ariya ispunjava potrebe širokog kruga kupca. Ariya 63 kWh inačica je s pogonom na dva kotača, s motorom od 218 KS, stvorena za gradsku i prigradsku vožnju. Ariya 87 kWh također je s pogonom na dva kotača, ali nudi snažniji motor od 242 KS i veći domet. Ariya e-4ORCE 63 kWh je s pogonom na sve kotače i ima dva elektromotora s ravnomjernom i predvidljivom raspodjelom svojih 279 KS na sva četiri kotača. Ariya e-4ORCE 87 kWh osim većeg dometa nudi i snagu od 306 KS zahvaljujući tehnologiji e-4ORCE. Ariya e-4ORCE 87 kWh Performance predstavlja sam vrh ponude ovog modela i razvija 394 KS uz moment od više od 600 Nm. Na tržište Ariya stiže početkom 2022. godine.