Volkswagen – Jedinica iz zalaganja
Imate Ferrari 458 ili pak Porsche 911 GT3 RS 4.0? Odlično! Mogli ste i ušparati ponešto novaca ukoliko je brzina i adrenalin ono Vas pali, jer vjerujte mi na riječ da je jedan "običan" Golf itekako u stanju uzeti Vam mjeru na cesti.
Dakle, pojam "tuninga" je izuzetno širok. Nekima taj pojam znači maznuti Mami auto iz garaže i kod frenda u garaži našarafiti Ferrari-look spojlere i pragove, nekima je ideja iz istog tog Maminog automobila počupati sjedala i armaturu po potrebi, a nekima je pak definicija tuninga odvesti auto u neku ozbiljniju radionu i poigrati se s mehaničkim i elektroničkim komponentama.
Iako većina "običnih korisnika" svega na četiri kotača većinom osuđuje "pimplanje" po automobilima i cijelu tu priču gledaju samo kao trošak, za nas ostale upravo u tome i jest čar tuninga, jer zapravo su sve tri navedene "definicije" itekako točne.
Doduše, spojleri neće ubrzati automobil, no pravilno ugrađeni mogu biti aerodinamički dodaci. Također, bezumno čupanje dijelova interijera na oko zvuči idiotski, no olakšava automobil, dok određene mehaničke i ine komponente pod haubom itekako pomažu razvijanju dodatne snage.
No sve se to već jako dobro zna čak i među onima koji ne prakticiraju takve radove na svojim automobilima.
Ako ćemo iskreno, u našim je krajevima čest slučaj da se štedi i izvode se svakakve gluposti koje itekako skraćuju vijek trajanja motora i samih automobila podvrgnutih određenim zahvatima u smislu tuninga, no s druge strane postoje itekako vrijedni primjerci sa hrpetinom skupih i pametno ugrađenih dijelova i komponenata koje u međusobnoj kombinaciji rezultiraju hrpetinom "plus" konja pod haubom, te koji su u stanju raditi impozantna vremena – bilo na utrkama po ravnom ili pak onima koje podrazumijevaju tu i tamo pokoji zavoj.
No ovo nije priča o našim krajevima, ni o Maminom autu iz garaže koji je podvrgnut minornim zahvatima po pitanju aerodinamike, olakšavanja ili pak pokojim dorađenim dijelom na motoru. Dapače, baš suprotno – zvijezda ove priče na papiru možda imenom i ne zvuči kao nešto posebno, jer se radi o jednom sasvim uobičajenom automobilu u obliku Volkswagen Golfa prve generacije, no video u prilogu govori jednu sasvim drugačiju priču.
Naime, ovaj "kec" pod haubom možda nema osamnaest litarski V34 motor sa devet milijuna ventila po cilindru, već je riječ o najobičnijem 2-litarskom motoru koji sa 16 ventila i Turbo-punjačem veličine omanje države, posredstvom kojeg (uz još pokoju komponentu u smislu elektronike) isti postiže maksimalnu snagu od…pazite sad…736 konjskih snaga. Nenormalno, zar ne?!
No još je nenormalnija činjenica kako je dotični plod bolesnog uma jednog mladog Nijemca istovremeno i olakšan koliko god je to bilo moguće, tako da omjer snage na konto kilaže u pravilu iznosi skoro jedan naprama jedan, što je pak u prijevodu više od skoro ikojeg tvorničkog super-automobila današnjice.
Iako nisam dobio konkretne brojke u smislu ubrzanja i maksimalne brzine, negdje se tijekom video-uratka spominje međuubrzanje od 100 do 200 kilometara na sat od ukupno 5 sekundi, što je monstruozno brzo – pogotovo ako se u obzir uzme i činjenica kako se radi o automobilu s prednjim pogonom, obzirom smo svjedoci nekih sasvim tvorničkih automobila najnovije generacije koji sa prenošenjem dvostruko manje snage na prednje kotače imaju itekako velikih problema.
Bilo kako bilo, ne sjećam se kada sam vidio da nešto ovako ubrzava i ide, a da ima registarske oznake na sebi i moram priznati da sam se nekoliko puta naježio vidjevši ovaj naizgled običan Golf u akciji, a nadam se da su i Vas makar na tren prošli žmarci, jer ovaj automobil je doista savršeno nenormalan i istovremeno nenormalno savršen.
TEKST: Ivan "IGloo" Gluhak
FOTOGRAFIJE: NetCarShow.com, CarBuzz.com i Google Images
VIDEO: YouTube.com