Volvo – Polarna zvijezda konačno stiže
Jedan od najzanimljivijih automobila u zadnje vrijeme s pedigreom koji većinu ljudi asocira na sigurnost, uskoro bi mogao biti među nama. No što bi konkretno trebalo biti sigurno po pitanju Volva S60 Polestar, iskreno ne znam.
Najavljen od strrane glavnog i odgovornog čovjeka tvrtke Polestar, gospodina po imenu Christian Dahl, uz riječi "Ponosni smo predstaviti Polestarovu interpertaciju Volva S60 – automobila izvedenog prema našim afinitetima, znanju i iskustvu stečenom od strane prije svega grupe aktivnih vozača.".
Dakle, ideja je već uz startu bila napraviti automobil u kojem bi se savršeno osjećao i gospodin u odijelu koji npr. kasni na važan poslovni sastanak, baš kao i vozač utrka koji iz čistog gušte juri nekuda. Da, čini se kako je zapravo S60 Polestar jedan iznimno fokusiran automobil, stoga ni ne čudi kako su se kotačići konačno pokrenuli s mrtve točke i samim time Volvo S60 Polestar kreće u proizvodnju.
Doduše, postoji nekoliko problema po pitanju proizvodnje ovog doista posebnog automobila: prvi je u tome što će proizvodnja biti itekako limitirana, pa iako za sada još nema konkretnih informacija o tome koliko bi točno primjeraka trebalo biti proizvedeno, neke prijašnje ideje govorile su o količinama koje ne bi trebale prelaziti 1,000 primjeraka, što je u svakom slučaju malo.
Drugi dio problematike svodi se na činjenicu kako je Polestar prve (a možda i jedine) primjerke ovog iznimnog automobila namijenio ponudi na području Australije, što ne samo da je daleko, već u opisu sadrži i volan na krivoj strani.
No je li Australija samo prva u nizu zemalja i o kojoj količini primjeraka Volva S60 u ovom izdanju je zapravo riječ, još se ne zna sa sto postotnom sigurnošću.
Ono što se zna jest da automobil iz konceptne faze prelazi u onu produkcijsku, za razliku od 400 konja jakog konceptnog modela C30 sa Polestar oznakom, dakle u tom segmentu je S60 već otišao nekoliko koraka dalje.
Također se zna i kako bi 6-cilindrični Turbo motor trebao o(p)stati pod haubom ove verzije modela S60, te zasjati u punom sjaju po pitanju najnovijih tehnoloških rješenja, uslijed kojih je nastalo 508 konjskih snaga s kojima bi se vozači ovog automobila trebalo boriti.
Doduše, pojam "borbe" treba shvatiti sa pomalo rezerve, obzirom da je tehnologija u ovom automobilu nešto iznimno, novo i posebno, pa stoga ni ne čudi kako je na inicijalnim testiranjima provedenim na slavnoj stazi Laguna Seca, Volvo S60 Polestar u rukama profesionalnog vozača od nule do stotke ubrzavao za 3,9 sekundi i radio ukupna vremena identična onima koje je tek par tjedana prije radio Audi R8 V10.
Dakle, S60 Polestar je lijep, brz i izuzetno sposoban automobil na papiru i u praksi, a više nije upitna niti proizvodnja ovog automobila.
Iako za sada stvari izgledaju pozitivno u smislu motora i čitajući između redaka, snaga ostaje ista kakva je bila u striktno konceptnoj fazi i dalje je nepoznato hoće li svojom snagom izraženom brojkom od 500+ konja Volvo S60 Polestar postati ljutit konkurent na listi brzih limuzina kakve danas proizvode Audi, BMW i Mercedes-Benz, ili ipak neće.
No bilo kako bilo, sama najava oko ovog automobila u produkcijskoj fazi izmamila mi je osmijeh na licu i moram priznati kako se ovoj nebesko plavoj limuzini doista veselim kao i nebu iste boje kakvo me danas paralelno s najavom dočekalo gledajući kroz prozor sobe.
Sve ostalo što bih eventualno mogao reći za ovaj automobil, zapravo bi na neki način bilo sasvim suvišno.
TEKST: Ivan "IGloo" Gluhak
FOTOGRAFIJE: CarBuzz.com, SuperCars.net i Google Images
VIDEO: YouTube.com