Volkswagen – Golf sa 286 konja?
Kada je na tržište izašao Golf V GTi, mnogi su taj automobil doživjeli kao jedan doista poseban automobil prije svega fenomenalnih voznih svojstava i činilo se kako legenda o Golfu nastavlja živjeti. Šesta generacija u toj je izvedbi cijelu priču još jednom potvrdila, dok je Golf R u sklopu nje ispao još posebniji automobil. No upravo stižu najave o novom "R" modelu, a prema njima bi cijela priča trebala poprimiti jednu sasvim novu dimenziju.
Dok smo bili klinci, imati Golf u obliku prve ili druge generacije, bilo da se radilo o onom TAS-ov ili je pred zgradom bio parkiran "Nijemac", značilo je imati pouzdan automobil prije svega. Uz pouzdanost je naglasak automatski bio i na dugovječnosti, ali i o malim troškovima održavanja, pa stoga ni ne čudi kako je Golf jedan od najpoznatijih, najdugovječnijih i najbolje prodavanih automobila svih vremena.
Doduše, treća i četvrta generacija ponudile su i faktor dosade, obzirom da se pogledom na te automobile činilo kako za te dizajn jednostavno nije bilo dovoljno inspiracije, no ipak su postojale iznimke prije svega u smislu motorizacije.
Naravno, pod time podrazumijevam verzija VR6 u sklopu "trojke" koji je išao koliko je i trošio, a u smislu "četvorke" radi se o verziji R32, čije je preformanse, potrošnju i izgled moguće opisati jedino u obliku superlativa.
Kada je stigla "petica", dizajn je opet konačno bio na prvom mjestu – rame uz rame sa performansama i voznim svojstvima, pa stoga ni ne čudi kako je GTi-verzija Golfa V jedan od najbrže prodavanih automobila svih vremena, a nastavak je uslijedio šestom generacijom Golfa GTi, koja je uz pokoju konjsku snagu više ponudila i interijer neviđene kvalitete u sklopu klase "manjih" automobila.
Istini za volju, "šestica" je u usporedbi sa generacijom prije pomalo izgubila osobnost, no o tom automobilu (u svojoj GTi) izvedbi pričati u obliku deminutiva bilo kojeg dijela, bilo bi jednostavno krivo.
No cijelo se vrijeme iščekivala jača verzija – ona sa šest cilindara i zvukom koji čak i nagluhi ljudi itekako glasno čuju, pa kako iz VW-a nisu htjeli razočarati, na tržištu se pojavio Golf R.
Cijenom relativno neprihvatljiv i u usporedbi sa tadašnjom konkurencijom relativno "običan" automobil, no voznim svojstvima i performansama itekako upotrebljiv, a uz dodatni bonus u smislu faktora ekskluzivnosti u sklopu klase automobila unutar koje se nalazio, Golf R je poprilično rijetka zvjerka za susresti na cesti. No to očito nije smetalo glavešinama u VW-u, jer uskoro na tržište stiže nova generacija modela "R".
Prema najavama, za početak bi novi Golf R trebao biti napravljen na sada već slavnoj MQB-platformi, što između ostalog znači kako bi karakteristikama prije svega trebao biti lakši, čvršći i još upotrebljiviji od svog prethodnika, što u nastavku priče govori i o performansama i držanju ceste.
Naravno, u sklopu dotičnog nastavka priče obavezno je spomenuti i motor u obliku 2-litarskog TFSi pogonskog stroja koji bi po svemu sudeći trebao proizvoditi ukupno 286 konjskih snaga, uz okretni moment od oko 380 Nm, što bi istog momenta značilo kako se radi o najjačem ikad proizvedenom Golfu.
Mjenjački sklop koji bi se trebao pobrinuti za iskoristivost navedene snage navodno će biti u obliku šest brzina i dvije spojke, te bi trebao u sklopu samo fragmenta sekunde prebacivati brzine i njima slati snagu na VW-ov kompletno novi Haldex AWD pogon na sva četiri kotača.
Kako iz Volkswagena kažu, "ovaj bi sustav pogona na sva četiri kotača trebao biti nekonvencionalno lagan i uvelike pridonijeti ponašanju samog automobila na cesti, uz zavidne performanse u smislu bržeg i učinkovitijeg prijenosa snage između prednje i stražnje osovine."
Ako ćemo iskreno, cijela priča zvuči kao da je napisana na Grčkom i poprilično je zavijena u celofan, no s druge strane ako je vjerovati iskustvima iz prošlosti, novi bi Golf R trebao biti jedan izniman automobil u svakom pogledu.
Rečenom naravno idu u prilog i brojke dobivene na prvim testiranjima, gdje je Golf R uz pomoć svih tih tehnoloških čudesa i navedenom brojkom od 286 konja od nule do stotke ubrzavao za ravno pet sekundi, a navodno su se u VW-u potrudili ograničiti i maksimalnu brzinu na već svima dobro poznatih 250 kilometara na sat…da, u Golfu.
U prilog ide i ona ekološka strana medalje, u sklopu koje se navode još manja potrošnja fosila mrtvih životinja, uz obavezan pad zločestih čestica CO2 koje nam uništavaju habitat i tope velike ledene površine predijela planete koje nikad nismo posjetili, što će sve zajedno zasigurno uveseliti pripadnike "zelenih", a time Volkswagen možda dobije i pokoju eko-udrugu koja bi se našla na listi kupaca službenih automobila u obliku Golfa R najnovije generacije.
No sve je to za sada samo naklapanje s moje strane, obzirom da bi Golf R svoje premijerno prikazivanje trebao doživjeti tek krajem godine na salonu automobila u Frankfurtu. Jedino što dečki iz VW-a nisu rekli jest o kojoj se konkretno godini radi, no vjerujem da će i to uskoro stići u obliku najave.
TEKST: Ivan "IGloo" Gluhak
FOTOGRAFIJE: Volkswagen.com, CarBuzz.com i Google Images