Volkswagen – stiže “Million Edition” Scirocco
Kada su iz VW-a krenule najave oko oživljavanja jednog od legendarnih naziva modela, nisam primijetio baš pretjerano velik entuzijazam čak i kod najvećih štovatelja marke "narodnog automobila", no Scirocco je ipak na tržištu požnjeo ogroman uspjeh, pa stoga nimalo ne čudi kako je iz Volkswagena stigla ideja proslave milijuntog prodanog primjerka.
Dakle Scirocco…automobil koji je svoj kultni status doživio još u sedamdesetim i osamdesetim godinama minulog stoljeća kao jedan od onih automobila koji ne koštaju milijune, a svejedno zadovoljavaju auto-entuzijaste diljem svijeta. U smislu dizajna vrlo sličan Golfu, a u smislu performansi čak i nešto slabiji, Scirocco je ipak ostao zapamćen u sklopu svijeta automobila.
Razloga tome je mnogo – od spomenutog dizajna i performansi, preko savršeno umjerene cijene, te naravno onog najbitnijeg – savršenog balansa između upravljivosti i upotrebljivosti.
Stoga ni ne čudi kako se Volkswagen 2008. godine na tržište odlučio ponuditi treću generaciju tog legendarnog automobila.
Baziran na PQ35 platformi, modernog i poprilično robusnog dizajna, Scirocco je samom svojom pojavom na tržištu ispao pun pogodak u smislu dizajna, kvalitete i prije svega tradicije, a s obzirom na milijun prodanih primjeraka ovog automobila u sklopu dosadašnjih generacija i verzija, nekako mi se čini da nisam jedini koji tako razmišlja.
Doduše da se mene pita, u ponudi bi od početka bila samo jedna jedina boja, i to ona najkričavije zelena, no to je već drugi par rukava…
U pravilu, Scirocco je svojim dizajnom usmjeren prema onima koji bi željeli imati Hatchback s trojim vratima, a ideja Golfa im se nekako čini previše običnom, dok je motorizacijom VW doista ponudio za svakog ponešto. Motorizacija u bazi podrazumijeva 1,4 TSi sa 120 konjskih snaga i seže sve do 2,0 motora doniranog iz Audija S3 s 265 konja, kojima se krasi Scirocco R, a u smislu goriva s potpisom gospodina Rudolfa 2-litarski TDi motor je očito dovoljan u par varijacija na temu snage, koja se kreće od 138 do 168 konja. Dakle, doista za svakoga ponešto.
Cijena je oduvijek bila nešto viša od ekvivalentnog Golfa, čiji je Scirocco zapravo malo atraktivniji brat, no cijena ionako potencijalnim kupcima i nije bila pretjerano bitna, što također dokazuje brojka od ukupno milijun do sada prodanih primjeraka u sklopu tri generacije Scirocca.
Sama proslava te pozamašne brojke i zarade koju ista neminovno veže uza se zamišljena je u sklopu jednog posebnog i limitiranog modela Scirocca koji bi se trebao nuditi samo u Njemačkoj, te u Kini kao novom uporištu tvrtke.
Prema najavama, automobil će se nuditi isključivo u crnoj boji i u kombinaciji s R-Line optičkim dodacima koji podrazumijevaju prednji i stražnji branik, tonirana stražnja svjetla, te srebrne trake preko svih vodoravnih površina samog automobila u kombinaciji s preko nekoliko naljepnica na kojima će pisati "Million".
Zapravo zvuči pomalo suhoparno, no s druge strane popis opreme interijera ipak ima tu i tamo nešto posebno za ponuditi.
Dakle, već u originalu jako dobro osmišljen i dizajniran interijer detaljima bi u ovoj ediciji (i opet) trebao nadmašiti samog sebe, pa se uz sve dosadašnje stavke dodatne opreme u sklopu interijera "Million Editiona" nalaze još neki posebni dodaci. Prije svega treba spomenuti kontrastno izvedena sjedala pretapecirana u crnu kožu s narančastim šavovima, što u istoj maniri prate i kožni volan, mjenjač, tepisi i paneli na vratima.
Krov je u potpunosti izveden od crne Alcantare, a kako ne bi baš sve bilo toliko crno, za razbijanje monotonije boja iskorišteni su umetci od brušenog Aluminija u sklopu određenih dijelova cockpita.
Uglavnom ionako atraktivan i ergonomski odlično osmišljen interijer na Sciroccu ovim je (zapravo poprilično malim) zahvatima postao još bolji.
U ovom momentu su cijene još jedna velika nepoznanica, no vjerujem kako u smislu ovog slavljeničkog modela nije riječ o besramnom sisanju novaca za još jedan dosadan i bezličan model na zalazu, pa čisto sumnjam da bi cijela priča trebala koštati puno više od one koju VW traži za svoje običnije i malo bolje opremljene verzija Scirocca. No to su za sada samo pretpostavke koji (možda) vrijede do momenta dok se prvi primjerci ne pojave u prodaji.
Zato je možda bolje sačekati s oduševljenjem ili razočaranjem.
TEKST: Ivan "IGloo" Gluhak
FOTOGRAFIJE: CarBuzz.com, SuperCars.net i Google Images