Volkswagen – “53 Edition” Buba
Da, legendarni Herbie se vratio – pomlađen, obnovljen i još uvijek simpatičan oku. No nažalost samo za španjolsko tržište.
Prema najavama koje iz Volkswagena stižu, u nizu aktualnih i budućih specijalnih i limitiranih edicija novog modela Bube, dogodila se i ona možda najpriželjkivanija od svih – u obliku nove inkarnacije legendarne Disneyeve Bube nazvane Herbie.
Onima starije generacije ne moramo posebno objašnjavati u čemu je bila čar Herbieja i njegovih filmskih avantura, no oni pripadnici mlađe generacije koji se nisu odvažili gledati polu-pijanu Lindsey Lohan u ulozi simpatične srednjoškolke koja vozi Herbie s početka 2000-ih u filmu "Herbie Reloaded" možda i treba malo objasniti cijelu priču.
Naime, šezdesetih godina prošlog stoljeća, dok se tadašnja Buba još itekako proizvodila i prodavala u velikim količinama, Herbie je iz ideje producenata svima poznate kuće Disney ekraniziran u obliku Bube koja je mogla sve – voziti naopačke, ispuštati ulje u maniri gadgeta kakve je James Bond imao u sklopu standardne opreme na svojim automobilima, voziti suludim brzinama na cesti i oko nje, te se zaljubiti. U pravilu nije bilo toga što Herbie nije mogao na filmu, pa stoga ni ne čudi kako se kroz godine tisuće i tisuće Buba uređivalo upravo u prepoznatljivom stilu sa plavom i crvenom trakom i brojkom 53.
Uglavnom, kako smo spomenuli, eto nam nove inkarnacije Herbieja u obliku nove Bube.
U pravilu je Herbie-tematika samo jedna u nizu posebnih verzija Bube kojom ovaj model pokušava dobiti pozornost kakvu zaslužuje, iako se jednim dobrim dijelom ne možemo oteti dojmu kako je ova nova Buba zapravo (uspješan) pokušaj ispričavanja za prošli model koji izuzev one smiješne vaze za cvijeće nije imao niti jedan realan atribut za kupnju, a u RSi modelu je čak i taj atribut nestao s popisa opreme, pa prošli model Bube jednostavno ne doživljavamo kao nešto što smo ikad poželjeli imati pred kućom.
No s ovom novom, odnosno aktualnom generacijom Bube smo izuzetno zadovoljni u svim pogledima, a posebno u onom koji podrazumijeva specijalne i limitirane edicije poput ove.
Za Herbie-ediciju nove Bube navedeno je kako će u ponudi motora biti objedinjena svega tri – onaj bazni 1,2-litarski TFSi sa 105 konja, te dva pogonjena Diesel-motorima u obliku 1,6 TDi sa istom snagom od 105 konja kao i u benzinskoj 1,2-litarskoj verziji i 2,0 TDi sa 140 konja. Da, slažemo se, nije neka revolucija po pitanju snage, no u tome niti nije poanta, već se ono bitno svodi na opremljenost i posebnosti u tom smislu.
Prije svega, eksterijerom se provlači Herbie-tematika u obliku one koja je tu Bubu i proslavila na filmskom platnu – dakle, bijela boja, te plava i crvena crta zajedno sa brojkom 53 opet su noseći dio vizuale ove Bube, no za ovu su ediciju Bube posebno dizajnirani i u bijelu boju sa kromiranim detaljima polakirane i 17-inčne Type One felge.
Interijerom se proteže još bijelih detalja sa plavim i crvenim prošivima na sjedalima i volanu, te brojem 53 na poklopcu pretinca za rukavice, što možda i nije pretjerano puno dodataka, no u svakom slučaju izgleda efektno, a popisu standardne opreme u ovoj je ediciji Bube dodana i asistencija pri parkiranju nazvana Park Pilot. Uglavnom, za početnu cijenu od 22,900 eura ipak se nešto i dobije upakirano u Bubu.
Zapravo je ova Buba realno poprilično standardna i moglo bi se reći i "ništa posebno", no svejedno nam je žao da se ista nudi samo za španjolsko tržište, jer svaka asocijacija na Herbie, ma koliko bila blijeda, izuzetno nam je draga.
TEKST: Ivan "IGloo" Gluhak
IZVOR SLIKA: Volkswagen A.G. i Google Images