Bogu hvala: Predviđa se izumiranje (pre)velikih ekrana u automobilima
U streamu uživo koji je organizirao i vodio Car Design, dizajneri iz tvrtki Automobili Pininfarina, Italdesign, Polestar, ELeather i BMW govorili su o unutrašnjosti automobila u budućnosti. Srećom, izgleda da su im neke stvari ipak došle do mozga.
Bez obzira na to koliko neki ne podnose tu činjenicu, ogromni zasloni infotainmenta u posljednje vrijeme su sve prisutniji i sve veći, i to toliko da se na automobile s onima manjima od 10 inča već gleda malo čudno, da ne kažemo – kao na jeftino i zaostalo. Neki proizvođači automobila to čak dovode do krajnosti. Mercedes-Benz je predstavio svoj zapanjujući MBUX Hyperscreen u svom top EV-u EQS, koji se sastoji od tri zaslona pod jednim staklom koje se proteže od vozačevih do suvozačevih vrata.
BMW je na to uzvratio panoramskim 31-inčnim 8K kino ekranom na stražnjim sjedalima BMW-a serije 7 i i7. Pošto očito ne može šire, još su ubacili dodatne ekrane u ručke stražnjih vrata. No, čini se da će ovaj neobjavljeni “rat ekranima” postati prošlost – barem tako misli Matthias Junghanns, voditelj dizajna interijera BMW-a koji je o tome i govorio na ovoj mini online konferenciji Car Designa.
Jedan od gledatelja upitao je hoće li vrhunski luksuz i UX (user experience) i u budućnosti biti sinonim za velike ekrane, kao i jesmo li stigli do vrhunca njihovog razvoja i veličine (na ovo zadnje može svatko odgovoriti). Junghanns je odgovorio pitanjem: “Je li veliki ekran ono na što se računa?”. Nastavio je rekavši da je osobno uvjeren da će ogromni ekrani prije ili kasnije postati povijest.
Dodao je i kako će, po njemu, automobili i dalje biti inteligentni, ali sučelja će se pojaviti samo onda “kada su vam potrebna i kada ih želite”. Voditelj dizajna interijera Polestara Conny Blommé složio se s Junghannsovim stavovima.”Sve ima svoj vrhunac, a vjerojatno i ekrani”, rekao je Blommé. Istina. kada putujete automobilom, većinu vremena ipak uživate u cesti i pogledu, a ne u ekranima.