Volkswagen – koliko proizvedenih Golfova?!
Stotine pohvala, čitava jedna klasa automobila imenovana od milja, milijuni entuzijasta i sve što uz to ide naravno da imaju jako dobar razlog za postojanje. Dapače, ima ih preko trideset milijuna.
Ova je godina u znaku mnogih proslava. Lamborghini, Porsche, AMG, BMW, Bugatti…svi oni slave neku godišnjicu ili brojku kojom se označava neki rekord, no sve je to ništa u usporedbi s Volkswagenom, jer ovih dana s produkcijske trake u Wolfsburgu izlazi trideset milijunti Golf.
Ako ćemo gledati statistički, aktualan je podatak da od 1974. godine, kada je prodan prvi Golf, 2,000 ljudi na dan kupuje upravo Golf kao omiljeno prijevozno sredstvo u obliku automobila. Dakle, zdravom matematikom dolazimo do brojke od 30 milijuna u ovih skoro 40 godina tijekom kojih se masama ljudi jedan od omiljenih automobila srednje klase proizvodi.
Naravno, onaj Golf koji me (odnosno nas) najviše zanima zapravo nosi sufiks GTi, no u sklopu brojke od 30 milijuna i ukupno sedam generacija ima ih zasigurno barem mali milijun, pa taj dio priče o Golfu zapravo i ne treba posebno naglašavati.
Iako Volkswagen Golf (začudo) nije najprodavaniji automobil svih vremena, jer ta titula (najvjerojatnije za vijeke vjekova) pripada Toyoti, koja je od 1966. godine uspjela prodati više od 39 milijuna Corolla, Golf je definitivno najprodavaniji automobil "Made in Germany", što je u svakom slučaju nešto čime se malo koji proizvođač automobila na svijetu može pohvaliti.
S druge strane, Golf je u određenom momentu uspio dostojno naslijediti legendarnu "Bubu" koja je apsolutno najdugovječniji automobil svih vremena, tako da je to još jedna hvale vrijedna činjenica i stavka u osebujnoj povijesti ovog "narodnog" proizvođača automobila.
Prema objavama iz Volkswagena, Golf s brojem 30,000,000 trebao bi biti onaj najštedljiviji, odnosno Golf TDi BlueMotion, no nekako sam siguran da će dečki iz Wolfsburga na tržište ponuditi neku jubilarnu seriju automobila u sklopu koje bi se možda mogao pronaći i pokoji GTi makar s nekim posebnim i izvanserijskim komadom opreme.
Koliko sam osobno upoznat s nekim vlasnicima ovog danas već vječnog automobila, sam Golf je za mnoge puno više od automobila – čak i u onim najkvarljivijim i najčudnijim oblicima poput npr. vječno nepouzdanog modela G60 (čiji je "G-Lader" uzrokovao hrpetinu problema vlasnicima ove verzije "dvojke") ili pak Golfa Country koji je u najmanju ruku smiješan i čudan. Sve to stoji i u pravilu ne ovisi pretjerano o kutu gledanja, no čak je i najgore "pogreške" bez problema moguće oprostiti VW-u kada se čovjek samo prisjeti izgleda Golfa Rallye ili pak zvuka prvih modela VR6. Dakle Golf je doista u ovih četrdesetak godina prošao jako dalek put evolucije. Nekad je kao model u sklopu određenih varijacija na temu napredovao, a nekad i ne, no ono što definitivno stoji i dan-danas jest činjenica da je opstao kao model i kao ikona automobilskog svijeta.
Bilo kako bilo, uvijek će biti onih koji Golf vole ili mrze, no niti jedni niti drugi nisu potrebni da bi se naglasio jedan od najvećih uspjeha svih vremena u sklopu auto-industrije, a kako stvari stoje, priča se nastavlja bez nekog izvjesnog kraja – barem ne u sklopu naše generacije.
TEKST: Ivan "IGloo" Gluhak
FOTOGRAFIJE: Volkswagen.com, CarBuzz.com, SuperCars.net i Google Images