Volkswagen – curi li i vaš Golf?
Zar nije jednostavno fenomenalno kada kupite novi automobil koji se prije svega reklamira kroz svoju dugovječnost, inovativnost i kvalitetu koju je moguće izraziti samo u superlativima, pa zatim ubrzo otkrijete kako po armaturi teku mali potočići vode?!
Prije nekoliko dana iz Volkswagena je stigla obavijest kako Golf najnovije generacije najvjerojatnije ima malih problema s klimatizacijskim sustavom.
Naime, Golf kao najpopularniji model koji Volkswagen već godinama drži nedodirljivim u segmentu kompaktnih automobila srednje klase prema riječima redakcija poznatih kuća Auto Bild i Reuters ima određenih problema s klimatizacijskim sustavom koji podrazumijevaju curenje vode kroz armaturu pod noge suvozača.
Kako u daljnjem tekstu ove objave piše, u Volkswagenu su itekako svjesni te problematike, no s obzirom na to da istraga oko činjenica i razloga tog kvara još uvijek nije gotova (odnosno u prijevodu, još se ne zna u čemu je točno problem), iz VW-a su se odlučili šutjeti do momenta u kojem bi okolnosti i razlozi dotičnog kvara bili razjašnjeni.
Dakle, njuškala iz Auto Bilda i Reutersa su itekako pokvarili tajnoviti pristup Volkswagena.
Sam kvar u ovom času obuhvaća tek 46 primjeraka Golfa najnovije (sedme) generacije, no to nikako ne znači da takvih "falšnih" primjeraka nema još puno veći broj, te se u slučaju tog većeg broja pokvarenih klimatizacijskih sustava na ovom modelu planira obavijestiti širu javnost putem zastupnika i servisa, odnosno u slučaju nemogućnosti otklanjanja kvara u pripremi je povlačenje dotičnih primjeraka s tržišta i zamjena ispravnim primjercima.
S obzirom na to da Volkswagen u pravilu nije pretjerano sklon tvorničkim greškama pri izlasku modela, možda bi se i moglo naći mjesta za toleranciju cijele priče, no s obzirom na tajnovitost i takozvani "a-p-p" sistem u smislu tajenja propusta, nekako mislim da većina potencijalnih kupaca na ovakvog što i neće gledati pretjerano blagonaklono – tim više što su domaći kupci često zakinuti za garanciju, s obzirom na to da malo koji zastupnik nekog proizvođača automobila zapravo priznaje grešku i ispada fer i korektan prema kupcu.
Zapravo u ovom času potencijalno najveći problem ne predstavlja gore spomenutih 46 primjeraka Golfa, već i svi ostali modeli iz VAG-koncerna koji su građeni na MQB-platformi. Dakle uz Golf bi ovim kvarom mogli biti pogođeni i Audi A3 i Seat Leon, što u prijevodu znači da bi bez ikakvog problema oko 300,000 primjeraka navedenih modela moglo imati isti problem.
Iz Volkswagena takve špekulacije naravno opovrgavaju, te se pozivaju na istragu koja još uvijek nije urodila nikakvim konkretnim rezultatima, no ukoliko se špekulacije pokažu točnima čak i u nekom malom postotku od projicirane brojke, nekako mi se čini da rezultatno stanje oko prodaje navedenih modela i neće biti baš najbolje – barem ne u sljedećih nekoliko mjeseci.
Bilo kako bilo, sljedećih dana očekuje se izjava za javnost u kojoj će PR-ekipa iz Volkswagena pokušati malčice zamazati oči svjetskoj javnosti, no u svakom slučaju će se problem morati hitno riješiti, a to sam siguran da će se i dogoditi.
Pitanje je samo kada, u kojem obliku i na čiju štetu, te uz koliko komplikacija.
TEKST: Ivan "IGloo" Gluhak
FOTOGRAFIJE: Volkswagen.com, Audi.com i Seat.com