Volkswagen – jedan Golf kojeg nikada nećete imati
Kada bi čovjeku na ulici postavili pitanje kako izgleda Volkswagen Golf, većina bi se sjetila legendarne „dvojke“ koja se proizvodila u TAS-ovim pogonima za vrijeme bivše Jugoslavije. Neki bi se sjetili aktualnih policijskih službenih vozila, nekima bi GTi pao napamet, a neki bi vjerojatno rekli i nešto u stilu „Ma to je s***nje – Opel je bolji“. No vjerujem da nikome ne bi palo napamet da bi jedan Golf mogao biti tvornički izveden monstrum s preko 500 konjskih snaga, a upravo o jednom takvom je ovdje riječ.
Svake godine se jedan mali gradić u Austriji može podičiti jednim od najvećih skupova na svijetu koji podrazumijeva ogroman broj vlasnika i njihovih automobila koji zajednički pripadaju jednom-jedinom koncernu. Naravno, spomenuti gradić je imena Reifnitz, a smješten je uz jezero Wörthersee (hvala gospodinu Siniši na ispravku), a koncern u pitanju je V.A.G. koji pod sobom (zasad) okuplja marke Volkswagen, Audi, Seat, Škodu, Bentley, Porsche, Bugatti i Lamborghini.
Štovatelja ovih marki ima doista ogroman broj, a u Volkswagenu su toga itekako svjesni, pa svake godine u dane trajanja tjedna susreta vlasnika svih marki iz spomenutog koncerna u Wörtherseeu taj isti Volkswagen svojim entuzijastima uz hrpu hostesa i modela na probu ponudi nešto apsolutno posebno. Tako je ovog svibnja, tj. na ovogodišnjem skupu V.A.G.-entuzijasta svijetu predstavljen Volkswagen Design Vision GTi.
Možda samo ime ne zvuči kao nešto posebno, no za razliku od W12, odnosno nešto jednostavnije nazvanog koncepta kojime je prije nekoliko godina Volkswagen demonstrirao silu na istom tom skupu, Design Vision GTi je za početak kompletan automobil. Naravno, pod funkcionalnošću prije svega podrazumijevam da sve na spomenutom konceptnom automobilu radi kako treba, no dalje od toga ne bih išao s obzirom na činjenicu kako ovaj vizualno i idejno fenomenalan automobil nitko normalan nikad nije provozao u stvarnom svijetu.
Na ovom unikatnom Golfu sve je podređeno apsolutnoj ludosti – od dizajna koji jednostavno „vrišti“ detaljima i rješenjima kojima cilj može biti samo brzina, preko interijera koji nije nalik ama baš ničemu što Volkswagen u ovom času ima u svojoj ponudi, no prava se posebnost zapravo krije ispod poklopca savršeno funkcionalnog motora.
Iako dotični motor u početku navođenja brojki i nije nešto pretjerano posebno, jer 3-litarski V6 motor nije nešto za što bi se palio vatromet, ono čime dotični motor raspolaže taj isti vatromet može bez ikakvog problema posramiti. Ukratko, radi se o 503 konjske snage koje uz 3-litre zapremine i šest cilindara potpomaže i umjetno disanje s dva Turbo-punjača u glavnim ulogama. To sve zajedno u prijevodu znači da se na sva četiri kotača ukupno šalje 560 Nm maksimalnog okretnog momenta, a to je pak sasvim dovoljno za pokoji novonastali poremećaj u tijelu već prilikom samog ubrzavanja automobila.
Ukoliko i to nije dovoljno za fascinaciju, spomenimo još i pokoju brojku u smislu 3,9 sekundi koliko je potrebno da bi ovaj Golf ubrzao od stanja potpune statike do 100 kilometara na sat, te nastavio ubrzavati do elektronski limitiranih 300 km/h. No ukoliko pak ni to nije dovoljno razloga za fascinaciju ovim konceptnim Golfom, spomenut ću i bočne sile od preko 1,4G, jer ako već ništa drugo, mislim da su dotične sasvim dovoljno uvjerljivi dodaci apsolutnoj fascinaciji ovog bijelog kaosa na četiri kotača.
Iako su se nakon premijernog prikazivanja ove Volkswagenove bolesti s oznakom GTi pojavile glasine kako bi isti mogao u skoru serijsku proizvodnju, dotične su glasine prije nekoliko dana utihnule zbog nekih službenih navoda od strane Volkswagena, među kojima je možda najistaknutiji (a očito i najbitniji) sveden na cijenu.
Naime, jedan jedini primjerak koncepta Design Vision GTi u izradi je koštao skoro 4,1 milijuna Eura, što se ovako „na oko“ nekako čini malo puno novaca za jedan Golf. Mislim, u svijetu pomahnitalih jahača deva sigurno bi se našao neki koji bi i dao toliki novac, no Volkswagen je tome ipak istog momenta stao na kraj, jer se dotični automobil doista nikako ne bi isplatio.
Da, Volkswagen Design Vision GTi pravi je i funkcionalan automobil i doista je sposoban za gore navedene performanse, no to ga svejedno ne čini poželjnim automobilom u smislu veće serije, jer ako već ni zbog čega drugog, mislim da je zbog relativno malog međuosovinskog razmaka upravljanje ovakvim kompaktnim monstrumom nezamislivo teško.
Možda to nekome i nije problem, no vjerujem da bi se kupci ovog modela iz dana u dan ubijali – i to ne svojom krivicom.
Vjerujem da u Volkswagenu to itekako dobro znaju, pa u svrhu održavanja vlastitih kupaca na životu, Design Vision GTi svoj život neće živjeti izvan okvira ovog koncepta.
Nažalost ili na sreću, prosudite sami.
TEKST: Ivan IGloo Gluhak
FOTOGRAFIJE: VWVortex.com, Flickr.com, AutoBlog.com i SuperCars.net
VIDEO: YouTube.com