Jeep Wrangler se ponovno prevrnuo na američkom crash testu
Ovo je drugi put da se popularni model Jeepa prevrnuo na bok tijekom ove vrste testa sudara provedenog od strane američkog Instituta za osiguranje sigurnosti na cestama (IIHS), a to se dogodilo nakon što su tvornički inženjeri rekli da su radili na rješavanju problema nakon sličnog rezultata 2019. godine.
Kako europski Euro NCAP, tako i američki IIHS, tijekom godina su učvrstili reputaciju i zaslužili poštovanje za strogost u načinu na koji ocjenjuju vozila. Upravo su oni natjerali proizvođače da ponude proizvode koji su sigurniji i prije i u samom sudaru. Tijekom godina, testovi su se usavršavali kako bi odražavali različite situacije s kojima se vozači mogu susresti. No, nekima ide bolje, a nekima ne. Posljednji rezultati njihovog testa ne bacaju baš lijepo svjetlo na Jeep Wrangler, koji je zapeo na “small overlap” testu, u kojem se aktualni model s četvero vrata iz modela prevrnuo na bok nakon sudara s preprek0m.
U takozvanom small overlap crash testu vozilo se zalijeće u barijeru za testiranje sudara brzinom od 70 kilometara na sat, pri čemu samo 25 posto prednjeg dijela vozila dođe u dodir s preprekom. Test replicira relativno rijetku, ali posebno opasnu vrstu sudara koji koncentrira jake udarne sile na malom području. IIHS testiranja ovakvih sudara provodi od 2012., a Wrangler je dobio ocjenu “Marginalno” za njegove performanse na testu, drugu najnižu od četiri moguće ocjene.
U ovom slučaju, Wrangler se prevrnuo na stranu suvozača, baš kao i tijekom testa 2019. godine. To je jedini model vozila koji se ikada prevrnuo tijekom ovog testa, rekao je glasnogovornik Instituta Joe Young. Obično proizvođači automobila sami provode crash testove slijedeći detaljne upute koje daje Institut za osiguranje. IIHS zatim zasebno provodi testove na nekim od vozila kako bi provjerio rezultate koje su im dali proizvođači automobila. 2019. je Fiat Chrysler Automobiles, Jeepova matična tvrtka u to vrijeme, testirala SUV i nije se prevrnuo. Ipak, to se dogodilo kada je IIHS sam napravio test.
Nakon prvog prevrtanja, Jeepovi inženjeri su promijenili komponente ovjesa kako bi riješili problem, rekao je glasnogovornik Stellantisa, trenutne Jeepove matične tvrtke, u izjavi nakon najnovijeg rezultata. Fiat Chrysler je u to vrijeme inzistirao da je vozilo sigurno i da tvrtka nije upoznata sa sličnih situacijama u stvarnom prometu u kojima bi se Jeep ovako prevrnuo.