Zračni jastuci za pješake – novi sustav Volva
Sigurnost je jedna od glavnih osobina Volvovih automobila pa stoga ne čudi činjenica da su jedni od prvih koji su među proizvođačima automobila predstavili sustav zračnih jastuka za pješake.
Sustav se sastoji od sedam senzora i zračnog jastuka koji se aktivira u djeliću sekunde kada jedan od senzora registrira pješaka ispred vozila, te se otvara na području vjetrobranskog stakla. Sustav zračnog jastuka za pješake ugrađen je u potpuno novi model V40, a sustav je prvi puta predstavljen na sajmu automobila u Ženevi.
Volvo se odlučio na razvoj ovog sustava potaknut podacima istraživanja koji govore da u Kini 25% svih žrtava prometa čine pješaci. U Europi je ta brojka nešto niža i iznosi 14%, dok u SAD-u iznosi 12%. Također su došli do zaključka kako najozbiljnije ozljede pješaka nastaju zbog udarca glave u poklopac motora ili vjetrobransko staklo. Kako sustav zračnih jastuka za pješake funkcionira u praksi pogledajte u kratkom videu:
Sedam senzora u sustavu šalju signale kontrolnoj jedinici, te kada kontrolna jedinica protumači određeni signal kao nogu pješaka, aktivira zračni jastuk koji se otvara na vjetrobranskom staklu. Isto tako, zračni jastuk svojim napuhavaljem podiže poklopac motora za 10 centimetara kako bi amortizirao pješaka u trenutku udarca s poklopcem motora. U trenutku kada je zračni jastuk napuhan prekriva čitav donji dio vjetrobranskog stakla, a cijeli proces napuhavanja zračnih jastuka traje tek nekoliko stotinki.
Osim sustava zračnih jastuka za pješake, Volvo je prije 2 godine predstavio sustav detekcije pješaka, koji automatski pokreće mehanizam kočnica koji se aktivira ako vozač ne reagira na vrijeme. Ako pješak izađe na cestu ispred automobila, bit će primjećen od strane kamera i radara, te će računalo u automobilu prvo zvučno obavijestiti vozača, a zatim i sam pokrenuti mehanizam kočnica ako vozač ne reagira na upozorenje. Kako to izgleda, pogledajte u videu:
Ova dva sustava u kombinaciji sigurno će puno doprinjeti sigurnosti pješaka u prometu, te smanjiti ozljeđivanje i pogibiju u budućnosti.
TEKST: Ivan "IGloo" Gluhak