Volkswagen – iznenađenje u obliku Golfa – dio 2.
Nakon Golfa koji je svojom namjenom i malom serijom primjeraka zapravo striktno usmjeren prema najmnogobrojnijem narodu na svijetu, iz Volkswagena stiže i jedna novotarija nešto drugačijeg tipa.
Ukratko, dobrodošli na „tamnu stranu“ priče o Golfu i njegovih četiri desetljeća postojanja.
Kada se početkom ovog mjeseca od strane Volkswagen-grupacije dogodila najava oko konceptnog Golfa R 400, nitko je nije baš pretjerano doživljavao kao realnu, jer Golf u tvorničkom izdanju s 395 konjskih snaga nije baš nešto što se viđa svaki dan.
Realno gledano, takvih je koncepata i najava oko njih posljednjih godina bilo nekoliko, no niti jedna (nažalost) nije konkretizirana do kraja, te samim time niti jedan konceptni automobil u sklopu te pomalo ekstremne ideologije nikad nije vidio svjetlo dana, te stigao na tržište.
Pri tome naravno prvenstveno mislim na fenomenalni koncept pod nazivom Nardo, čija je ideologija bila pogurati Volkswagen u svijet super-automobila, no nakon godina testiranja i nekoliko rekorda dotični model iz svoje konceptne faze nikad nije pomaknut prema tvorničkom automobilu koji bi bilo moguće kupiti u sklopu neke omanje serije.
No ionako je bilo pomalo nerealno očekivati da bi se tako nešto moglo dogoditi – tim više što je u to vrijeme Bugatti Veyron zapravo bio dugo-očekivana demonstracija sile, čija je razrada jednostavno iziskivala previše novaca i ljudi, pa Nardo nije bio pri vrhu liste prioriteta za Volkswagen.
Ono što je pak bilo pomalo realnije svodi se na Golf W12-650, koji je predstavljen 2007. godine, odnosno tek nekoliko dana prije najmasovnijeg okupljanja VW-gerile na njihovom najvećem godišnjem skupu pod nazivom Wörthersee Treffen.
Kada sam prvi puta vidio skice dotičnog Golfa samo sam odmahnuo rukom i rekao „nema šanse“, no kada se koncept pojavio i kada je Volkswagen stao iza konceptnog „über-Golfa“ s riječima da bi se takav automobil uskoro mogao otkotrljati iz tvornice u sklopu neke omanje serije, došlo mi je da zaplačem od sreće. No ne radi toga što se radi o Golfu, već jednostavno zato što takvih ekstremnih automobila u ovo današnje kastrirano doba definirano prvenstveno ekološkom svijesti i bezličnim idejama koje često znače samo dodatke popisu opreme za određene modele, više nema.
Samim time mi se većina inicijativa oko ekstremnih verzija ponekih modela itekako dopada, pa zapravo sa svakom najavom oko nekog takvog automobila na tržištu jednostavno ne mogu sakriti oduševljenje.
U Volkswagenu itekako dobro znaju za „drugi svjetski Hatchback rat“ koji za glavne aktere ima nekolicinu lidera u svijetu automobila, pa stoga nimalo ne čudi povratak GTI-korijenima, te već tri uspješne generacije Golfa koje se o očuvanju dotičnih itekako brinu.
No konkurencija ne spava, pa se tako uz Golf GTI na tržištu posljednjih godina našlo itekako puno kompaktnih modela s opakim strojevima pod poklopcima motora, koje potpisuju giganti poput Forda, Renaulta, Opela, Honde i sličnih marki. Dotični modeli u smislu oznaka Sport, RS, Type R, OPC i sličnih za osnovnu ideologiju imaju kompaktnost, praktičnost, apsolutnu upotrebljivost i izraženu brzinu i vozačka svojstva, a kako je i cijena u tom segmentu automobila često jedan od bitnijih faktora, Volkswagen s Golfom tu nekako „pliva“ u sredini, jer GTI za mnoge u tom segmentu automobila zapravo ne znači ništa posebno.
Da bi se tome stalo na kraj, Volkswagen je prije nekoliko tjedana na bespuća Interneta „pustio“ prve skice onoga što očekuje fanove ovog četrdeset godina starog modela. Naravno, pri prvim pogledima na dotične skice i osnovne crtice kojima je VW-ova R-divizija opisivala ideju ostao sam hladan, jer sam se istog časa sjetio gore spomenutog Golfa W12-650, no kako sam prvom reakcijom tada bio u krivu, tako se i sad dogodila ista stvar, jer Golf R 400 Concept uskoro bi nakon nedavnog predstavljanja na salonu automobila u Pekingu trebao doživjeti serijsku proizvodnju.
Uglavnom, samim time mislim da bi ipak trebalo iznijeti nekolicinu detalja zbog kojih je ova verzija Golfa toliko posebna. Pa krenimo redom.
Za početak tu je motor koji svoju bazu vuče iz aktualne generacije Golfa R. Dakle u prijevodu, radi se o 2-litrenom motoru s četiri cilindara i Turbo-punjačem, no ljudi u bijelim kutama su se odlučili malo poigrati s usisom i Turbo-punjačem, pa se dotični motor umjesto s 295 konjskih snaga može pohvaliti s ukupno stotinu „viška“. Samim time raste i brojka koja označava okretni moment, a kao dodatna nus-pojava povećava se i maksimalna brzina automobila uz obavezno smanjenje brojke u smislu ubrzanja. Tako bi prema nekim najavama uz ukupno 395 konjskih snaga i najvećeg okretnog momenta od oko 450 Nm, ovaj Golf trebao od stanja savršene statike do stotinu kilometara na sat ubrzavati za 3,9 sekundi, te postizati maksimalnu brzinu od oko 280 km/h.
Zvuči dobro, zar ne?!
Dakle motor je sam po sebi već ispao zanimljiv, no kako je to već opće poznato u svijetu automobila, sva snaga ovog svijeta i ne znači baš puno ukoliko za nju nema kontrole, pa se tako ovaj Golf uz skoro 400 konja (odakle zapravo dolazi i sufiks nazivu) može pohvaliti i s poboljšanim R-ovjesom, 4Motion-sustavom, dorađenim diferencijalima, te mjenjačkim sklopom koji podrazumijeva upotrebu dvije spojke.
Svim tim detaljima, preradama, doradama i tehnološkim novotarijama moram priznati da me u neku ruku ovaj Golf podsjeća na sada već davnu 1989. godinu, kada je na svijet stigao Golf Rallye G60 kao jedan od meni najdražih automobila svih vremena. Naravno, dotični nije imao svu silu današnje tehnologije i mogućnosti na raspolaganju, pa se mogao pohvaliti tek s nekih 170 konjskih snaga, no izgleda da je ostao kao vječna inspiracija kojom su se u današnje vrijeme poslužili „neki novi klinci“, te stvorili R 400 Concept.
Izvana je postavljena priča koja podrazumijeva pretjerivanje s dimenzijama u smislu širine, te nekolicina agresivnih detalja koji tu priču u stopu prate. U tom smislu je Golf R 400 Concept za početak sa svake strane širi za nekih 20 mm, no to je proširivanje rubnjaka izuzev inspiracije s već spomenutim „djedicom“ Rallye G60, motivirano i 19-inčnim kotačima unikatnog dizajna, koji bez tog poteza ne bi stali gdje treba.
Isto tako su povećani (tj. produbljeni) i branici, koji s prednje strane akomodiraju dodatne komponente usisa, te pokoji aerodinamički dodatak zbog kojeg bi ovaj Golf u praksi trebao držati cestu i istovremeno je jesti, dok je sa stražnje strane u smislu branika prvenstveno riječ o difuzoru i nešto većim nastavcima cijevi ispušnog sustava nalik onima s Golfa R32 prve generacije.
Interijer automobila odiše usmjerenošću prema brzini i vozačkom guštu, za razliku od nekih drugih dosadašnjih izvedenica za koje zapravo nitko nije bio siguran što bi dotične trebale predstavljati.
No čini se da u interijeru Golfa R 400 nema ničeg što tu ne bi trebalo biti – počevši od savršeno profiliranih sjedala presvučenih kožom i Alcantarom, preko volana nešto smanjenog promjera, pa sve do velikog broja dijelova izrađenih od pravih karbonskih vlakana. Sve je nekako prisutno i u globalu izgleda fenomenalno.
Naravno, kako današnji automobili ne mogu bez luksuznih komponenata i igračaka, tako je i u smislu ovog Golfa od dvozonskog klima-uređaja do multimedijalnog centra sve prisutno, no mislim da će većina vlasnika zaboraviti da im je vruće i dosadno kad se pozicioniraju u sjedalo i u ruke uhvate volan koji upravlja Golfom s 400 konjskih snaga.
Dakle iz kojeg god se kuta gleda, ovaj je Golf zamišljen kao nešto apsolutno posebno, usmjereno i itekako brzo i upotrebljivo, a to je nešto što već dugi niz godina od Volkswagena zapravo očekujemo.
Sad još samo slijedi konačna potvrda vezana uz ovu moćnu i pomalo ekstremnu verziju Golfa, a prema svemu sudeći takva bi se potvrda mogla dogoditi već tijekom lipnja, kada se zapravo već sada očekuje „zeleno svjetlo“ za ovaj (još uvijek) konceptni Golf.
Pa iako službene najave tek slijede, već sad držimo „fige“.
TEKST: Ivan IGloo Gluhak
FOTOGRAFIJE: Volkswagen.com, CarBuzz.com, VWVortex.com, CarAdvice.com.au i NetCarShow.com