Volkswagen – razvoj novih tehnologija
U današnje vrijeme kada eko-mentalisti sve žustrije usmjeravaju svoj gnjev prema svemu na četiri kotača, nije ni čudo da se zakoni i pravila koja auto-industrija mora slijediti postaju sve rigoroznija. No ljudi u bijelom zaposleni u Volkswagenu očito su pronašli rješenje za neke ekološke normative koje bi svijet automobila uskoro morao početi pratiti.
Sjećate se vremena kada su na automobilima u obliku onih plastičnih naljepnica proizvođači automobila postavljali natpise "5 Speed"? Sjećate li se koliko je tada bilo priče oko "štedljive" pete brzine i svih ostalih mitskih rasprava koje su tijekom vremena uslijedile oko tada ultra-modernih mjenjačkih sklopova s pet brzina?
Ma zapravo nije ni bitno sjećate li se ili ne, jer u današnje vrijeme iz generacije u generaciju ionako brzina u smislu mjenjačkog sklopa ima sve više i više. Aktualna brojka je devet, a taj je broj brzina jednog poprilično običnog automobila nedavno osmislio Chrysler. No ta je brojka očito nedovoljna, jer Volkswagen je (između ostalog) najavio najnoviji mjenjački sklop s dvije spojke i čak deset brzina.
Da, dobro ste pročitali – okruglo deset.
Razlozi dupliranju broja brzina jednog običnog mjenjača u posljednjih dvadeset godina glavni i odgovorni čovjek Volkswagen grupacije, g. Martin Winterkorn objašnjava kroz raznorazne zakone, odredbe i manje ili više općenite regulative kojima se EU obračunava sa zagađenjem zraka koje uzrokuju automobili.
Iako konkretnih informacija oko cijele priče još u pravilu nema, jer je prema riječima g. Winterkorna sve skupa "još u početnim fazama razvoja", najava koja je stigla na Wien Motor Symposiumu u obliku držanja koraka s vremenom i regulativama koje idu na ruku trenda kojime se smanjuju emisije CO2, za sada stoji.
Koliko će konkretno deset brzina jednog mjenjačkog sklopa s dvije spojke pomoći u svemu tome, u ovom času je teško predvidjeti, no očito za takav potez i način razmišljanja itekako postoji razlog.
S druge strane, g. Winterkorn je na istom simpoziju izjavio i kako vjeruje da bi benzinski i Diesel-motori posredstvom sustava ubrizgavanja s povišenim pritiskom, te uz dodatak električnih Turbo-punjača mogli dodatno doprinijeti unaprjeđenju motora u smislu ekologije i emisije štetnih plinova.
Dodatak tome bio je i osvrt dotičnog gospodina koji se odnosi na činjenicu kako je današnje motore pogonjene fosilnim gorivima moguće u smislu bolje iskoristivosti "pomaknuti" još cca. 15-20% u odnosu na one aktualne koji se nalaze u ponudi Volkswagenove game modela. Taj dio priče g. Winterkorn objašnjava na način da bi "dodatnim razvojem procesa izgaranja goriva u motoru, pojednostavljenim dizajnom i još lakšim materijalima, te pojačanim trenjem komponenata motora, kao i upravljanjem termičkih svojstava" iskoristivost motora u smislu ekologije, a bez gubitka performansi, bio moguć bez nekih većih problema i uz relativno male troškove.
Istina je da je tehnološki gledano iz dana u dan u svijetu automobila priča sve kompleksnija i napredak u smislu određenih zahtjeva tržišta i legislature sve veći, no što će konkretno u tom smislu pomoći deset brzina na prosječnom automobilu, moram priznati da mi baš i nije pretjerano jasno.
No siguran sam da će kakva-takva objašnjenja stići vrlo uskoro.
TEKST: Ivan "IGloo" Gluhak
FOTOGRAFIJE: CarBuzz.com, Mirror.co.uk i Google Images