Majka svih prerada: Rolls-Royce Boat Tail Mother Of Pearl
Čuvena smotra Concorso d’Eleganza Villa d’Este je i ovog puta bila pozornica za premijeru unikatnih automobila. Tako je Rolls-Royce Motor Cars predstavio drugi model Boat Tail, od tri koliko ih planiraju napraviti, a dizajnerska tema su obiteljski biseri i sedef.
Kako kažu njegovi tvorci, Boat Tail predstavlja sam vrhunac mogućnosti proizvodnje karoserija. Na smotri na jezeru Como u Italiji predstavljena je druga iteracija ekskluzivne serije koju će činiti samo tri automobila. Ujedno, ovo je i posljednji koji će vidjeti javnost, jer je naručitelj trećeg zamolio za anonimnost. S obzirom na cijenu od nešto preko 26 milijuna eura (199 milijuna kuna), razumijemo ga.
Suština Rolls-Royce Coachbuilda je u tome da svaka narudžba priča posve jedinstvenu i osobnu priču za svog vlasnika, odražavajući njegovu vlastitu povijest, ukuse i osjećaje. Boat Tail je u potpunosti ručni rad, a karoserije su izrađene od velikih pojedinačnih aluminijskih profila kako bi se stvorio prepoznatljiv obris inspiriran trkaćim jahtama s početka 20. stoljeća. U svakom pogledu, ovaj automobil potpuno je jedinstven.
Mnogo se ne zna ni o naručitelju ovog Boat Taila. Kažu da je on mecena čiji je obiteljski posao izrastao iz očevog naslijeđa u industriji bisera. Svjetski putnik, međunarodno obrazovan i kozmopolitski u svojim ukusima i utjecajima, klijent je etablirani pokrovitelj umjetnosti, koji osim toga posjeduje značajnu kolekciju klasičnih i modernih automobila, smještenu u namjenskom privatnom muzeju.
Razina sofisticiranosti, stečena iz klijentovog opsežnog znanja o luksuzu, jasno je vidljiva u ovom, možemo slobodno reći, umjetničko, djelu. Cjelokupna estetika dizajna je suzdržana; s pažljivo promišljenim materijalima i preciznim detaljima koji zajedno stvaraju vrlo osobni i emocionalno rezonantni hommage klijentovu ocu. Klijent je dizajnerima predstavio izbor od četiri biserne školjke iz njegove privatne kolekcije koje su dale inspiraciju za boju eksterijera, koja je jedna od najsloženijih završnih obrada koje je Rolls-Royce ikada stvorio.
Temelj boje je svjetlucava mješavina kamenice i meke ruže, s velikim bijelim i brončanim ljuskicama liskuna, koje dodaju jedinstvenu bisernu kvalitetu koja se suptilno mijenja pod različitim kutom i jačinom svjetla. Kontrastna hauba u boji konjaka sadrži fine brončane, zlatne i aluminijske ljuskice liskuna, zajedno sa slojem kristalnog i ledenog mat prozirnog premaza. Donji pragovi sadrže tkanu nit od ružičastog zlata.
Stražnja “paluba”, na kojoj se nalazi jedinstveni Boat Tail s ‘dizajnom leptira’, obložena je furnirom od kraljevskog oraha, s umetnutim ružičastim pozlaćenim prugama sa satenskom završnom obradom. Kraljevski orah je posebno odabrao klijent zbog njegovih lijepih svojstava kako sazrijeva tijekom vremena, materijala čija boja će tako postupno prelaziti prema tonskim svojstvima boje konjaka.
Ispod stražnjih “leptir” poklopaca su dva hladnjaka, jedan za šampanjac, i set pribora za jelo i posuđa po narudžbi. Tu su i dvije stolice kreirane u suradnji s talijanskom tvrtkom Promemoria kako bi putnici nazdravili ispod suncobrana koji je i ovdje dio opreme, te također bojom usklađen s automobilom. S prednje strane, rešetka Pantheon, izrezana od jednog komada aluminija, ukrašena je figuricom Duh ekstaze od ružičastog zlata.
Interijer je lijepo uređena kombinacija savršeno usklađene kože u boji konjaka i kamenice i furnira kraljevskog oraha, s naglascima od ružičastog zlata i sedefa. Koža, upotpunjena bisernom završnom obradom, dodatno naglašava površine i oblike sjedala. Središnji greben je također napravljen od furnira kraljevskog oraha s prugama od ružičastog zlata, crtajući izravnu vizualnu referencu na stražnju “palubu” i dodajući blistavu toplinu unutrašnjosti automobila.
Na središnjem dijelu kontrolne ploče je sat izrađen od sedefa, koji je odabrao i isporučio klijent iz vlastite kolekcije; čistog i minimalističkog dizajna. Isti cijenjeni materijal krasi prekidače i kotačiće instrumenata, stvarajući snažnu vizualnu i materijalnu vezu između automobila, vlasnika i njegove obiteljske baštine. Sve to ima svoju cijenu, koja će automobilima poput ovog, koji su se svojim prvim pojavljivanjem upisali u povijest, samo rasti.
5900 mm dugi kabrio koristi Rolls-Royceovu novu platformu Architecture of Luxury i 6,75-litarski twin-turbo V12 motor od 570 KS i 900 Nm iz Phantoma. Proizvođač kaže kako potpuno aluminijska arhitektura nudi opseg i “fleksibilnost za rad na bazi malog volumena”, uz značajnu slobodu za buduće projekte njihovog ekskluzivnog karoserijskog odjela.